obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
@-Lampje blijft knipperen
erwinp
Hallo

ik ben nieuw bij en Orange en dus ook op dit formum. Bij aansluiten van de Livebox blijft het @-lampje dus snel knipperen, of te wel er kan geen ADSL signaal gevonden worden. Welke oorzaken kan dit hebben en wat kan ik er tegen doen?

Mijn IS/RA is een lasdop waaruit een draad komt met een rode, blauwe, oranje, witten en een koperen draad. Deze sluit ik via een aansluitdoos rechtstreeks aan op de Livebox. Misschien dat het iets met de aansluitingen te maken heeft.....

Groeten Erwin

Edit: Gesproken met de helpdesk. Ik krijg daar het advies om in het ISRA-punt de draadjes te verwisselen. Dus niet de rode en blauwe maar de witte/oranje en groene aan te sluiten. Ik zal dit vanavond dan maar proberen......
Gewijzigd door erwinp op 06 juni 2008, 13:12
 
rrozema
groene draad? die is er toch niet? wit en oranje: dat kan wel ja. Dan hebben ze je op het 2e aderpaar aangesloten; dat gebeurt vaker als ofwel je lijn nog niet was vrijgegeven door je vorige provider of tijdens het aansluiten blijkt dat je eerste aderpaar (rood-blauw) niet geschikt is voor adsl2+.
 
erwinp
Ik heb de lasdop geopend en daar tref ik een kabel aan van KPN met wel een 8-tal draden en allemaal een onduidelijke kleur. Dit lijkt me dus echt een oude kabel, (het is ook een jaren 30 woning...). Even de aderparen veranderen is er dus niet bij...
 
TCP_IP
hoezo niet? er even voor gaan zitten..
standaard heb je rood/blauw en oranje/wit al.. dan houd je er nog 4 over..
even allemaal testen Pfft
zit nie tzoveel op lijkt me
 
modswat
Ik heb dat probleem ook en kan ook geen signaal vinden op de draadjes.
Maandag komt een monteur langs.
Ik hoop dat het dan goed komt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '@-Lampje blijft knipperen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DMZ aanzetten blijft hangen op loading Zyxel configuratie en problemen : 1 25 jan 2018
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Wegvallen verbinding en knipperen modem Zyxel configuratie en problemen : 4 22 jan 2017
Zyxel vmg8324-B10a Oranje dsl lampje brand moet dat niet groen zijn?? Helpdesk : 18 24 aug 2015
DSL en internet lampje brandt opeens niet meer... internet dood Huawei configuratie en problemen : 8 15 mrt 2014
Advertentie