obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Draadloos ineens veel langzamer
Spikey
Ik heb altijd gebruik gemaakt van de livebox met 1 computer bedraad, en me laptop draadloos.
De channel van het draadloos internet had ik altijd op 1 staan, maar ik kreeg soms uitval e.d. en toen ik met Network Stumbler keek zag ik dat de nieuwe buren ook channel 1 gebruikte.
Ik heb toen maar channel 3 gekozen maar die zelfde dag werd het draadloos internet veel langzamer. Ik heb ook nog een paar andere channels geprobeerd maar bij geen 1 gaat het snel. Ik weet dus niet of mijn langzame internet op de laptop een verband heeft met het van channel verwisselen, maar zo is het echt niet te doen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?Frown
 
TCP_IP
wat versta je onder niet snel ?
gaat het surfen langzamer dan je gewend bent ?
gaat downloaden via nieuwsgroepen langzamer, of web-downloads?

zitten er niet meerderen op je netwerk ?

doe eens een paar speedtests op verschillende sites, en post de resultaten hier eens
 
rrozema
Kanaal 3 is eigenlijk ook niet ver genoeg van 1 af. Het signaal is dusdanig breed dat er minstens op 2 naastliggende kanalen overspraak is. In jouw geval kun je dus op kanaal 1, 2 en 3 last hebben van het signaal van je buren op kanaal 1. Sterker, als ze een moderne N-router hebben, dan gebruikt die zelfs een nog breder signaal, het ovelapt dan minimaal de kanalen 1, 2, 3 en 4.

Je verbinding wordt langzaam doordat er maar 1 apparaat tegelijk kan zenden op een kanaal; Alle WLAN routers 'luisteren' daarom continue of er iemand anders aan het 'praten' is. 'Horen' ze een ander signaal dan wachten ze even met zenden. Tijd die anders gebruikt had kunnen worden om jouw signaal te versturen gaat zo verloren als er op hetzelfde kanaal nog een ander netwerk zit, zeker als het een flink actief netwerk is.

Zoals uit voorgaande blijkt is het belangrijk om te weten op welke kanalen je een signaal ziet. Toen je netstumbler hebt gebruikt, heb je toen direct naast je access point gezeten? Liefst met je eigen access point uit? Want het kan zijn dat er naast het netwerk van je nieuwe buren op 1 nog een ander netwerk actief is op 3 of vlak er naast, dat wel 'gehoord' wordt door je access point maar mogelijk niet te horen is op de plek waar jij met je laptop zit.

Probeer dus nog wat andere kanalen, is mijn advies.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos ineens veel langzamer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing : 3 24 nov 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Storing oplossen duurt veel te lang Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 4 30 mei 2015
Te veel probemen + Vraag. Storing : 8 21 mrt 2015
Advertentie