obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Wanadoo wijzigt voorwaarden telefonie!
Wanabo
Wanadoo moet haar klanten die internettelefonie gebruiken alsnog wijzen op de mogelijkheid het abonnement te ontbinden. Dat eist de Consumentenbond van de internetprovider. Wanadoo heeft aan haar klanten aangekondigd volgende maand een starttarief in te voeren, maar heeft daarbij niet vermeld dat zij dus de mogelijkheid hebben om op te zeggen. Van bellen voor een vast bedrag per maand, de oorspronkelijke belofte van Wanadoo, is straks geen sprake meer.

Starttarief
Wanadoo heeft aangekondigd dat zij vanaf 21 februari een starttarief van 4 eurocent gaat berekenen voor alle gesprekken die haar klanten voeren via internettelefonie. Volgens de telecommunicatiewet moet het bedrijf bij zoÆn aankondiging melden dat de klanten het abonnement kunnen ontbinden als zij niet akkoord gaan met de wijziging van de voorwaarden. Dat heeft Wanadoo dus niet gedaan.

Eisen
De Consumentenbond heeft van Wanadoo ge?ist dat zij dat alsnog doet. Ook vindt de bond dat klanten die een combinatiepakket van Wanadoo afnemen (internet, telefonie en/of televisie), het hele pakket moeten kunnen opzeggen, niet alleen het onderdeel internettelefonie.

Reactie
Wanadoo heeft inmiddels richting de Consumentenbond aangegeven dat klanten, die hun abonnement willen be?indigen, dat kunnen doen met een telefoontje of een brief. Daarnaast heeft Wanadoo beloofd in het vervolg haar voorlichting over ontbindingsmogelijkheden te verbeteren.

Op de eisen van de Consumentenbond gaat de internetprovider dus vooralsnog niet in. De bond overweegt daarom deze zaak bij toezichthouder OPTA aanhangig te maken.



http://www.consumentenbond.nl/nieuws/...s/3446086?ticket=nietlid
 
Biertje
Interessant, hier heb ik nogal ruzie over gehad toen ik er 6 maanden later achter kwam. Nooit bericht gehad dat dit zou wijzigen. Inmiddels al 15 maanden abonnement omdat ze toch net goedkoper zijn dan anderen (dacht ik)Cool
 
Richard
Een oud berichtje. Ik zit er niet mee eigenlijk, had net pech omdat wij net een abo afsluiten op het moment dat dit met het starttarief net begonnen was.
Maar ook dan is het nog steeds goedkoper dan anderen bij mijn weten.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wanadoo wijzigt voorwaarden telefonie!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie