obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
WiFi zonder installatie-cdrom
SandraJ
Ik heb een laptop van mijn werk die is dichtgezet zodat ik geen software kan installeren. Toch zou ik graag met deze laptop gebruik willen maken van de mogelijkheid om draadloos te werken. In mijn LB zit immers een WiFi kaartje en ik vind het zonde om deze mogelijkheid niet te gebruiken (naast het feit dat ik een paar keer per dag bijna mijn nek breek doordat ik struikel over de UTP kabel die ik nu gebruik).
Via een UTP kabel werkt alles dus wel gewoon en mijn laptop is voorzien van een (onboard) WiFi kaartje. Wanneer ik verbinding probeer te maken zie ik m'n LB wel, ik geef mijn WEPkey in maar vervolgens krijg ik geen verbinding. Ook het gebruik van de REG knop op de LB leidde tot niets. De Helpdesk vertelde dat ik het alleen aan de praat kan krijgen met de installatie cdrom maar ja, ik wil de laptop van mijn werk niet om zeep helpen en bovendien is deze tegen het installeren van software dichtgezet (en ik wil me er zeker niet aan wagen het toch te proberen met alle narigheid die er wellicht van komt).

Mijn vraag aan jullie: kan ik toch wireless werken zonder gebruik te maken van de installatie cdrom (of het installeren van allerlei andere tooltjes) en zo ja: hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
Wanabo
Handleiding WiFi, http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ead_id=130
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
Verbind je laptop eens met een UTP kabel aan je livebox.
Ga dan naar de livebox pagina ( 192.168.1.1)
Schakel MAC-filter uit en sla alles op.

probeer dan nog eens verbinding te maken (mbv wepkey)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Haal wel eerst de utp kabel uit je laptop voordat je probeert wireless verbinding te maken; anders krijg je waarschijnlijk 'beperkte verbinding'-problemen nadat je eventueel wel verbinding hebt gekregen.
 
TCP_IP
Dat heb ik in ieder geval nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
Weet wel dat bij Windows maar 1 netwerkverbinding tegelijk pakt, meer niet.

Idd wel eerste UTP kabel eruit halen ja, makkelijker om te testen of het werkt Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
SandraJ
Dank jullie wel! Het werkt! Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi zonder installatie-cdrom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie