obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port Forward (alles geprobeert)
Corne
Ik probeer voor een server poorten open te zetten, ik heb bij firewall in de livebox configuratie de poorten toegevoegd:

Server1 Ja TCP 7234 7234 192.168.1.11 mer0

De Windows firewall is uitgeschakeld, en voor de zekerheid daar ook de poort toegevoegd. En hem al een paar keer naar fabrieksinstellingen gebracht.

Firmwire: 0xe15080a

Na een hele avond geprobeert te hebben weet ik het niet meer, de poorten willen niet open.

Iemand een idee? Smile
Gewijzigd door Corne op 19 januari 2009, 14:51
 
TCP_IP
Welke server draait daarachter dan, dus welke server luistert naar deze poort? Staat deze service wel aan ?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Zo te zien zit je je firewall instellingen te veranderen en niet je port forwards. Dat betekent dat je in het verkeerde menu zit. Je moet niet eerst naar 'advanced' maar in het 'standaard' scherm blijven om je port forwards in te stellen. Zowel in 'advanced' als in 'standaard' zit een scherm dat 'firewall' heet. Dat in 'advanced' zijn echt je firewall instellingen; het scherm in 'standaard' zijn je port-forwards. En dat moet je hebben.

Reset wel eerst je livebox weer naar z'n fabrieksinstellingen voordat je verder gaat; eenmaal gemaakte firewall instellingen zitten vaak de port forward instellingen in de weg.
 
Corne
Dat is het standaart menu Smile

Ik ga het nu proberen op de manier van die tweakers link.
Gewijzigd door Corne op 21 januari 2009, 15:36
 
erik11
Je mag bij online geen server draaien. Daarom lukt bij jouw het portforwarden niet.

Dit staat bij hun website bij klantenservice:
Kan ik met Online mijn eigen server draaien?
Dat kan helaas niet. Wij beheren geen web- of e-mailservers van derden. Wij bieden alleen de schijfruimte die hoort bij het Website Basis of Extra-pakket op één van de daarvoor bestemde Online servers.


Ik heb het zelf (toen we hun nog hadden) ook eens geprobeert. Ik heb er dagen over gedaan en dan kom je er op het laatst achter dat het niet mag en ze er geen ondersteuning voor bieden. Sad
 
TCP_IP
Je mag wel een server draaien hoor, je moet alleen even weten hoe je die moet opzetten en configureren. Zelfs mailservers mag, vraag me niet hoe maar er heeft een topic gelopen hierover(iets met MX-records).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

erik11 schreef:
Je mag bij online geen server draaien. Daarom lukt bij jouw het portforwarden niet.


Onzin. port forwarden werkt prima op de livebox. Bij mij heeft het ook altijd gewerkt. Ik heb nu geen livebox meer, maar ik draai nog wel steeds meerdere servers (o.a. een web server, een pop3 server, een smtp server en een ftp server). Corne doet gewoon iets fout.

Quote

Corne schreef:
Dat is het standaart menu Smile

Ik ga het nu proberen op de manier van die tweakers link.


Heb je het artikel op tweakers eigenlijk wel gelezen? Dit artikel gaat namelijk niet over het oplossen van problemen met het aanmaken van een port-forward. Dit artikel gaat er over dat de livebox een beperking heeft waardoor je livebox alleen verkeer dat extern op dezelfde poort binnen komt als die waarop het programma luistert op je pc. Dit artikel beschrijft een geavanceerde manier om die beperking te omzeilen. Dat is eigenlijk alleen maar nuttig als je meerdere van dezelfde servers hebt draaien op jouw netwerk. Dus heb ik voor jou 2 opmerkingen:
1 - Jij hebt helemaal geen last van die beperking, dus waarom zou je de moeite doen om het moeilijk te doen? en
2 - Als je het via de eenvoudige instructies niet voor elkaar kunt krijgen zou het mij hogelijk verbazen als het op deze geavanceerde manier wel lukt.

Laat het maar weten als het je gelukt is. Verras me Wink. Als het je toch nog niet lukt, dan plaats je nog maar eens een berichtje, dan helpen wij je er stap voor stap doorheen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forward (alles geprobeert)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
€30 cashback op Internet & TV en Alles-in-1 Algemeen : 1 30 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Advertentie