obey-robots.txt
24 Mei 2018, 04:13
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Drogisterij.net
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

internet verbinding valt weg

bjt
Zins enkele weken valt mijn verbinding 3 tot 4 keer per dag weg.
De livebox geeft wel aan dat er verbinding is maar de router een sitecom wl-173 54g turbo geeft de verbinding niet door.
Na de stekker er uit en in van de router weer gewoon internet.
Met een netgear router het zelfde probleem.
Zit met 4 laptops draadloos te werken.
Wie kan mij helpen voor een oplossing van dit probeem.



Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7992 Kb
Afname Dichtbij : 9.4 (dB)
Ver weg : 3.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 11 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 10
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door bjt op 17 mei 2008, 21:45
 
rrozema
Hoe heb je de sitecom aangesloten op de livebox, met de LAN poort of de WAN poort?
 
bjt
Ga vanaf de livebox de rode aansluiting naar de (wan) modem aansluiting van de sitecom router.
Heb nu beide Routers aangesloten sitecom op rood en de netgear op geel.Om te kijken welke het eerst uitvalt.

Bennie
Gewijzigd door bjt op 18 mei 2008, 17:13
 
rrozema
Heb je de sitecom een vast ip adres op z'n WAN poort gegeven? Dat zou een adres moeten zijn dat begint met 192.168.1. en het laatste cijfer mag niet 0, 1, 255 of 10 tot en met 50 zijn. 192.168.1.2 of 192.168.1.9 zijn dus voorbeelden van adressen die wel goed te gebruiken zijn.
 
TCP_IP
je zou evt. een accespoint van je router kunnen maken, eens kijken of dat een verschil maakt. denk dat router op die manier minder belast word.
 
bjt
Dit zijn de wan instelllingen van de sitecom.

WAN

Verbindingsmethode : DHCP Client
IP-adres : 192.168.1.10
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.1.1
DNS IP-adres : 192.168.1.1

Operation Mode : AP

Netgear zit op ip 192.168.1.11

Tot nu toe 33 uur zonder uitval.
Gewijzigd door bjt op 19 mei 2008, 21:16
 
TCP_IP
aah ik zie dat sitecom als accespoint is ingesteld, of was dat voorheen ook al?
 
bjt
Staat hij standaard op.(sitecom)
Heb niets ingesteld was aansluiten en hij werkte.
 
rrozema
Wat zijn de andere opties achter 'Operation mode' ?

Je zou toch beter je sitecom een vast ip adres kunnen geven. Je stelt alle gegevens in zoals je ze zelf al hebt opgesomd, met uitzondering van het ip adres, daarvoor kies je bijvoorbeeld 192.168.1.9.

Een alternatief is wat TCP_IP ook al voorstelde: gebruik je sitecom niet langer als router maar als switch. Lees de diverse instructies in ons Frequently asked questions forum er maar eens op na: router als switch/access point.


Ik vermoed echter een defect in de livebox of z'n voeding: het komt vaker voor dat de netwerk-poorten van de livebox dan niet geheel betrouwbaar zijn. Dit uit zich op verschillende manieren, waaronder het regelmatig wegvallen van de LAN verbinding terwijl de rode lampjes op de livebox nog wel steeds verbinding aangeven (en soms zelfs ook nog adsl verkeer aangeven).

Het komt echter ook voor dat de gebruikte netwerk kabel van onvoldoende kwaliteit is, danwel verkeerd is aangesloten (vaak met zelf aangezette stekkertjes). Een nieuwe livebox regelen moet je via de Orange helpdesk doen, maar een alternatieve kabel kun je gemakkelijk zelf eens proberen.
 
bjt
Tot nu toe geen uitval gehad lijkt erop dat met 2 routers het systeem stabiel draait.
Wat de kabel betreft is idd 1 met zelf aangezette stekkers.Ga het eens met alternatieve en betere kabel proberen.
De netgear zit met een 30 cm kabel verbonden sitecom met 25 meter.
Zal verder je voorgestelde oplossingen proberen.(ip adres)
Laat het nog weten wat de uitslag is.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen 4 13 maart 2018, 22:58
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Wifi verbinding Algemeen 2 25 februari 2018, 17:04
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo06:03:11
| dutch flash11:47:06
| amplif1er12:05:38
| anonymoustly 1 dag
| mRcan 1 dag
| bloemink 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update