obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ping in spellen
Leon90
Hallo,

Ik heb sinds kort de livebox van orange met Orange Adsl Extra + Telefonie
Er werd gezegt dat ik op mijn locatie 8mb down kon ontvangen en op de livebox zie ik dat ik maar 6,8mb binnen krijg en via een speedtest maar 6mb

Maar goed ik was dus blij dat ik de livebox binnen had en dat het internet van Orange ADSL Lite naar Extra was overgegaan vanwege de extra snelheid.

Ik dus gelijk vol enthousiasme, wat online games opgestart om te zien of mijn ping was verbeterd.
Mooi niet dus!!!
Mijn ping is bij de meeste spellen verdubbeld en dat met wat een snellere verbinding zou moeten zijn.
Zo is het bij het spel Wolfenstein: Enemy Territory, 2 servers waar ik altijd op speel: de ene is van ping 120ms naar ping 280ms en ook de andere server waar ik normaal ping 90ms heb naar ping 160~170ms

Ik weet niet of dit op te lossen is en of mensen miscchien hetzelfde probleem hebben.
 
TCP_IP
is je pc via de kabel of draadloos verbonden met je Livebox ??
 
Leon90
Sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld,
hier nog wat extra informatie:

Ik had voor de livebox altijd een wireless modem/router waar het Adsl Lite binnen kwam.
Deze heb ik toen gedowngrade naar een wireless switch na een tijdje proberen dit helemaal voor elkaar gekregen, dus goed werkend achter de livebox aangekregen.

Maar of ik nu direct met een kabel naar de livebox ga, direct met een kabel naar de router of draadloos naar de router het maakt allemaal geen verschil steeds dezelfde ping.

EDIT: Ook als ik via Uitvoeren-->"CMD"-->ping doe zie ik dat ik 50% verlies heb wat ik normaal nooit had
Gewijzigd door Leon90 op 12 maart 2008, 17:14
 
TCP_IP
ping je dan naar je LB of naar ww.nu.nl bijvoorbeeld met 50% verlies ??
 
Leon90
Als ik naar mijn LB ping dan geeft ie 1ms en 0% verlies

als ik naar www.nu.nl ping dan geeft ie 18ms en 0% verlies

Het ziet er naar uit dat als ik naar adressen in NL ping het gewoon goed gaat en waarschijnlijk geld dit ook nog voor europa

maar ga ik daar nu buiten dan gaat het fout
 
TCP_IP
hmm ...
zou je anders je adsl statistieken van je LB eens willen posten??
livebox pagina>>geavanceerd>>statistieken>>adsl statistieken (staat onder andere je SNR marges tussen)
 
Leon90
Status ADSL-lijn - Verbonden
ADSL standaard - G992_3_A
Upstream - 1020 Kb
DownStream - 6888 Kb
Afname - Dichtbij: 14.7 ( dB )
Ver weg : 7.3 ( dB )
SNR-marge - Dichtbij : 8 ( dB )
Ver weg : 12 ( dB )
HEC-teller - 4
Firmware - 0xe15080a
ES-teller van 15 min - 0
CRC-fouten - 1
ES-teller van 1 dag - 0
Gewijzigd door Leon90 op 12 maart 2008, 18:12
 
TCP_IP
hoelang is je kabel tussen je LB en hoofdaansluiting? ( hoofdaansluiting meestal in meterkast bij huizen gebouwd na 1980)
 
Leon90
EDIT: Wat betreft de kabel van de meterkast naar de LB is vrij lang, maar dat heeft ook altijd zo gezeten met het oude ADSL

Ik heb nu nog iets geprobeerd, ik heb een trace gedaan naar de ip van de gameserver voor Wolfenstein: Enemy Territory.
Het ip van deze gameserver was: et.ofclan.net en kreeg normaal altijd een ping van 120~150ms en krijg nu dit:

traceofclan

Best raar dat als hij naar amsterdam gaat er ineens ~100ms bijkomt

Hoop dat dit er weer wat aan toe voegt om het probleem op te lossen als het kan Grin
Gewijzigd door Leon90 op 12 maart 2008, 18:38
 
TCP_IP
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest

zou je het willen uittesten of het effect heeft op je ping?? dus even korte telefoonkabel van ca. halve meter tot anderhalve meter tussen LB en hoofdaansluiting ??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ping in spellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 aug 2017
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 apr 2016
Wederom problemen met online spellen Storing : 18 07 okt 2015
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Advertentie