obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering - geen verbinding
Tequila
Beste mensen,

ik wilde niet het topic kapen van pinnhead, dus ik maak m'n eigen topic.

ook ik had een opleveringsdatum van 27-7-2006, livebox aangesloten: geen internet. m'n "@" lampje blijft maar knipperen wat betekent dat ik geen DSL signaal heb. (tenminste dat dacht ik)

na dagenlang gebeld te hebben met als antwoord: meneer u zult paar dagen moeten wachten/we bellen u terug/we moeten iemand naar de centrale sturen. (ik vind het prima, maar elke keer iemand gesproken te hebben heb ik het gevoel dat de centrale ergens in Tibet moet staan...)

maar goed, ik dacht dat m'n livebox misschien stuk zou zijn, dus heb ik em bij een vriend getest: de livebox doet het gewoon bij hem, zelfs 2 firmware updates gedaan en heb de nieuwste erop staan v26.

ik ben met dit nieuws weer gaan bellen, zegt deze medewerker: oh, uw livebox traint in met 19,5mbit. ik zo van: huh? maar hoe kan die dan intrainen terwijl ik geen (goed werkend) DSL signaal heb. deze medewerker had er meer kijk op wat het probleem was, en zag dat al z'n voorgangers de verkeerde diagnose hadden gedaan en daarmee ook m'n probleem. bleek dat ik geen eigen IP adres had, hij zei dat m'n DHCP het niet deed. maarja, nu is het weer genoteerd en wordt het doorgespeeld naar de technische dienst en is het weer wachten.

ik zit nu inmiddels een week zonder internet, begint nu wel heel erg vervelend te worden om elke keer bij iemand anders langs te moeten om mail te checken.


m'n modem traint dus wel in, maar geen internet: komt dit jullie bekent voor? (maakt niet uit of het wellknown problem is, moest m'n verhaal gewoon kwijt)
Gewijzigd door Tequila op 03 augustus 2006, 22:20
 
Tequila
Ik kom net thuis en ik heb jawel: internet!

ik schaam me dat ik het zo heb gemist, hopelijk blijft m'n lijn het voortaan goed doen dan heb ik niks te klagen :D ik zal m'n info ook posten in dat andere thread. (deze mag dicht)

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19152 Kb
Afname Dichtbij : 19.2 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 777
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 105
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door Tequila op 04 augustus 2006, 18:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering - geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie