obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Enquete: Hoe voldoet jouw Online internet verbinding?
rrozema
Op de online enquete op dit forum "Hoe voldoet jouw Online internet verbinding?" is de afgelopen maand 46 keer gereageerd. De uitkomst is als volgt:

goed - 28% [13 Stemmen]
niet wat er beloofd is - 26% [12 Stemmen]
onder de maat - 39% [18 Stemmen]
hij werkt niet - 7% [3 Stemmen]

Mijn conclusie is dat voor een ruime meerderheid van de Online klanten de verbinding lijkt te werken maar door de marketing afdeling zijn gouden bergen beloofd, waar in de praktijk maar weinig van terecht komt. Als 65% (26 + 39) van de stemmers vindt dat de geleverde verbinding niet voldoet aan de beloften, dan heb je als organisatie toch iets niet goed gedaan volgens mij. En het is natuurlijk helemaal om te huilen als 7% van de klanten helemaal geen verbinding heeft.

Ik werd recent telefonisch geinterviewd met o.a. de vraag "zou je Online aanraden aan andere mensen?". Daarop was mijn antwoord "Zeker niet" en daar blijf ik bij als er niet snel heel veel verandert.
 
Sluimer
Ik ben dus één van de 39%. Mijn contract loopt af eind oktober. Ik heb telefonisch mijn abo opgezegd op 1 september 2008 (bevestigingsbrief is inmiddels binnen). Tijdens het opzeggen werd eenmalig naar de rede gevraagd. Uiteraard heb ik aangegeven dat dit de niet stabiele verbinding is. Van de 20mb hou ik hier 11mb over (afstand tot centrale ca 1100 meter). Was altijd ca 13,5, maar na de laatste firmware update gezakt naar 11. PC is via een kabel verbonden en de laptop draadloos. De verbinding met de PC werkt goed, behalve de snelheid dan. Kabels ed allemaal conform de voorschriften van ONLINE en reeds een 2 tal keren volledig vervangen, om alles uit te sluiten. CRC fouten van 1 dag blijven hoog, ca 29000. Ondanks herhaalde metingen en poort resets enz enz. Om de laptop draadloos verbinding te laten maken moet gemiddeld 4x per week de LIVEBOX herstart worden. Had in het verleden een 6mb lijn via KPN (Planet) deze bleef veel stabieler en behaalde hogere snelheden. De telefoonverbinding werkt redelijk. Had in begin veel ruis, nu slechts een enkele keer per maand geen verbinding. Ook hier helpt de reset van de LIVEBOX. De helpdeskmedewerker heeft ook weinig pogingen gedaan om mij als klant te behouden. Het kwam volgens mij over als "Meneer u heeft volkomen gelijk" Heb na het opzeggen nog wel een brief ontvangen om mijn mening te herzien (lees lid blijven tegen gereduceerd tarief). Heb hier voor bedankt. Ik wens alle blijvers nog veel sterkte de komende periode en hoop voor jullie op verbetering.
Gewijzigd door Sluimer op 28 september 2008, 08:01
 
flark

Quote

Sluimer schreef:
lees lid blijven tegen gereduceerd tarief


Druist dit niet in tegen de wet 'gelijke behandeling"?
 
Sluimer
Een bedrag is mij niet genoemd, echter in het verleden zijn al meer mensen die hun abo wilde stoppen, benadert met een ander aanbod. Zo ook bij Wanadoo / Orange / Online elders in dit forum. Vaak doen zij dan een aanbieding die de diverse aanbieders doen, gereduceerd tarief, of een welkomst aanbieding bij het afsluiten van nieuwe abo's. Online doet dat hier in de regio ook. In de lokale kranten in de regio Rijnmond de volgende aanbieding, die ook gewoon op internet staat, als je even zoekt via GOOGLE (http://www.adslcompany.nl). Let wel op dit geld voor nieuwe abo's. Maar ja om iemand te behouden, kan de provider besluiten .......


(ONDERSTAANDE TEKST IS OVERGENOMEN VAN INTERNET)

Wanneer u via ons bestelt:
Wordt u gewoon klant bij Online Gaat u een contract aan met Online Zult u de facturen ontvangen van Online Online ADSL Extra bestellen
Abonnement
AbonnementOnline ADSL Extra
Provider:Online
Prijs per maand:€ 15,00
Wat is het:Internet
Actie:De eerste 12 maanden EUR 15,00 met gratis mp4 speler
Aanbieding:Nu met gratis MP4 speler!

Nu de eerste twaalf maanden 15,00 per maand daarna EUR 24,00!

U betaalt daarna een vaste lage prijs van slechts EUR 24,00 per maand, u betaalt geen aansluitkosten (t.w.v. EUR 75,00) en u krijgt een gratis Livebox modem

Bij het opzeggen van het KPN abonnement betaalt u lijnhuur. Dit is de eerste 12 maanden EUR 5,- per maand, vervolgens is het EUR 10,00 per maand.

Gratis installatieservice*

PC Veiligheidspakket: Een alles-in-1 beveiligingspakket voor maximaal 3 computers. Het beschermt tegen indringers, virussen, spyware en fraude en het is ook mogelijk om automatisch back-ups te maken van belangrijke bestanden. EUR 4,00 per maand. Nu de eerste maand gratis

Antispam: Een veel voorkomend probleem is het ontvangen van spam. De beste oplossing tegen het volstromen van je postvak is Antispam. Met dit programma filter je ongewenste e-mail EUR 1,00 per maand.

E-mail Antivirus: E-mail ontvangen is helaas niet zonder risico.Met E-mail Antivirus hou je virussen tegen, voordat ze je inbox bereiken en voordat je ze ongemerkt doorstuurt naar anderen EUR 2,00 per maand.

* Hiervoor neemt u contact op met Online KlantenService 0900 - 9515 (EUR0,20/min) nadat u het installatiepakket heeft ontvangen
Eenmalige aansluitkosten:Korting van € 75,00 voor € 0,00
Download:20480 Kbit/s
Upload:1024 Kbit/s
Contactsduur:1 Jaar
Informatie
Let op:Eenmalige verzendkosten EUR 10,00

Indien u geen vaste telefonie van KPN heeft, betaalt u het eerste jaar EUR 5,- per maand extra aan lijnhuur, daarna is dit EUR 10,00 per maand

Niet meer leverbaar op ISDN!

Gewijzigd door Sluimer op 28 september 2008, 09:00
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enquete: Hoe voldoet jouw Online internet verbinding?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie