obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Eindelijk geen last meer van wegvallend spraak tijdens call via Orange Telefonie
onnie
Eindelijk geen last meer van wegvallend spraak tijdens call via Orange TelefonieBeste mensen,

Na maanden stoeien met Orange / Online eindelijk ontdekt dat het probleem waar ik last van had veroorzaakt werd door mijn Philips DECT (type Zenia Voice 200 digital).
Het probleem dat ik had, was dat altijd als ik werd gebeld of belde naar verloop van tijd de spraak zachter werd en daarna altijd verdween. De lijn bleef wel in de lucht want de beller hoorde ons wel, alleen wij de beller niet meer. Nu heb ik een "oud" analoge toestel op mijn Live box gezet en direct vanaf minuut 1 geen problemen.....
Nu schijnt er een lijstje te zijn met toestellen die geschikt voor de LiveBox zouden zijn. Heeft iemand deze soms.
En nu maar eens een klachtenbrief naar Online gaan schrijven, want het zo lekker zijn dat het toestel altijd goed heeft gewerkt met KPN en nu opeens niet meer
 
Puma
Begrijp ik het goed??

Jij was zelf de oorzaak van al je problemen en nu ga je alsnog klagen bij Online, omdat je toestel niet werkt met de Livebox?? Ik zou eerder bij Philips klagen.

KPN = oud betrouwbaar techniek, daar kan geen enkel VOIP provider tegenop!!! Voip is gewoon veel gevoeliger en staat nog steeds in de kinderschoenen.
Gewijzigd door Puma op 03 juli 2008, 17:13
 
onnie
dus... Je mag toch verwachten dat als je een analoge lijn krijgt aangeboden wel of niet via een live box of welke provider dan ook dat elk willekeurig toestel werkt.

Werk je bij Online of zo??
 
Puma
Ik werken bij Online? Het is eerder andersom!
Ik werk bij Eurofiber. Een bedrijf waar alle Benelux providers hun backbone netwerk overheen laten draaien.

Nu weer op koers.

Wat je kunt doen:

Dect toestel aarden
Op een andere groep aansluiten
Kwaliteit telefoonkabel gebruiken (beter bestendig tegen fluctuerende spanning).

Universele voeding eraan hangen en dan opnieuw proberen.
De Livebox loopt vast, omdat het toestel niet echt goed omgaat met spanning. Daar zijn meerdere apparaten gevoelig voor (Livebox, UPC modem en KPN Experiabox)

Geteste telefoons door mezelf:

Panasonic: KX-TCD 820
Siemens: C450, C470 en S45
Profoon: PDX-3100
Startel: Dect 100
Philips: CD1401 (gaf eerst problemen. Toen geaard en de problemen waren er niet meer)

Het hoeft niet duur te zijn om goed te werken! Want de Siemens C450IP (VOIP versie) gaf ook weer veel problemen, maar dat lag aan het voip gedeelte van het toestel.
Gewijzigd door Puma op 03 juli 2008, 22:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eindelijk geen last meer van wegvallend spraak tijdens call via Orange Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie