obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
bewaren van configuratie livebox
copost
Zoals bekend wordt er regelmatig een nieuwe firmware klaar gezet en bij de eerste beste stroomstoring (helaas, komt dit bij mij te vaak voor) ben ik al mn instellingen weer kwijt en kan deze handmatig weer instellen. Ik 'moet' mij LiveBox altijd een andere IP geven gezien 192.168.1.1 ook in het netwerk van mijn werk gebruikt wordt en ik problemen krijg als ik dat ook gebruik en een VPN opzet. Verder kan ik mn port mappings weer instellen, DHCP uitzetten en nog wat zaken.

Weet iemand of het mogelijk is om deze config te saven in een file (bijv via de telnet) en na een FW upgrade deze te laden?

Nog mooier zou zijn als Orange de instellingen gewoon laat staan, maar schijnt niet te kunnen.... toch?
Gewijzigd door copost op 30 juni 2006, 22:44
 
Wanabo
't was ff zoeken maar ik heb wat voor je gevonden.

Lees deze thread http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=27#post_199

Op de website van stimey staat een script om je Livebox instellingen te bewaren en te restoren. Echter is dat script een oude versie dus zul je zelf nog e.e.a. aan moeten passen. Wie weet kan iemand je daar bij helpen.Wink

edit url aangepast
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:05
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
sinds de laatste 2 updates zijn mijn instellingen gewoon bewaard gebleven.
ik weet niet wat er verkeerd gaat bij jou, maar bij alle anderen geldt het precies het zelfde.
 
copost
Bij mij bewaard ie ook nu alles ... had ikhet dus niet hoeven vragen... hoe dan ook... bedankt Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bewaren van configuratie livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Advertentie