obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Oranje onder
viciousman
Jazeker ipv. oranje boven nou oranje onder Wink

Ik ben een trouw lid nog uit de wanadoo tijd en na diverse updates heb ik sinds 2006 de wanadoo lifebox. dit in combinatie met het adsl extra abonnement met snelheden tot 20 Mbit/s.

heb vanaf toen altijd hoge tot zeer hoge snelheden gehad tijdens downloaden. tot soms wel 16 Mbit/s toe.

dit is na een jaartje gedaald tot zo'n gemiddeld 10 Mbit/s wat ook nog acceptabel was.

nou sinds een kleine week is er echter iets gebeurt waar ik geen grip op kan krijgen.

de snelheid is gedaald tot maximaal 3 Mbit/s. na telefonisch contact met orange meldde deze mij dat er veel ruis op de lijn zat en dat ik de kabel tussen ISRA en modem moest vervangen met een 100 pstn kabel met harde kern. uiteraard netjes de raad opgevold maar helaas zonder enig resultaat. precies dezelfde waardes en nog steeds een maximale downloadsnelheid van 3 Mbit/s.

iemand hier met zelfde ervaring of iemand die wellicht een tip heeft?

vr. gr.
 
TCP_IP
ten eerste maar mee beginnen waarmee je livebox intraint, deze waardes zijn op de livebox zelf te vinden en doe je als volgt:

open internet explorer
ga naar 192.168.1.1
tabblad geavanceerd
tabblad statistieken, kies daarbij voor adsl statistieken
post hele ´tabel' met waardes eens

start eerst even livebox opnieuw op trouwens voordat je bovenstaande actie onderneemt Wink zorgt voor nieuwe waardes
 
Lizard
Voor het geavanceerde gedeelte is de login admin / admin
 
1984
@viciousman nee, je bent niet de enige, ik was over Wanadoo destijds tevreden ,zeker over de helpdesk,(die hadden kennis van zaken) en dat kan ik niet over Orange vertellen .
ze hebben een lijstje wat ze voorlezen, wat vooral over de bekabeling gaat...
Ik heb de ervaring wanneer ik de LB reset dat dan plotseling mijn snelheid trager is...? bijvoorbeeld van 11 naar 9 mb

een tip heb ik niet maar in dit http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=1728&pid=22091#post_22091 draadje komt het ook ter spraken
 
TCP_IP
een lijstje wat ze voorlezen, aha.... niet bedoeld om achtergrond informatie samen te stellen om te kijken waar ze mee te maken hebben? en zo een troubleshoot kunnen maken?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oranje onder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel vmg8324-B10a Oranje dsl lampje brand moet dat niet groen zijn?? Helpdesk : 18 24 aug 2015
Port forward zit onder menu Firewall Huawei configuratie en problemen : 5 20 jul 2013
Blauwe en oranje buizen Algemeen : 5 19 mei 2011
Net nu héél NL gek is van Oranje, is Orange gek geworden! Wat verandert er? : 25 11 jun 2008
Speedtouch 546 onder Vista inlogproblemen Eigen modem meer apparaten aansluiten : 16 24 apr 2008
Advertentie