obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
aanschaf access point
rob1987
heeft er iemand een goede ervaring of een tip voor een goed access point?
ik heb zelf de WRT54G en WRT54GL gevonden.
nu kan ik de WRT54G voor 30 euro krijgen (met korting) krijgen maar het schijnt dat deze niet helemaal goed is?
kan ik toch beter wat meer geld uitgeven voor een L versie? (55 euro)
of zijn er nog andere goede?

ik heb nu alleen een livebox met 2 laptops.

het doel is om 2 laptops wireless aan te sluiten.
ik wil de draad die er nu ligt ook nog kunnen gebruiken voor downloaden/gamen.
Gewijzigd door rob1987 op 19 januari 2008, 22:16
 
rrozema
Ten eerste, de WRT54G en WRT54GL zijn wireless routers, geen access points. Je kunt ze wel gebruiken als access point + switch, maar dan moet je hem wel eerst zelf herconfigureren (instructies vind je o.a. in het Frequenty Asked Questions forum). Dit is geen heel ingewikkeld karwei, maar toch komen sommige mensen er niet uit. En bij de meeste routers wordt deze methode niet in de manual beschreven. Als je een echt access point neemt, bijvoorbeeld de WAP54G, dan heb je minder in te stellen en kun je de bij het apparaat geleverde instructies/wizards gebruiken.

Ten 2e: Alle bijzonderheden van de WRT54G(L), waaronder het verschil tussen de G en GL versies, vind je op vele plekken op het internet. o.a. Wikipedia heeft een bijzonder nuttig overzicht. In het kort, als je niet van plan bent de firmware in je router te gaan vervangen door een van de linux projecten, dan maakt het niet uit of je de G of de GL neemt.
Gewijzigd door rrozema op 20 januari 2008, 00:13
 
jan groen
Je kunt ook gaan voor een Fonero. Kost momenteel 10 euro en heeft als bijkomend voordeel dat je ook elders kunt internetten. Kijk maar eens op www.fon.comWink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aanschaf access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Acces-point creëren Huawei configuratie en problemen : 11 08 nov 2014
Huawei als access point Huawei configuratie en problemen : 23 31 jul 2014
Advertentie