obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wederom problemen met online spellen
martin900
Beste Online gebruikers,

Onlangs heb ik vol enthousiasme de GTA V voor PC aangeschaft om het samen met vrienden online te gaan spelen, helaas bleek de verbinding van Online enorm veel roet in het eten te gooien, zo veel dat het spelen en zelfs het downloaden van het spel zo goed als onmogelijk is.

Het spel dient vooraf gedownload te worden, het installatieprogramma is pakweg 60GB en het downloaden daarvan was met mijn verbinding echt een drama, ongeveer om de 5-10GB moest ik het download opnieuw starten omdat het programma de verbinding met internet kwijtraakte.

Na heeft veel gedoe met het downloaden, dacht ik weer te kunnen spelen maar niets is minder waar - ik moet vaak 4-5 opnieuw proberen om in het spel te komen en de verbinding is dermate instabiel dat het spelen gewoonweg niet gaat.
Ik word constant uit het spel "geschopt" met een mededeling dat er geen verbinding mogelijk is met de gameserver, dan wederom na een aantal pogingen lukt het wel om te verbinden en na een minuut is het weer hetzelfde verhaal.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

1. DNS veranderen naar Google of OpenDNS
2. Vast IP adres toekennen aan de PC
3. Firewall op de router en op de PC uitschakelen (slechts tijdelijk, uiteraard)
4. De poorten welke door het spel worden gebruikt te forwarden, achteraf gecontroleerd en deze staan inderdaad open.
5. VPN / WTFast
6. Router gereset en naar fabrieksinstellingen gebracht.
7. Herinstallatie van het OS op de PC.
8. Verbinden zowel via WiFi als via Lan, bij beide exact hetzelfde resultaat.

Ik wil hierbij ook zeggen dat ik het ook andere provider(s) had geprobeerd en daar is het probleem niet aanwezig.
Een aantal weken geleden hebben wij ook een nieuwe HG655D ontvangen omdat de vorige overleden was.
Gewijzigd door martin900 op 01 augustus 2015, 22:03
 
I R Baboon
Heb je ook problemen met andere dingen behalve het gamen?

WIFI of netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hanzol
ik heb hetzelfde probleem sinds het begin..

het is ook een manier om van t gamen af te komen.
de huawei HG655d ben ik echt beginnen te haten ik heb eerder een probleem bij een vriend gehad met dit type modem dan wel dan geen wifi verbinding en had een ziggo account voor hem geregeld probleem opgelost.. nu scheen t allemaal opgelost te zijn en het is best goedkoop 24 euro per maand. goedkoop is duurkoop.

probleem skype, alle games(wow, swg-emu, etc) wegvallende verbinding, heel veel shatter ineens bij doormeten van de lijn door online tool, diverse malen gebeld met online die zeggen het ligt aan jouw pc, ik pak mijn pc op ga naar moeders, sluit hem aan en hop gewoon werken.
bedraad, wifi maakt niet uit. 2mb max download. het is een simpele verbinding groter is ook niet mogelijk. 50cm kabeltje naar het israpunt. hij is vluchtig doorgemeten door de kpnmonteur bij installatie (hij was opgeleverd maar op het verkeerde huis :/)

daarvoor dezelfde pc gewoon op ziggo gezeten geen problemen moeders heeft kpn, ook geen problemen. (andere modems natuurlijk) alles geprobeerd firewall uit antivirus uit modem in bridge gezet, nieuw israpunt niets werkt. ik heb enige ervaring in systeembeheer, maar misschien hebben jullie wel een gouden tip. ik moet gewoon af en toe kunnen ontstressen.. en online films kijken stompt je af.. dat? ja dat doet t wel. Grin
 
Tiger

Quote

hanzol schreef:

ik heb hetzelfde probleem sinds het begin..

het is ook een manier om van t gamen af te komen.
de huawei HG655d ben ik echt beginnen te haten ik heb eerder een probleem bij een vriend gehad met dit type modem dan wel dan geen wifi verbinding en had een ziggo account voor hem geregeld probleem opgelost.. nu scheen t allemaal opgelost te zijn en het is best goedkoop 24 euro per maand. goedkoop is duurkoop.

probleem skype, alle games(wow, swg-emu, etc) wegvallende verbinding, heel veel shatter ineens bij doormeten van de lijn door online tool, diverse malen gebeld met online die zeggen het ligt aan jouw pc, ik pak mijn pc op ga naar moeders, sluit hem aan en hop gewoon werken.
bedraad, wifi maakt niet uit. 2mb max download. het is een simpele verbinding groter is ook niet mogelijk. 50cm kabeltje naar het israpunt. hij is vluchtig doorgemeten door de kpnmonteur bij installatie (hij was opgeleverd maar op het verkeerde huis :/)

daarvoor dezelfde pc gewoon op ziggo gezeten geen problemen moeders heeft kpn, ook geen problemen. (andere modems natuurlijk) alles geprobeerd firewall uit antivirus uit modem in bridge gezet, nieuw israpunt niets werkt. ik heb enige ervaring in systeembeheer, maar misschien hebben jullie wel een gouden tip. ik moet gewoon af en toe kunnen ontstressen.. en online films kijken stompt je af.. dat? ja dat doet t wel. Grin

Klinkt allemaal mooi wat je aangeeft maar welke verbinding heeft moeders dan qua downloadsnelheid en welke heb jij ??? ik neem toch aan dat daar werkelijk verschil in zit.
En hoe ver zit ieder dan van de wijkcentrale ??? en heeft ieder dan ook een gelijkwaardig pakket ?.
 
hanzol
ik heb een internet extra abonnement maar het is tot 20mb download het maakt niet uit wat moeders heeft het ligt niet aan de pc dat wil ik ermee aantonen zij heeft gewoon ee instapabonnement van kpn met internet bellen en tv. hier is een rapport van pingtest dat voor zichzelf spreekt. De supportdame beweert dat het niet aan de verbinding ligt die is gewoon goed zegt ze het ligt aan mijn pc. dus pak ik mijn pc weer op en ga even bij moeders langs en werken als een tierelier.. nee ik ga niet bij moeders wonen, doe ik een pingtest bij pingtest.nl en mijn lijntest zegt toch echt dat er iets niet in de haak is het is ook fluctuerend dan is hij ook goed maar meestal krijg ik de grade F gisteren om te testen eff guildwars2 opgestart en yep in het begin de eerste 10 minuten gaat t goed dan wordt ik eruit gegooid en na een lijntest meteen daarna komt er een Fje uit. Ik zie een probleem die opgelost kan worden graag binnen een paar maanden anders ga ik terug naar ziggo. online maakt reklame over stabiel internet.. dit is geen stabiel internet. sorry.. probleemloos overstappen was bij mij ook een hel na ruim een maand kwam de monteur pas langs destijd zat ik gewoon op kpn fon a 15 euro per week ik geef liever goede berichten, maar dit is 't jammer genoeg niet sorry. gelukkig heb ik een 1 jarig abonnement genomen. hier zijn 2 plaatjes en zie de fluctuerende verbinding waar ik het over had, heb ik geen packetloss heb ik weer meer jitter.
hanzol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door hanzol op 10 augustus 2015, 21:20
 
Lutz
Boven aan bij deze pagina in de zwarte balk vindt je de postcode check. Vul deze in en post het resultaat hier alsmede de intrainwaardes van je modem.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
hanzol
Naam:Den Haag-Houtwijk
Code:Gv-Hwk
Afstand:± 1228 meter

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3071
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 18109
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 6.2
Downstream SNR (dB) 7.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 14.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 37490
Upstream FEC errors 8
Downstream FEC errors 444

Lijn Demping Status
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dB) 8.4 53.0 N/A N/A 21.0 66.2 102.3
 
Lutz
Ik kan alleen zeggen dat bij deze afstand tot 30Mb/s mogelijk moet zijn. Wat wij niet weten is goed oud zijn de kabels in de grond?

Meer kan ik niet ervaan maken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
hanzol
Ok,
Misschien wat extra informatie ik heb vroeger adslinstallaties gedaan voor orange, wanadoo etc. (de lifebox geplaatst)

Ik heb de Support gebeld zij gaan nogmaals kijken wat er is ik had een andere modem gekocht een Linksys maar deze kan geen vdsl aan.
Nu even kijken of ze hem terugnemen.
Ik kreeg een nieuwe modem aangeboden, maar ik gaf aan eerst kijken wat er met de lijn aan de hand is, ook met de linksys op een normale adsl2+M verbinding was het een rot verbinding. online gaf ook toe dat er onwijs veel ruis was op de verbinding, na een lijnmeting.
Wat ik nu ook zie is heel veel firewallaanvallen (geen last van ddos is al uitgezocht), en mijn wan-connectie die een paar seconde uitvalt. Daar is hier ook een andere topic over. Vanochtend nog een meting gedaan een verlies van 50% van de packets met als resultaat een grade F verbinding.
Ik hoorde na met de technische dienst van xs4all gebeld te hebben dat ook zij denken dat er wat met de lijn aan de hand is, maar dat er ook een extra wijkcentrale 4ekwartaal in mijn gebied komt. (miss meteen glasfiber leggen?) ik help wel mee graven Wink

Na mijn eerste mailtje hier op t forum kon ik ineens weer gamen al was t alleen starwars galaxies ook daar verlies ik de verbinding af en toe maar meestal pakt hij hem weer op.
Ik ben nu op [url=www.twitch.tv/jackill101]twitch [/url]bezig met streamen op 640-360 met een bitrate van 800. Ik heb mijn processor, geheugen en internetverbinding in de stream meegenomen.
je ziet precies wanneer hij uitvalt, ik zie ook dat ze met de router bezig zijn allemaal settings staan sinds gisteren anders en ik zie meer informatie zoals ipadres, gateway etc.etc. dat was eerst niet. Aleen de wanconnectie blijft uitvallen.


wat ik ook miste hier op t forum was deze informatie voor het kopen van een nieuwe adslrouter, waarschuw iedereen dat als je op vdsl zit dat een adsl+ router niet werk, het werkt wel maar met een upload van maximaal 1mb.
Dat was mijn fout. Ik heb hier 4 dagen van mijn vakantie aan gewijd ik had al een nieuw israpunt geinstalleerd met een nieuwe rj11 kabel en ook een cat6 utpkabel. Als extra ook windows 10 verse installatie (legale versie) geinstalleerd.

VDSL2 communiceert op een andere frequentie waardoor er een hogere up-download mogelijk is maar zodra je verder dan 2100meter van de centrale zit krijg je dezelfde snelheid als je normale adsl2+ M deze is begrenst tot 1mb up
Gewijzigd door hanzol op 15 september 2015, 14:08
 
Lutz
In bericht 7 van deze draad had je je eigen gegevens gepost en daar staat toch duidelijk in dat je VDSL2 hebt. Ik kan in de hele draad niets terug vinden dat wij hebben geadviseert om een ander modem te kopen. Heb je ons om advies over een eigen router gevraagt? Ik dacht het niet. En dan ben je zelf installateur gewest.

Wat moeten wij hiermee? Je hebt een lijn met veel ruis, helpdesk weet ervaan. Je hebt veel portscans, dat is normaal. Je belt met de technische dienst van xs4all maar je hebt een verbinding van online.

Wij zijn hier zuinig met het advies een nieuw eigen modem te kopen omdat het dan moeilijk is om weer met online te kunnen bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wederom problemen met online spellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie