Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Storing telefonie
|
|
skikdijk |
Geplaatst op 21 February 2008, 22:11
|
Activiteit » Emmen Berichten: 2 Lid sinds: 21 Feb 2008 |
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie. Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem? |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 03 March 2008, 21:03
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
@ Big all heb je toevallig vanuit je ISRA punt vertakkingen ?? dat je bijvoorbeeld in je slaapkamer ook een telefonie aansluiting hebt?? als dat zo is word er namelijk weerstand opgebouwd in de kabels zeg maar, ondanks dat er geen telefoon op een van de vertakkingen is aangesloten... dus, vertakkingen loskoppelen vanuit je ISRA |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 03 March 2008, 21:41
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Downloadsnelheid Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest: zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2 kijk ook bij afstand wijkcentrale ivm snelheid maareh PP, hoe is het met je telefonie en internet dan ?? werkt het nu je je modem dichterbij ISRA hebt geplaats? |
|
|
aende |
Geplaatst op 05 March 2008, 09:16
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 29 Feb 2008 |
Ook ik ervaar sinds 2 weken het gekraak in de de lijn. Daarvoor was er nooit iets aan de hand. Ik moet er echt voor zorgen dat ik van Orange af kom. Dan maar duur abonnement bij KPN. |
|
|
Tuinplant |
Geplaatst op 05 March 2008, 10:18
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 06 Nov 2007 |
Tot mijn verbazing zag ik dat jij ook een Panasonic telefoon hebt. Het is wel een andere serie zo te zien,ik heb de Panasonic KX-TG7102. Heb hier ooit ergens op het forum ook zo'n probleem gelezen over een bepaald telefoonmerk dat niet echt lekker werkte met Orange. Merk maakt volgens mij ook niets uit, want ik heb een Philips telefoon. Ook verbindings- en gesprekproblemen zoals hiervoor meerdere malen omschreven. Zou het niet aan de Livebox kunnen liggen?? |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 05 March 2008, 12:45
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
@ PP tja ligt niet perse aan orange hoor.. in livebox zit een soort codec zeg maar (H.323) die ervoor zorgt dat je kunt telefoneren op het internet zeg maar... in 2006 is er een firmware update geweest voor de livebox voor betere telefonie.. je zou je firmware versie kunnen nakijken (livebox pagina>>informatie>> software) zou op 04E moeten eindigen ( de naam van firmware versie) (das de nieuwste versie meen ik) anders update uitvoeren... wat OOK zou kunnen is een andere telefoon proberen... tevens worden telefonie problemen wel serieus genomen hoor... gewoon aangeven dat bekabeling helemaal vervangen is... (kabel btw tussen Livebox en telefoon ook vervangen) helpdesk maakt niet snel een case aan voor slechte telefonie... kijk tevens even in je liveboxpagina naar je signaal/ruis verhoudingen(SNR)... (liveboxpagina>> geavanceerd>> adsl statistieken) zou niet veel moeten afwijken van 10dB |
|
|
mirakel |
Geplaatst op 09 March 2008, 13:59
|
Activiteit » HEDEL Berichten: 10 Lid sinds: 09 Mar 2008 |
Quote skikdijk schreef: Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie. Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem? Ook ik heb sinds een aantal weken last van een slechte telefoonverbinding. Degene die ik bel hoort mij prima alleen hoor ik de ander met kleine onderbrekingen. Orange opgebeld, die wilde er alleen een klacht van maken als ik het modem in de meterkast hang. Alleen het heeft 5 maanden geen probleem gegeven tot nu. Zelfs nu gaat het soms wel goed en dan weer niet. Help! |
|
|
mirakel |
Geplaatst op 10 March 2008, 14:01
|
Activiteit » HEDEL Berichten: 10 Lid sinds: 09 Mar 2008 |
Quote Big Al schreef: Quote mirakel schreef: Quote skikdijk schreef: Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie. Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem? Ook ik heb sinds een aantal weken last van een slechte telefoonverbinding. Degene die ik bel hoort mij prima alleen hoor ik de ander met kleine onderbrekingen. Orange opgebeld, die wilde er alleen een klacht van maken als ik het modem in de meterkast hang. Alleen het heeft 5 maanden geen probleem gegeven tot nu. Zelfs nu gaat het soms wel goed en dan weer niet. Help! Zelfde probleem hier gehad. Eerst de kabel vervangen door een kort kabeltje(30 cm) tussen IS/RA punt en Livebox,geen resultaat. Vandaag de kabel vervangen van het telefoontoestel zelf(Panasonic),dus de kabel van telefoontoestel naar Livebox. En nu is de verbinding wel goed.Hoop wel dat dit zo blijft. Heb je dit al eens geprobeerd,kabels vervangen? Ja ik heb er ook een gewone telefoon aan gehangen dus niet mijn draadloze siemens. Ook daar had ik hetzelfde probleem. Vandaag gaat het weer goed dus het is niet altijd een probleem. Zou het aan mijn bedrading liggen dan zou ik er volgens mij altijd last van hebben. |
|
|
ruudmaas |
Geplaatst op 10 March 2008, 19:52
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 10 Mar 2008 |
al paar jaar telefonie van wandoo/orange. Op 11 januari viel Livebox eruit. Reset lukte pas na 4 uur. Sinds die tijd een kraak en hakkelen. Op advies helpdesk ALLE kabels vervangen. NIETS veranderd. Nu wacht ik al 3 weken op de " Technicus" die mij binnen 2 wekn zou bellen. Dus niks om vrolijk van te worden. Lijkt in de Livebox te zitten of in de centrale. |
|
|
mirakel |
Geplaatst op 20 March 2008, 16:36
|
Activiteit » HEDEL Berichten: 10 Lid sinds: 09 Mar 2008 |
Quote henkar schreef: zowel adsl als telefoon met livebox levert dag in/dag uit problemen: adsl (vooral surfen) is veel te traag, laat staan dat de toegezegde snelheidsverhoging al lang had moeten worden geimplementeerd, telefoon barst van gekraak, gezoem en uitvallen. Ik heb al vanalles geprobeerd: ander toestel, connectors vervangen, bekabeling ISRA punt kort (SNR-marge ver weg volgens Orange te hoog: is onzin). Alle problemen liggen m.i. bij Orange, vooral omdat veel gebruikers vrijwel dezelfde klachten melden. Orange probeert de klanten af te schepen met slechte bekabeling: Pure Nonsens: trap er niet in. Blijf elke dag mailen en/of bellen over storing is mijn advies. Nog even een opmerking. Ben er achter dat hoe later op de dag het is dat ik dan de stroringen krijg. Zou het iets te maken hebben met hoe druk het is aan de orange kant???? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing telefonie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken | Algemeen | : 3 | 26 Jul 2020 |
storing | Storing | : 1 | 14 Aug 2019 |
Storing 21-2-2018 Geen internet | Storing | : 6 | 27 Feb 2018 |
digitale telefonie via online met zyxel | Zyxel meer apparaten aansluiten | : 2 | 12 Sep 2017 |
Advertentie