obey-robots.txt
23 Mei 2018, 10:49
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Youfone
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

oproep maar geen beller? (of gaat 3x over)

luco53
Sinds enkele dagen worden we geplaagd door een frequent terugkerende oproep, die als je opneemt, alleen de kiestoon ten gehore geeft.
Neem je niet op, dan houdt het bellen na 3x of 4x weer op.

Bekend verschijnsel?

Livebox geReset, maar dat gaf geen oplossing.
 
Boblor
Wij hebben dit ook gehad gedurende 2-3 weken, maar is sinds een week nu gelukkig weer gestopt.
Lang geleden wel eens meer zoites gehad.
 
Wanabo
Hier ook van die rare oproepen. Later op de dag misschien een callcenter aan de telefoon gehad? Dan kan het ook een computer geweest zijn die alle nummers draait om te kijken welke werken.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
rrozema
Deze 'spookoproepen' worden volgens mij veroorzaakt door slecht afgesloten telefoonlijnen; de oproepdetectie detecteert, door storing of gewoon tijdelijke spanningswisselingen (oproep bij de buren o.i.d.), onterecht een oproep op de analoge lijn en signaleert een inkomende oproep aan je telefoontoestel (= telefoon gaat over). Op het moment dat jij de telefoon opneemt is er echter helemaal geen oproep en krijg je dan ook de kiestoon.

De oorzaak is -volgens mij, ik ben echter geen electronicus- slecht op elkaar afgestemde apparatuur. Je zou eens kunnen proberen een ander telefoontoestel aan te sluiten en kijken of dan je probleem weg is. Ik verwacht echter dat het toestel er niet veel toe doet en dat het de livebox is die niet goed is ingesteld op onze telefoonlijnen en in dat geval doe je er zelf helemaal niets aan. Misschien kan een of andere slimmerik op electronicagebied eens wat metingen doen aan zijn lijn en de livebox en met een correctie schakelingetje komen?
 
luco53
Hartelijk dank voor de reacties!

Inmiddels nu een week geen last meer...
 
orangeFORever
Die "spooktelefoontjes" zijn golfbewegingen en soms bij het irritante af.
In alle gevallen staat er bij in het display "externe oproep" wat impliceert dat nummerweergave staat uitgeschakeld. Enkele kennissen die mij echt nodig hebben, zullen op dagen met veel van dit soort spooktelefoontjes, mij mobiel moeten bellen.
Hierover eens met de helpdesk gebeld en het advies gekregen nieuwe snoeren te installeren. Ik denk dat Online gewoon met haar klanten moet communiceren dat dit inherent is voor VOIP-telefonie. Het bevreemdt mij dat ik er soms maanden geen last van heb.
 
rrozema
Ik vermoed juist dat het niet een voip oproep is die je bel laat rinkelen, maar een storing op je analoge lijn, die door de livebox wordt aangezien voor een analoge oproep. Waarschijnlijk is je probleem weg wanneer je een splitter voor de livebox plaatst. Je loopt alleen wel het risico dat je internet verbinding dan slechter/langzamer wordt.

Bekijk je crc en hec tellers eens in je livebox? Zijn die toevallig ook hoger in de periode dat je de spooktelefoontjes krijgt? Niet dat er een oorzakelijk verband is tussen die tellers en de spook oproepen, maar ze zijn -volgens mijn theorie- wel allebei het gevolg van storing op je analoge lijn.
 
orangeFORever
Bedankt voor de reactie. Blijft vreemd dat ik er soms lange tijd geen last van heb. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen ?
Bijgaand de gegevens van de LiveBox.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13944 Kb
Afname Dichtbij : 23.0 (dCool
Ver weg : 6.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 14 (dCool
HEC-teller 1116
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 233
ES-teller van 1 dag 0
 
flower thunder
Hallo,

Hier is hetzelfde probleem aan de orde.
Eerst was het alleen 's avonds dat we "gebeld" werden, maar nu ook overdags.

We hebben onze telefoon ( Motorola ) afgekoppeld en onze oude ( Samsung ) weer aangesloten.
Tot op heden ( afklop afklop ) geen "spookoproepen" gehad.Shock

Zal van de week de Motorola wwer aansluiten en kijken wat hij doet.

PS: heb dit ook gemeld bij Online.......geen reaktie.Angry
 
rrozema
orangeFORever schreef:
... Blijft vreemd dat ik er soms lange tijd geen last van heb. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen ? ...


Niets. Tenzij je verstand van eletronica hebt en een schakeling weet te ontwerpen en te bouwen die je tussen het ISRA en de livebox kunt zetten die de de afsluitweerstand weet te corrigeren. Dat het probleem soms lange tijd niet optreedt is afhankelijk van de hoeveelheid storing en de soort storing die kan variëren.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'oproep maar geen beller? (of gaat 3x over)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 2 21 mei 2018, 20:23
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Gaat dit nu wel of niet ? Huawei configuratie en problemen 10 08 maart 2018, 21:04
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen 2 13 december 2017, 19:50
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo03:28:03
| anonymoustly14:54:56
| mRcan15:36:34
| bloemink21:08:39
| amplif1er 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update