obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Shoutcast server met Vista.
Luccey
Hoi,

Ik wil graag een klein internet-radiootje beginnen. Alleen krijg ik de poorten niet goed geforwarded. Onder Windows XP lukte dit altijd gewoon. Maar sinds dat ik Vista heb krijg ik mijn poorten niet geforwarded.

Onder XP ging ik altijd naar start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig/all --> en dan bij ipadres stond dan je lokale ipadres. Die vulde ik dan in bij de livebox en dan was de server gewoon bereikbaar van buitenaf.

Nu doe ik dit dus precies hetzelfde met Vista alleen is de server dan niet bereikbaar van buitenaf.

Weten jullie dus een oplossing?

MVG,

Luc

Screentje staat in de bijlage.
Luccey voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Luccey op 04 mei 2008, 14:26
 
Luccey

Quote

Liberty schreef:
DHCP uitschakelen op de Vista pc en dan een vaste IP instellen.
Dit IP adres portforwarden op de livebox.

En hoe doe ik dat?
 
mesa57
En de firewall (windows) open zetten.
 
rrozema
Liberty's advies om een vast ip adres in te stellen is een heel verstandige zet, die ik zeker zou opvolgen om in de toekomst problemen te voorkomen. Echter, zoals jij het hebt gedaan zou het voorlopig ook gewerkt moeten hebben.

Zoals je het beschrijft, heb je namelijk alles goed gedaan, je bent alleen de windows firewall vergeten, zoals mesa al aangaf. Vista heeft striktere firewall regels dan XP, dus vandaar dat het nu waarschijnlijk niet zo gemakkelijk gaat als bij XP. Hoe je dat onder vista doet, kan ik je niet vertellen.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Shoutcast server met Vista.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie