Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Fixed IP router ipv DHCP
orangeFORever
In mijn netwerk DLINK Wifi router met daarachter max 9 gebruikers (computer, laptop, pda, smartphone), valt het Internet regelmatig uit en moet ik mijn router resetten. Het ligt in 90 van de 100 gevallen niet aan de LB.
In nieuwsgroepen gesnuffeld daar werd het advies gegeven om met fixed ip adressen te werken. Heeft iemand het idee of dit echt de moeite waard is ?
Bij een buurman van mij die alleen de LB met wifi gebruikt, moet de zaak ook regelmatig opnieuw opgestart worden.

Zijn er overigens gebruikers bij online die dagen, weken achtereen probleemloos kunnen internetten?

TCP_IP

In nieuwsgroepen gesnuffeld daar werd het advies gegeven om met fixed ip adressen te werken. Heeft iemand het idee of dit echt de moeite waard is ?

Het heeft wel wat effect, IP hoeft namelijk dan niet opnieuw toegewezen worden op moment dat het wegvalt. Je downtime verkort je dus paar seconden. Maar nee, dit is niet je oplossing.
Ik vermoed dat je probleem is dat een ander netwerk op die van jou stoort, dit is niet ongewoon.
Tegenwoordig heeft bijna elk gemiddeld huishouden wel een draadloze router thuis staan. Draadloze routers in Nederland kunnen op 13 kanalen uitzenden (802.11G). Laat net zo zijn dat 3/4 daarvan de standaardinstelling is dat deze op kanaal 10 staat, dus echt veel mensen hebben last van storingen.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat je je kanaal even moet wijzigen.
Voordat je dat doet raad ik je aan om eerst je buurt eens te scannen op draadloze netwerken met het tooltje genaamd Netstumbler (XP) of Vistumbler(Vista).
Hiermee worden ook netwerken zichtbaar zonder SSID (verborgen netwerknaam) en op welk kanaal ze uitzenden.
Als je erachter bent gekomen hoe het met je buurt gesteld is qua netwerken en kanalen kun je jouw router erop aanpassen.
Stel buurman 1 en 2 zitten op kanaal 11 en buurman 3 en 4 op kanaal 2 en 5, dan is het verstandig om kanaal 8 te pakken.

Netstumbler voor XP

Vistumbler voor Vista
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

orangeFORever
Ik was 5 jaar geleden een van de eerste met een Wifi-router. Nu heb ik een heel woud om me heen. Zal eens proberen of het effect heeft en koppel tzt het resultaat terug.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fixed IP router ipv DHCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 Jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 Oct 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 Oct 2018
Advertentie