Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Wegvallende Verbinding
|
|
JPR |
Geplaatst op 16 November 2008, 18:14
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 04 Mar 2008 |
Ik heb sinds kort een verbiding die om de haveklap wegvalt. Ik gebruik geen livebox, maar m'n eigen SMC modem. Ik begrijp niet waar dit probleem vandaan komt. Hier in huis is niets veranderd. Het is op het moment een zeldzaamheid als ik langer dan 10 minuten ongestoord kan blijven internetten. (vooral s avonds is het erg). Als de verbinding wegvalt, is deze vaak snel weer terug (15sec). Iemand een idee waar dit aan kan liggen? |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 16 November 2008, 18:41
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Valt je draadloze verbinding weg of je adsl ? Ken SMC modem niet, maar zal vast wel een DSL lampje op zitten.. gebeurt daar iets mee op moment dat uitvalt ? Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
thirdeye |
Geplaatst op 16 November 2008, 22:04
|
Activiteit » Am*dam Berichten: 1 Lid sinds: 16 Nov 2008 |
ook hier (in Ams*dam) al +/-3 dagen veel problemen, soms wel, soms geen verbinding (livebox), nu maar overgeschakeld naar open-wifi vd buren |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 17 November 2008, 00:15
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Zet je router op een 'vast' kanaal en niet op de default 'automatisch' instelling. Blijkbaar kan je router nu geen echt vrij kanaal meer vinden en wisselt daardoor steeds naar andere kanalen. Met als gevolg dat jij steeds even je verbinding kwijt raakt. Als je zelf een kanaal instelt, heb je natuurlijk hetzelfde probleem dat er meerdere mensen in jouw buurt gebruik maken van hetzelfde kanaal, maar dat levert nu enkel nog een vertraging op en geen wegvallende verbinding meer. Plus dat je nu natuurlijk zelf een kanaal kunt uitzoeken dat het best voldoet. |
|
|
Barney |
Geplaatst op 19 November 2008, 17:12
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 19 Nov 2008 |
Hey, Ik zit ook bij Online en heb het Extra abonnement EN gebruik een SMC Barricade 7409WBRA. Sinds zondagavond doet ie ook vreemd en kan geen verbinding maken met het internet. Maandag deed ie het weer, maar niet heel lang. De livebox verbindt wel snel, maar valt na een paar uur weer weg. En dan bedoel ik: helemaal weg en is ie ook niet via het ip adres te bereiken. Ik heb bij de instellingen in mijn modem van de SMC router een aantal dingen verwijderd: IP adres, Subnet Mask en Gateway. Blijkbaar heeft Online deze veranderd want nu doet ie verbinding het opeens wel. Heb je verder in de ATM interface de volgende waarden ingesteld staan: VPI / VCI 8 / 35 Encapsulation RFC1483 Bridged LLC ATM QoS Type UBR WAN IP Automatic / DHCP verkregen Je kunt de velden met IP Adress, Subnet Mask en Gateway leeg laten. verder is je DNS: Primary DNS server: 194.134.5.55 Secondary DNS server: 194.134.5.5 Als je wijzigingen maakt en opslaat dan start de router meestal vanzelf opnieuw op, maar zet hem voor de zekerheid met de hand nog een keer uit en aan. Deze instellingen zouden eigenlijk al goed moeten staan, want anders krijg je meestal ook geen verbinding. Eventueel kun je de Livebox aansluiten en kijken of de verbinding daarmee ook blijft uitvallen. Online kan in een logbestand nog terugkijken en zien wanneer de verbinding was uitgevallen en wanneer deze het weer is gaan doen. Dus als het echt vaak blijft gebeuren moet je ze gewoon iedere keer weer bellen erover. Als je nog meer vragen hebt over Online of de SMC modem, dan kan ik je miss daarmee ook helpen. |
|
|
Barney |
Geplaatst op 19 November 2008, 17:26
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 19 Nov 2008 |
Okay, zojuist is mijn SMC modem er alweer uitgesprongen. Mijn Livebox doet het echter wel... Volgens mij is Online aan het klooien om mensen zover te krijgen hun modem te gebruiken OF mijn SMC is gewoon kapot... kga zo mijn firmware ervan updaten. Hopelijk gaat ie het dan wel weer doen. |
|
|
Hoozemans |
Geplaatst op 10 December 2008, 11:26
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 10 Dec 2008 |
Hi. Ook ik heb problemen met mijn verbinding. Ik maak sinds een jaar of wat gebruik van de Wanadoo livebox. In het afgelopen jaar raakte ik met toenemende frequentie mijn verbinding kwijt: het modem was soms wel, soms niet te pingen, maar verkeer ging er zowiezo niet over totdat ik het ding ge-reset had. Tot nu toe voldeed het het modem eens per dag te herstarten, maar sinds enige maanden lijkt het alsof de frequentie waarmee ik de verbinding kwijtraak steeds groter wordt: waar ik eerst nog minstens 8 uur ongestoord kon internetten ben ik nu al met 4 uur uit de lucht. Met de hulp van de Online helpdesk heb ik het modem vervangen door een nieuwe livebox, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Het vervangen van het modem heeft echter niet geholpen; ik blijf de verbinding kwijtraken, en de tijd dat ik online ben wordt steeds korter. Ik had gehoopt dat ik hier informatie kon vinden over ervaringen van mensen met een Online verbinding en een ander modem dan de livebox, maar ik zie dat ook daar problemen optreden. Zijn er buiten de genoemde zaken in deze thread (en buiten overstappen naar een andere provider) nog suggesties? Dank! |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 10 December 2008, 16:35
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
download je met torrents toevallig ? Stel dan in je torrent programma in dat het aantal verbindingen op max 40 staat en test het dan nog eens uit ! Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
pimm |
Geplaatst op 10 December 2008, 17:15
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 03 Jan 2008 |
Hier exact het zelfde probleem. Overdag een prima verbinding, rond de avonduren (tussen 5 en 10) valt de verbinding om de paar minuten even weg. Erg vervelend vooral bij het gebruik van msn. Telkens opnieuw inloggen Heb dit probleem sinds ongeveer drie weken. Maak gebruik van een Lynksys router. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 10 December 2008, 18:05
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Zit je draadloos pimm ? Vermoed namelijk dat een buurman een draadloze router heeft die op hetzelfde kanaal als jou zit. Wat je zou kunnen uitproberen is om je kanaal te wijzigen naar kanaal 3 of 6. Als je niks bijzonders heb ingesteld bij je linksys doe je dit als volgt: *Open internet explorer * vul in adresbalk in 192.168.1.1 * Klik op Draadloos of Wi-Fi * Klik op beveiliging of security verander daar je kanaal klik dan op save settings of opslaan **Ligt eraan of je NL of engelse talige firmware hebt Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende Verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 11 Feb 2020 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Wel verbinding, geen internet | Storing | : 1 | 30 Dec 2018 |
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding | Opleveringsproblemen | : 4 | 07 Dec 2018 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Advertentie