obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging, orange schaam je!
weetweinig
Even een rapportje vanaf Wieringen.
Ik ontving van Orange Breedband een brief waarin vermeld werd dat ik nu na hard werken van Orange inmiddels voorzien ben van de "nieuwe snelheid". Hiep hier hoera?
En dat terwijl ik al blij ben als mijn download de 300KB/s haalt zoals nu.
Jammer na vele,vele brieven, faxen en telefoontjes naar de helpdesk is mijn EXTRA abonnement nog steeds als dikke stront door een trechter.
Nog steeds steekt de hepdesk dezelfde verhaaltjes af over de kabel van het isra punt naar je Livebox welke misschien te lang is...
Terwijl ik dit al een paar keer heb nagemeten dat dit geen ene donder uitmaakt als die telefoonkabel ertussen nu een meter is of 25m.
Enkele helpdesk medewerkens hebben zelf smoesjes verzonnen zoals "staat de Livebox in de voorkamer of de slaapkamer?"
lachen gieren brullen voor die mensen, voor ons huilen met de pet op.
En "als de nieuwe snelheid in je livebox staat dan heb je de nieuwe snelheid dus"...
Het positieve ook even vermelden:
Wel heb ik een dikke week 's avonds soms een zeer kort durende download piek waargenomen van wel tot 600KB/s doch die zakte weer direkt naar het bekende niveau, dus hevig en vooral kort van duur die poging tot snelheid, helaas.
Het kan dus wel...
Ik meet de snelheden met download via ewek en met speedtest.
Zo, dan weten jullie dit ook weer en ik weet bijna zeker dat ik heel veel lotgenoten heb.
Dus wens jullie veel geduld en vooral niet boos worden.Angry
Gr. ww

Aanvulling Dinsdagmorgen 29 april 2009
Een driewerf hoera!!!GrinGrinGrin
Gisteravond had ik geen verbinding meer met mijn internet...
Vanmorgen de spanning er af en er weer op en toen en toen....
Jawel ook hier begint het er nu op te lijken.
Het is net of de technische mensen die Orange inzet meelezen op dit forum.
Resultaten: (let wel ik ben maar een eenvoudige leek)
Downloaden met EWEKA met 828 KB/s
Download speedtest BBNED 642 KB/s
En het is nu al een uur dat dit bij mij mogelijk is op Wieringen!
Dus niet even een "tussenstoot voor een test dacht en hoop ik zo.
Nu nog 4 of 5 maanden restitutie ontvangen en mij hoor je niet meer..
Trouwens mijn ""ISRA-punt" zit in mijn woonkamer vlak naast de voordeur en is een lasdop, de oudste aansluiting die er nog bestaat geloof ik.
Mijn afstand naar de centrale is ca 1637 meter.
Groeten aan een ieder die dit leest en ik hoop dat bij u de verhoging (snelheids) zich ook snel zal aandienen, als die er nog niet is.

gr. WW
Gewijzigd door weetweinig op 29 april 2008, 09:27
 
Profiler
Hoi,

even een vraagje? Heb jij je livebox op het ISRA punt aangesloten in de meterkast of is hij gewoon aan de muur in een telefoonaansluiting aangesloten?

ADSL2 is namelijk erg gevoelig en moet voor het beste resultaat op het ISRA punt aangesloten te worden.
 
TCP_IP
@ profiler

Quote

weetweinig schreef:

Trouwens mijn ""ISRA-punt" zit in mijn woonkamer vlak naast de voordeur en is een lasdop, de oudste aansluiting die er nog bestaat geloof ik.

gr. WW
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging, orange schaam je!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012) Livebox configuratie en problemen : 5 22 dec 2012
snelheidsverhoging november 2012 Snelheid : 40 19 dec 2012
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Advertentie