obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding met internet, alles al geprobeerd
Whyaken
Hoi allemaal,

sinds dat op 23 december de stroom even uitgevallen is in huis, krijg ik met geen mogelijkheid meer verbinding met internet (ADSL Extra met Livebox zonder telefoon).

De helpdesk wist mij te melden dat ze geen verbinding kregen met mijn livebox, daarop heb ik de kabel die van de telefoonaansluiting in de muur (20cm lang) had verwisseld. Teruggebeld, en toen meldden ze dat ze nu wel verbinding hadden, ze hebben me verteld wat ik moest doen om het werkend te krijgen, en daarop opgehangen, want het was 21.30 en de helpdesk ging dicht.

Sindsdien heb ik werkelijk álles geprobeerd, en ik heb denk ik elke mogelijke foutmelding gekregen die er bestaat.
Ik kon wel verbinding maken, maar dan gaf hij aan "Verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheden" ofzo. Dan kon ik ook maar af en toe in het instellingenmenu van de Livebox komen. Daar gaf hij aan dat de livebox verbonden was met internet. Ik heb geprobeerd om de MAC-filtering uit te schakelen, maar nog steeds geen internetverbinding. Ik heb geprobeerd de WEPcodering uit te schakelen, maar zonder succes.

Soms moest ik tijdens het verbinding maken met het netwerk de WEPkey ingeven, de andere keer weer niet.

Zelfs met een UTP kabel rechtstreeks op de Livebox aangesloten kom ik nu niet meer in de Livebox.

Ik heb geen flauw idee meer wat ik kan doen. Ik heb de Livebox gereset met de knop, ik heb hem een uur van de netstroom afgehaald, ik heb de REG knop ingeduwd bij het verbinding maken, ik heb de kabels gecontroleerd, ik heb de netwerkcontrole van Vista erop losgelaten, de IP renew van Vista.

Als ik via CMD "ipconfig /renew" typ, geeft ie iets met DHCP aan, geen idee wat het is. Niks werkt.

Wie o wie kan mij alsjeblieft helpen, ik word er een beetje niet goed van.

Ik zit nu af en toe via de onbeveiligde verbinding van één van mijn buren op internet, maar das ook niet ideaal.

Gr. Whyaken
 
TCP_IP
Reset livebox eens naar fabriekinstellingen mbv reset knop onderop de livebox
Deze indrukken tot 3 van de 5 lampjes beginnen te branden en dan los laten.
Daarna op je PC een vast ip instellen
ip 192.168.1.9
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

Daarna op livebox configuratie pagina mac-filter uitschakelen en opslaan.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Zelfs als je verbinding met het internet niet in orde is, moet je nog steeds in het configuratie scherm nvan de livebox kunnen komen. Lukt dat niet, dan is er iets mis met je interne netwerk.

De meest betrouwbare, en het makkelijkst werkend te krijgen, verbinding tussen je pc en de livebox is de netwerk kabel. Bij een draadloze verbinding kunnen er veel meer dingen fout gaan. Probeer daarom eerst of je met een netwerk kabel tussen je pc en de livebox (geen router, switch oid er tussen) wel een betrouwbare verbinding kunt krijgen zodat je goed in het configuratie scherm kunt komen. Als dat werkt, dan weet je zeker dat je livebox en je pc goed met elkaar verbonden zijn. Daarna kun je andere dingen gaan testen; de internet verbinding en/of een draadloze verbinding tussen je pc en de livebox. Maar probeer het probleem in kleine stapjes te verdelen zodat je precies weet wat wel werkt en wat niet.
 
Whyaken
Via een verbinding direct op de livebox werkt ook niet, zoals ik al in mijn eerste post zei.

Ik heb ondertussen de helpdesk nog eens gebeld ,en nu konden ze weer geen verbinding krijgen met de livebox. Het probleem is nu doorgeschoven naar de Technische Dienst, die nemen contact met me op. Hopen dat daar wat uitkomt.
 
rrozema
Als je je pc met een netwerk kabel hebt aangesloten op de livebox, de livebox hebt aangezet en je netwerkkaart goed hebt ingesteld en dan kom je niet in het configuratie scherm, dan is ofwel je netwerkkabel ofwel je livebox defect.

Probeer eens een andere computer op de livebox aan te sluiten en kijk of je dan in het configuratiescherm komt. Als dat niet werkt, probeer dan eens een andere netwerkkabel te gebruiken. Zoals gezegd, je moet altijd in het configuratiescherm kunnen komen, of je adsl verbinding nou in orde is of niet.
 
TCP_IP
Heb je misschien nog een proxy ingesteld en aangevinkt dat deze voor lokaal ook gebruikt moet worden?
Kun je vinden in IE7 onder:
Extra >> internet opties >> tabblad verbindingen en dan de knop 'LAN instellingen'

Maar goed als je met een UTP kabel rechtstreeks op de livebox zit en de instellingen zijn verder goed zou je een IP adres moeten krijgen, als dit ook niet het geval is is of je DHCP server uit of je livebox is overleden. (vandaar de tip om een vast IP in te stellen en een reset uit te voeren)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding met internet, alles al geprobeerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie