obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Al twee dagen geen Internet meer
Vike
Sinds eergisteren heb ik geen internetverbinding meer. Gebeld met de helpdesk van Online en alles gecheckt, kunnen niets vinden. Ze hebben het nu doorgegeven aan de technische dienst, maar kan wel ruim een week (!!!) duren voordat ik daar iets van hoor. Ik heb een ADSL Extra abbo, SpeedTouch modem, als ik het modem test lijkt alles goed te gaan, maar toch kan ik geen verbinding met het internet krijgen.
Modem gereset, Router gereset, Bypass router, niks helpt.

Is er echt geen andere optie dan gewoon een week of langer te gaan wachten totdat ik geholpen wordt? Sad

rgds,
Vike
 
TCP_IP

Quote

als ik het modem test lijkt alles goed te gaan


Wat test je dan precies ?

Oké, hier gewoon een hele reeks met vragen. Hieruit kan ik wel opmaken wat er mogelijk aan de hand is als je ze beantwoord.

*Welk model speedtouch modem heb je ?
*Heb je een router oid achter je speedtouch?
*Brand het DSL lampje wel op je speedtouch?
*Kun je je speedtouch wel pingen?
*Kun je wel naar buiten pingen, zoals www.google.nl of www.nu.nl ?
* Kun je zien of je speedtouch modem een ip krijgt toegewezen?
* Krijgt je pc wel een ip-adres?



Wat is pingen?
Hiermee stuur je een klein signaaltje naar een netwerkapparaat toe, dat apparaat ontvangt dat signaal en stuurt een echo terug. Hierdoor weet je dat dat apparaat bereikbaar is.

Hoe ping je ?
Ga naar start >> uitvoeren en tik in 'cmd' en dan
Command prompt opent
vul in "ping 10.0.0.138"
of
vul in "192.168.1.254"
of
vul in "www.google.nl"

*note
speedtouch = 10.0.0.138 of 192.168.1.254

IP achterhalen van je computer:

Ga naar start >> uitvoeren en tik in 'cmd' en dan
Command prompt opent

vul in "ipconfig /all"

De getallenreeks achter ip-adres is je ip dus. (is meestal iets met 10.0.0.2 of 192.168.1.10)


Als sommige vragen onduidelijk zijn of gewoonweg geen idee hebt wat het is laat maar weten dan Wink Kan zo niet inschatten hoeveel kennis je hebt mbt routers en netwerken Pfft

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Vike
Dank voor je reply. Ik beantwoord hem op mijn werk (heb thuis dus geen internet, duhh) dus kan hier niet zo op iedere vraag antwoord geven.

Wat voor soort SpeedTouch: Vlgs mij type 516

Router: Ik heb een ethernetswitch (geen idee of dat hetzelfde is, kastje waarmee ik 3 pc's heb aangesloten).
Lijkt me in ieder geval niet het probleem: e.e.a. werkt ook niet als ik de modemkabel rechtstreeks aansluit om mijn pc, dus buiten de router/switch om

DSL lampje: brand wel

Testen: Er is een softwarematige test mogelijke van het modem, die geeft alles akkoord, zelfs de internetverbinding,

Pingen, IP adres: geen idee, niet getest, kan ik nog gaan doen.

Ik kreeg vanochtend nog een reactie van de Online Helpdesk, zie hieronder. Ik blijk dus een line-sync probleem te hebben (...)

Volgens onze gegevens heeft u contact gehad met een van de medewerkers van onze klantenservice. Deze medewerker heeft geconstateerd dat u een line sync probleem heeft. Hiervoor is een zogenaamde case aangemaakt.
Een case is een opdracht voor de technische dienst om uw probleem op te lossen.

Onze technische afdeling onderzoekt momenteel uw probleem.Tot het moment dat wij een reactie terugkrijgen van de technische afdeling kunnen wij u helaas geen andere informatie verschaffen. Zodra het probleem is opgelost nemen wij direct contact met u op.

Met vriendelijke groeten,
Online


Het probleem is spontaan ontstaan zonder dat er iets in mijn configuratie is gewijzigd. Het ene moment had ik nog internet, het volgende niet meer. Alhoewel ik best handig ben met pc's en software heb ik van het hardwarematige gedeelte weinig sjoege, net als met een auto, ik kan er goed in rijden maar geen idee wat onder de motorkap hangt. Excuses dus voor mijn wellicht onvolledige antwoorden.

rgds,
Vike
Gewijzigd door Vike op 30 oktober 2008, 09:20
 
TCP_IP
Geen probleem Wink

DSL lampje brand wel en er word een case aangemaakt voor geen line sync ?

Mooi dat je er handig mee bent, scheelt wat uitleg Pfft
Als het goed is kun je ook op je speedtouch configuratiepagina komen, daar zit dacht ik ook een stukje diagnose in.
Ik heb hier een speedtouch 546 staan, ik dacht dat de firmware erg op elkaar leek.
Als ik naar 10.0.0.138 ga en op 'breedbandverbinding' klik zie ik de status van mijn adsl EN internet...

Kun je eens beschrijven wat je daar ziet ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al twee dagen geen Internet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie