obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
LiveBox en Mac met Wap beveiligen/firewall
rats
Ik heb de Mac met Wep aan de livebox hangen maar ik wil graag een WAP beveiliging, ik heb daarover de volgende vragen.
Als je kan helpen: tof!!


http://192.168.1.1./, daar klik je op voor de instellingen, als je dan klikt op 'draadloos netwerk' heb je de mogelijkheid om je WEP te veranderen in WAP (en ja, dat wil ik graag). Als je vervolgens klikt op ' configureren WPA codering' zie je het volgende:
Wachtwoordzin: password
Encryptie: TKIP of AES


<2e vraag: encryptie TKIP of AES, wat is dat/wat is het beste?>

Over de firewall:
Als je die aanklikt zie ik staan 'geopende poorten' daaronder bij mij een hele horizontale lijst van 'selecteer' tot 'naam interface' dat ka je overigens niet aanklikken. Staat in oranje blokken,
daaronder staat 'geen poorten gedefinieerd'


Als ik klik op wijzigen komt er een pop up ' selecteer een toeganspoort'
Dus dan druk ik maar op 'toevoegen' , je komt dan in configuratie menu en daar staat bij ' toegang geactiveerd': nee. Is het nou de bedoeling dat daar ja of nee staat?
Verder kan je kiezen bij 'protocol' naar TCP of UDP. Wat is dat dan?

Ik kom er niet zo uit maar dit zijn volgens mij wel de stappen om d.m.v. firewall en WAP de boel te beveiligen....
Bij voorbaat dank voor je hulp.
 
TCP_IP
encryptie:
TKIP is 1e versie van wpa
AES is 2e versie van wpa (wpa2)

kies dus voor AES...

wachtwoord zin, tja onnodig... je kunt iets invullen maar zorg gewoon dat je je wachtwoord goed onthoud.

firewall:
firewall staat aan ja, wat je daar ziet gaat over port forwardings!
gaat over poorten toewijzen naar een bepaalde pc voor bijvoorbeeld remote desktop, webserver opzetten of poorten voor torrents openzetten.
in principe zul je dit niet gebruiken tot weinig

TCP UPD >> http://nl.wikipedia.org/wiki/IP-poort

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LiveBox en Mac met Wap beveiligen/firewall', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Port forward zit onder menu Firewall Huawei configuratie en problemen : 5 20 jul 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Advertentie