obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Krakende lijn tijdens downloaden
Mercenary
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de telefoon als ik aan het downloaden ben. Er komt een krakende geluid uit de telefoon als ik aan het bellen ben. Dit is een bekend probleem, maar is er een manier waardoor ik de telefoonverbinding een hogere prioriteit kan geven waardoor hij de downloadsnelheid verminderd en de lijn niet meer kraakt?

Ik heb telefonie van KPN.

Ik download via nieuwsgroepen met het programma Alt.Binz en download met een snelheid van min. 1200KB/s en max. 1250KB/s.

Shock
 
rrozema
Je kunt niet op de livebox zoiets instellen. Misschien kun je in het programma zelf iets instellen zodat het programma zelf de snelheid net onder het maximaal haalbare houdt?

Maar, weet je zeker dat je de livebox en je telefoon op de correcte manier hebt aangesloten? Dat betekent dus dat je telefoon zit aangesloten op de 'phone' aansluiting onderop de livebox en de livebox zit aangesloten op het ISRA?
 
Mercenary
Ik heb dat zelf niet aangesloten. Dat heeft mijn zwager gedaan. Hij doet dat soort klusjes.

Als ik niet download doet de telefoon het perfect.

Bij 'ADSL statistieken' staat er bij mijn downstream '16736 Kb' = 2092 KB. Dus nog dik 800 KB blijft er over. Ik zou dus denken dat mijn telefoonverbinding hier genoeg aan heeft. Of heeft dit er helemaal niks mee te maken???
 
rrozema
'helemaal niks' is te sterk uitgedrukt, maar de intrainwaarde ligt altijd redelijk boven de effectieve snelheid die je ervaart bij het downloaden; er zit flink wat overhead op. Er worden dus meer bits verstuurd dan enkel die welke jij meet.

Ik zou eens je effectieve downloadsnelheid meten door de 100MB test file te downloaden vanaf ftp.online.nl. En de uitkomst daarvan gebruiken om een nieuwe bovengrens in te stellen aan de snelheid voor je download programma.
 
Mercenary
Oke,
Ik heb mijn snelheid getest op 'http://ns0.multikabel.net/100mb.nul' en hij zakt van 2.2MB/s naar 1.5MB/s en daar blijft ie op staan. Hoeveel heeft de telefoonlijn eigenlijk nodig voor een goede lijn?
 
rrozema
Dat hangt van de gebruikte codec af en dat is een van de gegevens die Online niet vrij heeft gegeven. Maar als je 100Kbit/s , of 0,1Mbit/s rekent moet je volgens mij veilig zitten.

Probeer de test eens te doen met de test bestanden van online zelf. Ik heb de link even voor je opgezocht: ftp://ftp.online.nl/pub/test/. Probeer het een paar keer met een van de grotere bestanden en neem het gemiddelde van de snelheid.

Als je tests uitvoert op een 'verre' server dan loop je namelijk het risico dat je niet alleen jouw adsl verbinding aan het testen bent, maar ook de verbinding tussen de server en het Online netwerk. Daarom is het beter om de tests uit te voeren met een server die in het Online netwerk zit.

Denk er ook om dat je de tests het beste vanaf een bedraad aangesloten pc kunt uitvoeren; anders ben je namelijk je draadloze verbinding aan het mee testen en krijg je misschien ook weer onjuiste gegevens.
 
Mercenary
Dank je wel rrozema,

Ik heb de tests uitegevoerd van de ftp en de snelheid hier is inderdaad een stuk lager, namelijk 1,1MB/s. Dan moet ik maar downloaden met een lagere downloadsnelheid Frown

Nogmaals hartelijk bedankt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krakende lijn tijdens downloaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL-lijn op ASUS RT-AC87U? Algemeen : 8 17 mei 2015
trage lijn met internet Snelheid : 2 23 feb 2015
telefoon geeft knipperlampje tijdens bellen Storing : 7 15 dec 2014
kan niet meer downloaden usenet sabnzbd Huawei configuratie en problemen : 2 05 mei 2014
ADSL-lijn splitsen? Algemeen : 5 07 aug 2013
Advertentie