obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Installatie, is er een probleem of niet?
Jan53
Hallo,

Ik weet niet zeker of ik mijn instalatie in orde heb, misschien kunnen jullie me enigszins helpen?

De installatie heb ik gisteren gedaan:

Ik heb in de meterkast het 'hoofd stopcontact' gemaakt. Dit punt heeft alleen het rode en blauwe draadje fuctioneel, en is verbonden met de LB via het korte telefoon kabeltje. Telefoon en internet er op aangesloten.


Gegevens van de LB:

@ lampje brand, telefoonhaak lampje brand.


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13948 Kb
Afname Dichtbij : 28.3 (dB)
Ver weg : 10.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 5111
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 517
ES-teller van 1 dag 0

De CRC-fouten, is dat niet wat veel, en hoe komt dat?

Telefoneren:
Ik kan wel gebeld worden en een gesprek voeren (kwaliteit OK), maar ik kan niet bellen. Als ik bel dan krijg ik verschillende tonen te horen (OK), vervolgens lijkt het of er verbinding gemaakt wordt daarna krijg ik weer verschillende tonen te horen en even later een ingesprek toon.

Wanneer ik nu m'n telefoon op het hoofd stopcontact aansluit dan valt de Internet verbinding weg, wat me op zich wel in orde lijkt, immers het is maar een zwak signaal. Vraag ik me we af waarom in de handleiding staat aangegeven dat dit wel zou moeten kunnen?

Zijn er ook nog testen die ik kan uitvoeren om te kijken of alles in orde is?

Ik hoop dat jullie me van informatie kunnen voorzien.

TIA

Edit: abonnementsvorm is wanadoo + telefonie
Gewijzigd door Jan53 op 29 juni 2006, 15:27
 
Wanabo

Quote

De CRC-fouten, is dat niet wat veel, en hoe komt dat?

Je adsl waardes zien er goed uit en over de crc fouten hoef je je geen zorgen te maken. Het zijn dan wel fouten maar die worden gecorrigeerd. Heel hoge waardes zegt wel iets over de kwaliteit van de lijn, maar dat ik bij jou niet het geval.

Quote

Telefoneren:
Ik kan wel gebeld worden en een gesprek voeren (kwaliteit OK), maar ik kan niet bellen. Als ik bel dan krijg ik verschillende tonen te horen (OK), vervolgens lijkt het of er verbinding gemaakt wordt daarna krijg ik weer verschillende tonen te horen en even later een ingesprek toon.

Als je lokaal belt moet je toch het netnummer kiezen (10 cijfers). Om toch lokaal te kunnen bellen zonder netnummer, moet je het netnummer in de livebox invoeren. Dus probeer eens het 10 cijferige nummer.

Quote

Wanneer ik nu m'n telefoon op het hoofd stopcontact aansluit dan valt de Internet verbinding weg, wat me op zich wel in orde lijkt, immers het is maar een zwak signaal. Vraag ik me we af waarom in de handleiding staat aangegeven dat dit wel zou moeten kunnen?

Is lastig antwoord op geven! ISRA punt direct naar livebox (rood+blauw). Vanaf livebox mag weer gesplitst worden als je meer telefoons hebt. Niet ervoor!

Quote

Zijn er ook nog testen die ik kan uitvoeren om te kijken of alles in orde is?


http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=1 download een bestand en noteer de snelheid. Wink
edit; url aangepast
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:06
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jan53
Bedankt voor je antwoord,

Het internetten is enigzins wel in orde i.e. cirka 1200 meter van de centrale en ongeveer 1.3MB download snelheid, ik heb begrepen dat men daar toch nooit iets zinnigs over kan zeggen.

Het net nummer stond al in de LB, op zich vreemd want het zou toch binnen 24 uur moeten werken.

Nb. 'k zal overige telefoon vragen in juiste categorie plaatsen.
 
Jan53
Ik heb het probleem gevonden.
Het was het telefoon station. Deze had ik uit getrokken en toen een oud telefoon toestel aangesloten en hij werkte de eerste keer Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie, is er een probleem of niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie