obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Orange Extra icm Belkin ADSL2 Wireless G modem
zigginl
Na 3 Liveboxen versleten te hebben in zeer korte periode heb ik het wel gehad met die dingen en ben even aan het testen of het met bovenstaande Belkin ook kan werken - nog niet veel succes gehad.

Wat moet ik precies instellen? Heb verschillende dingen gehoord - maar nog niets gezien wat werkte hier:
Connection type: Dynamic/Fixed IP (1483 Bridged)
Daarna IP assigned by ISP = YES
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: LLC of VC MUX (??? beide geprobeerd, maar werkt niet echt)

Onder DNS kan ik automatic from ISP doen of handmatig primary en secondary dns invoeren. Heb ergens anders deze ip adressen gekregen, maar werkt ook niet:
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5

That's it - help is very welcome; want wordt knetter van wegvallende verbinding steeds!! Soms gaan alle lampjes op LB (192.168.1.1) aan, soms staat enkel @ te branden, maar heb dan echt geen verbinding - stekkertje eruit en weer in is van zeer tijdelijke aard. Heb in de originele configuratie ook een Linksys router erachter hangen, maar hier de DHCP functie uitgezet (192.168.1.120 fixed). Dus daar moet het ook niet aan liggen lijkt me.

- Vreemd overigens dat ik nergens een firmware update kan vinden voor dit ding. Geinstalleerde firmware is 7.00.20 uit augustus 2007. Type nummer: F5D7632df4A

> toevoegen nog even de vraag 'of het ook aan mijn splitter kan liggen' ?? Kunnen die dingen kapot gaan wanneer ze gewoon netjes aan de muur van de meterkast bevestigd zijn. Verder nooit aan geweest verder...

Alvast bedankt!
zigginl voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door zigginl op 19 juli 2008, 17:34
 
TCP_IP
encapsulatie = LLC

splitter kan heel erg goed de oorzaak zijn... stoort extra veel omdat er in de livebox ook al een splitter zit..
plug je telefoon oplivebox in en test het dan nog eens (splitter weghalen uiteraard)
 
zigginl
De belkin krijgt met bovenstaande instellingen nog steeds geen verbinding. Heeft iemand die werkend met een belkin van dit type??

Verder zitten rood en blauw direct in de splitter; zonder stekkertje. Dus kan deze wel in een stekkertje 'knijpen', maar weet niet in welke volgorde (met lipje naar beneden zijn er 4 ingangen...)
En als aan splitter van LB ligt - dan zou het aansluiten van ander modem wel oplossing moeten zijn?

THnx
 
zigginl
Net splitter gehaald bij KPN - weinig verschil; KPN toevoer direct op modem (LCool aangesloten - zelfde resultaat; naar speedtest.net klapt verbinding eruit.

Overigens werkt Belkin nog steeds niet... niemand met zelfde opstelling? Doet me denken dat het dus never meant to work Smile
 
TCP_IP
sluit het eens aan zoals het normaal is, dus met splitter ervoor.. bel helpdesk eens en vraag of ze een lijnmeting doen...
eens kijken wat je SNR marges zijn e.d. ... ze zullen tevens enkele tips geven als het goed is..
laat meteen een melding maken... word er iig aan hun kant iets gedaan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange Extra icm Belkin ADSL2 Wireless G modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie