obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Lost andere modem problemen op?
P_Westra
Hallo,

Zoals menigeen van jullie heb ik een slechte orange verbinding. 8mbit intrainen maar nog geen 4 halen.

Nu heb ik verscheidene malen orange erover gebeld en hebben die naar eigen zeggen alles aan hun kant gedaan. Nu is er kort geleden bij mij een monteur over de vloer geweest (terwijl ik niet thuis was, iemand anders heeft hem binnen gelaten). Naar zeggen van mijn huisgenote heeft die man mijn lijn doorgemeten vanaf mijn huis naar orange, heeft hij bedrading in de wijkcentrale naast ons huis vervangen en heeft hij tenslotte geconcludeerd dat ik nu 8mbit moest halen (netjes doorgemeten volgens hem).

Wat hij niet gedaan heeft is het eigenlijke internet verkeer testen (tenminste die conclusie maak ik). Want ik kwam nameljk thuis en heb gelijk met dit goede nieuws de boel even getest. Allereerst heb ik in mijn modem gekeken naar mijn waarden en verbazingwekend waren mijn SNR marges eindelijk stabiel en was deze downstream zelfs rond de ideale 10. Ik dacht: dit kan niet meer stuk.... Tot ik verschillende speed tests en downloads uitvoerde. Jammer genoeg was mijn internet snelheid er nu wat op achteruit gegaan......

Nu begin ik weer sterk te twijfelen aan mijn kant. Ondanks dat het altijd goed heeft gewerkt tot voor de snelheidsverhoging (ja, ik weet het. een wasmachine kan het eerst ook lang volhouden) is het nu echt 10x niets. Ik heb andere bekabeling en formaten van bekabeling geprobeerd en niets mocht baten.

Nu kan ik nog maar 1 ding bedenken en dat is mijn modem. Nu volgt ook mijn vraag: kan een andere modem verschil maken in zo'n situatie? Mijn huidige modem is een antieke sweex cc300010. Deze heb ik aangeschaft in 2002 toen ik net bij wanadoo zat.

Ik hoop dat een van jullie misschien ervaring heeft met het vervangen van een modem en daardoor stabielere snelheden heeft verkregen. Bij voorbaat dank.

mvg,

P_Westra

P.S. Mijn snelheid schommelt rond de 200 tot dikke 300 kb per sec. Gemiddeld zo ongeveer 360. SNR marge downstream is 9.5 t/m 12. Line Attenuation downstream 23,5. De upstream kan ik me niet herinneren. Als ik thuis kom zal ik die als nodig posten.
 
TCP_IP
en of een ander modem een verschil kan uitmaken, kijk maar naar diverse topics die soortgelijke problemen hebben en bij een ruil voor een nieuwe livebox de problemen oplosten !!
in dit geval heb je geen livebox maar staat er even los van.. zelfde geval

iemand heeft een modem, krijgt jouwe syptomen en met een nieuwe is het probleem vaak opgelost..

zag onlangs dat ondanks stabiele snr marges downloadstream toch laag ligt, bij liveboxen is dat iig vaak het geval...

wat ik je zou aanraden is om niet meteen naar de winkel te rennen om een nieuw modem te kopen maar om een modem voor enkele dagen te LENEN... instellen en uit te testen.. als blijkt dat het daarmee veel beter gaat.. kun je je eigen conclusie makkelijk trekken...
 
P_Westra

Quote

TCP_IP schreef:
wat ik je zou aanraden is om niet meteen naar de winkel te rennen om een nieuw modem te kopen maar om een modem voor enkele dagen te LENEN... instellen en uit te testen.. als blijkt dat het daarmee veel beter gaat.. kun je je eigen conclusie makkelijk trekken...


Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Nu moet ik er bij vermelden, en dit was mij ontschoten, dat ik al wel verschillende modems geprobeerd heb. Dit heb ik echter gedaan nog voor de monteur langs kwam. Ik heb een speedtouch 510 eraan gehad en zelfs nog een livebox van een kennis. Dit alles heb ik met een kabel van 20 cm na het isra punt aangesloten maar dat hielp niets.

Maar wat je zegt, ik zou weer kunnen vragen of ik de speedtouch en livebox mag gebruiken voor een dag of wat om te testen.
 
TCP_IP
graag gedaan uiteraard Cool

kan goed zijn dat het voor de monteur een dubbel probleem was.. een is al opgelost.. maar omdat andere er nog is merk je er niks van...
mogelijke zwakke schakel KAN je antieke sweex zijn...

let op: ST 510 traint NOOIT hoger in dan 8mbit.. livebox wel uiteraard..
waarschijnlijk geld dit ook voor je sweex modem, is voor adsl1.. en je hebt nu adsl2 (weet het niet zeker hoor)
 
P_Westra

Quote

TCP_IP schreef:
let op: ST 510 traint NOOIT hoger in dan 8mbit.. livebox wel uiteraard..
waarschijnlijk geld dit ook voor je sweex modem, is voor adsl1.. en je hebt nu adsl2 (weet het niet zeker hoor)


Nee, helaas moeten wij het nog stellen met adsl1. Dus ik kan maar maximaal 8mbit krijgen.

Het vreemde is wel dat bij die kennis met de livebox wel 8mbit stabiel mogelijk is. daarbij heeft hij ook nog een aantal meter telefoon kabel tussen de LB en het isra punt zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lost andere modem problemen op?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie