Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
livebox + router, orange.fr site logt automatisch in
remichi
titel is misschien wat onduidelijk, maar hier is mijn probleem.

ik heb hier in frankrijk internet via livebox van orange. nu heb ik hier mijn laptop en desktop op aangesloten. verder heb ik een router op de livebox gezet, hierin steek ik een DEVOLO DLAN DUO apparaat (een kant utp kabel/andere kant stekker voor in stopcontact.

met de devolo dlan duo is het zo dat als er ergens anders in huis nog zo'n devolo dlan duo kastje in een stopcontact wordt gestopt, er gebruik van internet gemaakt kan worden. dit is een ideale constructie als je door dikke muren heen internet wil kunnen gebruiken.

het systeem werkt prima, ik heb thuis een netwerkje op de livebox, waar de gasten niet op kunnen. verder kunnen de gasten internetten.

nu is het enige probleem dat als de gasten op de devolo doos op hun computer www.orange.fr intypen en de link kiezen voor e-mail (messagerie) ze al ingelogd in mijn inbox komen. hoe komt dit? ik gebruik op mijn eigen computer outlook express om e-mail te checken, dus kom in principe niet op de orange site. toch is deze dus automatisch ingelogd op alle pc's, zelfs die achter de router.

iemand enig idee hoe dit te verhelpen??

remichi
gebeurd op alle computers van gasten. ook als alle cookies gewist zijn.

erg vreemd. nare is dat je dan ook de orange instellingen kan wijzigen.

via een router een specifieke website blokeren kan niet neem ik aan?

rrozema
Blijkbaar heeft Orange Frankrijk jouw ip-adres gekoppeld aan jouw inbox. Da's makkelijk, dan hoef je niet in te loggen als je vanaf thuis naar de webmail gaat ...

Als jij zelf nooit de webmail gebruikt, maar altijd pop3, dan is dit eenvoudig op te lossen: blokkeer gewoon alle uitgaande verkeer naar poort 80 van het ip adres van de webmail server. De firewall in de livebox kun je instellen via het livebox configuratie scherm 'advanced' -> 'firewall'. Als het daar niet lukt kun je het in ieder geval doen via de command line interface met behulp van het telnet commando.

Nadeel is dat je gasten ook niet naar hun eigen webmail kunnen. Maar dat konden ze toch al niet, want ze kwamen altijd in jouw inbox terecht.

rs
Een wat late reaktie, ik ontdek nu pas dit forum.
Orange kijkt in Frankrijk (ik heb 2 accounts in Frankrijk) naar het telefoonnummer, er worden slechts dynamische IP-adressen uitgedeeld.
Een vast IP-adres kost hier veel euro's.
De oplossing is simpel, in de livebox kan bij de firewall settings de site www.orange.fr als ongewenst worden toegevoegd. Eventueel kan het nog exacter met http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=....orange.fr slechts dit laatste adres kan wellicht ooit weer gewijzigd worden.

groeten uit Frankrijk

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox + router, orange.fr site logt automatisch in', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 Jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 Oct 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 Oct 2018