obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost]Vraag over CD bij Linksys WRT54-G2
ns_joep
Bij mijn onlangs aangeschafte Linksys WRT54-G2 zat een cd/dvd
De instructie schreef voor dat deze éérst gedraaid diende te worden vooraleer de router gebruikt kon worden.
Eigenwijs en nieuwsgierig als altijd wil ik dan weten over het hoe en waarom.
Voor het geval er dingen zouden gebeuren die ik niet wil, eerst 'n back-up van m'n pc gemaakt.
Daarna de bijgeleverde cd ter hand genomen en het "Installatieproces" gestart.
Op enig moment moet ik de kabels aansluiten volgens de instructie, ik doe dat gedwee.
Na een behoorlijk lange tijd van controleren in stap 5 "Wacht op de Router" volgt de melding :
==>Uw nieuwe router lijkt niet goed te zijn aangesloten.
==>Error (fout) 322: Geen nieuwe router of gateway gedetecteerd.
Dit nog eens gecontroleerd en weer herhaald, met eenzelfde resultaat als voorheen.
Nu, geen man overboord, ik configureer dat apparaat wel handmatig, geen probleem.
Alles werkt, zonder enige UTP-kabel los te hebben gemaakt als een speer.

Nu mijn vragen;
- waardoor zou deze melding die suggereert dat er geen router is aangesloten verschenen zijn ?
- wat doet dat cd-tje eigenlijk met die router?
--
Greetz....Joep
http://home.hccnet.nl/j.buijsen/
Gewijzigd door TCP_IP op 08 april 2009, 17:27
 
TCP_IP
Ik denk dat de software op CD uit een aantal onderdelen bestaat, waaronder een netwerktool.

Netwerktool om te scannen naar je router (gateway).

Ik denk verder dat er in de wizard van de Linksys CD alle gegevens verzameld en er een .cfg bestand van maakt dat die upload naar de Linksys via een telnet verbinding of iets in die trant.
Met .cfg bestand bedoel ik gewoon configuratiebestand. Hierin staan al je instellingen.
Kijk maar eens op je Linksys, daar kun je instellingen ook backuppen naar je PC naar een bestand toe. Dit is ook een .cfg bestand. Mocht je ooit je Linksys gereset worden, kun je dit .cfg bestand inladen en tadaa .. al je instellingen terug.

CD is ook voornamelijk voor degenen die net weten hoe ze moeten msnen en PC aan/uitzetten.

Heb zelf nog nooit zo'n CD gebruikt, doe zoveel mogelijk handmatig...

Waarom je die foutmelding kreeg, tja hij kon je gateway niet vinden via ICMP of SNMP denk ik. Kan zijn dat je firewall dit blokkeert voor je.

Maar even samengevat wat ik zelf denk:

Met CD kun je via een wizard instelingen doen, CD maakt een .cfg (configuratiebestand) aan. Als dat klaar is komt netwerk-tool in beeld die je router op je netwerk probeert te ontdekken om verbinding te maken, om dan het .cfg bestand te uploaden. Als dat gedaan is is je router klaar en geconfigureerd.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ns_joep
Jaaaahhh......, klinkt logisch met dat cfg-bestand.
Da's gelijk 'n tip om effe 'n back-up van de router te maken.
Thx!!
Met groet,
Joep
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost]Vraag over CD bij Linksys WRT54-G2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing : 9 14 okt 2016
Te veel probemen + Vraag. Storing : 8 21 mrt 2015
Advertentie