obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Sitecom WL-521R achter de Livebox
wajang
We hebben een router, de Sitecom WL-521R achter de livebox en krijgen het maar niet voor elkander om verbinding met internet te krijgen. Via 192.168.1.254 kom ik in de Sitecom zijn menu.
Doe dan de Setup Wizard:
- Kies voor DSL/Adsl modem.
- Bij what type of Login is used for Internet Acces kies ik voor None. Kan ook voor PPPoE of PPTP of L2TP kiezen.
- What type of IP Address was assigned by your ISP, kies ik voor automatic.(Dynamic) DNS ook automatic.
- Hierna Test Internet Connection, wacht 25 seconden en dan is de test successful.
Maar geen internet dus.
Log ik dan uit (de router) en hierna weer in krijg ik het overzicht.
Internet IP Address: 192.168.1.12
Connection: DHCP
LAN IP Address: 192.168.1.254
DHCP Server: On.
Wat zie ik over het hoofd om verbinding te krijgen?
 
TCP_IP
Je moet in de livebox nog even alle poorten forwarden naar je sitecom Wink
En je ip range van sitecom even aanpassen, is nu zelfde als die van livebox.
Dus bijv local lan ip 192.168.2.154 en dhcp range van
192.168.2.10 - 192.168.2.30

De reden waarom je sitecom internet test succesvol is omdat deze rechtstreeksop livebox zit en dus rechstreeks internet op komt.
Maar dat is 1 zijde van de sitecom, het internet word niet doorgerouteerd naar de andere zijde van je sitecom. Namelijk de pc's.

**poort range die je kunt/moet forwarden = 1 t/m 1024 in ieder geval. Je kunt beste meteen 1 t/m 65000 doen (allemaal dus)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wajang
Ik begrijp niet goed hoe en waar ik dit allemaal in moet vullen in de Sitecom!
Als ik er 192.168.2.154 van maakt, dan kan ik niet meer in de Sitecom komen.
 
TCP_IP
Wacht, ik maak het wel iets simpeler voor je.
Reset je sitecom even naar fabriekinstellingen.

Ga dan weer naar 192.168.1.254.
Zet daar de DHCP uit (disable) en sla de instellingen op.
De kabel die nu in de WAN poort zit van je sitecom, deze in een LAN poort plaatsen.
Achterop sitecom zitten als het goed is 5 poorten, 4 direct naast elkaar en 1tje die duidelijk apart zit. Daar zit nu de kabel in, plaats die nu in 1 van de 4 poorten.

zo zou het ook moeten werken.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wajang
AAAAaaaaaaagh, ShockShock

Ik had een type foutje gemaakt.
Alles ingevoerd nu zoals opgegeven, opnieuw opgestart en lopen als een zonnetje.

Bedankt. Grin
 
TCP_IP
Hehe goed bezig !

En graag gedaan natuurlijk Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom WL-521R achter de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie