obey-robots.txt
23 September 2017, 23:40
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing telefonie

skikdijk
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie.
Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem?
 
TCP_IP
@ Big all

heb je toevallig vanuit je ISRA punt vertakkingen ??
dat je bijvoorbeeld in je slaapkamer ook een telefonie aansluiting hebt??

als dat zo is word er namelijk weerstand opgebouwd in de kabels zeg maar, ondanks dat er geen telefoon op een van de vertakkingen is aangesloten...

dus, vertakkingen loskoppelen vanuit je ISRA
 
TCP_IP
Downloadsnelheid

Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest:

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

kijk ook bij afstand wijkcentrale ivm snelheid

maareh PP, hoe is het met je telefonie en internet dan ?? werkt het nu je je modem dichterbij ISRA hebt geplaats?
 
aende
Ook ik ervaar sinds 2 weken het gekraak in de de lijn. Daarvoor was er nooit iets aan de hand.
Ik moet er echt voor zorgen dat ik van Orange af kom. Dan maar duur abonnement bij KPN.
 
Tuinplant
Tot mijn verbazing zag ik dat jij ook een Panasonic telefoon hebt.
Het is wel een andere serie zo te zien,ik heb de Panasonic KX-TG7102.
Heb hier ooit ergens op het forum ook zo'n probleem gelezen over een bepaald telefoonmerk dat niet echt lekker werkte met Orange.

Merk maakt volgens mij ook niets uit, want ik heb een Philips telefoon.
Ook verbindings- en gesprekproblemen zoals hiervoor meerdere malen omschreven.
Zou het niet aan de Livebox kunnen liggen??
 
TCP_IP
@ PP
tja ligt niet perse aan orange hoor..
in livebox zit een soort codec zeg maar (H.323) die ervoor zorgt dat je kunt telefoneren op het internet zeg maar... in 2006 is er een firmware update geweest voor de livebox voor betere telefonie.. je zou je firmware versie kunnen nakijken (livebox pagina>>informatie>> software)
zou op 04E moeten eindigen ( de naam van firmware versie)
(das de nieuwste versie meen ik)
anders update uitvoeren...

wat OOK zou kunnen is een andere telefoon proberen...

tevens worden telefonie problemen wel serieus genomen hoor... gewoon aangeven dat bekabeling helemaal vervangen is... (kabel btw tussen Livebox en telefoon ook vervangen)

helpdesk maakt niet snel een case aan voor slechte telefonie...

kijk tevens even in je liveboxpagina naar je signaal/ruis verhoudingen(SNR)... (liveboxpagina>> geavanceerd>> adsl statistieken)
zou niet veel moeten afwijken van 10dB
 
mirakel
skikdijk schreef:
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie.
Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem?


Ook ik heb sinds een aantal weken last van een slechte telefoonverbinding. Degene die ik bel hoort mij prima alleen hoor ik de ander met kleine onderbrekingen. Orange opgebeld, die wilde er alleen een klacht van maken als ik het modem in de meterkast hang. Alleen het heeft 5 maanden geen probleem gegeven tot nu. Zelfs nu gaat het soms wel goed en dan weer niet.

Help!
 
mirakel
Big Al schreef:
mirakel schreef:
skikdijk schreef:
Ik heb sinds een aantal dagen veel problemen met telefonie.
Internet geeft weining problemen zijn er meer mensen met dit probleem?


Ook ik heb sinds een aantal weken last van een slechte telefoonverbinding. Degene die ik bel hoort mij prima alleen hoor ik de ander met kleine onderbrekingen. Orange opgebeld, die wilde er alleen een klacht van maken als ik het modem in de meterkast hang. Alleen het heeft 5 maanden geen probleem gegeven tot nu. Zelfs nu gaat het soms wel goed en dan weer niet.

Help!


Zelfde probleem hier gehad.
Eerst de kabel vervangen door een kort kabeltje(30 cm) tussen IS/RA punt en Livebox,geen resultaat.
Vandaag de kabel vervangen van het telefoontoestel zelf(Panasonic),dus de kabel van telefoontoestel naar Livebox.
En nu is de verbinding wel goed.Hoop wel dat dit zo blijft.
Heb je dit al eens geprobeerd,kabels vervangen?


Ja ik heb er ook een gewone telefoon aan gehangen dus niet mijn draadloze siemens. Ook daar had ik hetzelfde probleem. Vandaag gaat het weer goed dus het is niet altijd een probleem. Zou het aan mijn bedrading liggen dan zou ik er volgens mij altijd last van hebben.
 
ruudmaas
al paar jaar telefonie van wandoo/orange. Op 11 januari viel Livebox eruit. Reset lukte pas na 4 uur. Sinds die tijd een kraak en hakkelen. Op advies helpdesk ALLE kabels vervangen. NIETS veranderd. Nu wacht ik al 3 weken op de " Technicus" die mij binnen 2 wekn zou bellen. Dus niks om vrolijk van te worden. Lijkt in de Livebox te zitten of in de centrale.
 
mirakel
henkar schreef:
zowel adsl als telefoon met livebox levert dag in/dag uit problemen: adsl (vooral surfen) is veel te traag, laat staan dat de toegezegde snelheidsverhoging al lang had moeten worden geimplementeerd, telefoon barst van gekraak, gezoem en uitvallen.
Ik heb al vanalles geprobeerd: ander toestel, connectors vervangen, bekabeling ISRA punt kort (SNR-marge ver weg volgens Orange te hoog: is onzin). Alle problemen liggen m.i. bij Orange, vooral omdat veel gebruikers vrijwel dezelfde klachten melden. Orange probeert de klanten af te schepen met slechte bekabeling: Pure Nonsens: trap er niet in. Blijf elke dag mailen en/of bellen over storing is mijn advies.


Nog even een opmerking. Ben er achter dat hoe later op de dag het is dat ik dan de stroringen krijg. Zou het iets te maken hebben met hoe druk het is aan de orange kant????
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten 2 12 september 2017, 20:31
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen 8 04 september 2017, 10:16
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 4 07 december 2016, 23:05
Storing Algemeen 1 05 november 2016, 16:36
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 23 26 oktober 2016, 21:51
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo08:26:27
| Adeo 1 dag
| leander 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja