obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met ophalen e-mail bij Online
Hensepens
Na wat zoeken ben ik op dit forum terecht gekomen.

Sinds enige weken heb ik problemen met het ophalen van mijn e-mail. Ik gebruik Mailwasher om de server bij online "uit te lezen" om eventuele splam weg te halen voordat ik Outlook opstart.

De problemen zijn zo'n beetje begonnen toen Onlien met de mailservers begin te knoeien. Ik krijg nu steeds (3 van de 5 keer) timeouts en moet ik nog een poging wagen om de mail te kunnen downloaden. Ook na opstarten van outlook bespeur ik dat niet altijd alle accounts in één keer worden gedownload. De problemen treden dus in twee verschillende software pakketten op.

Ik krijg de melding "Connection timeout" bij Mailwasher.

Heb dit bij Online aangekaart maar zij roepen niets aan de hand bij hun. En dat hij waarshcijnlijk mijn configuratie is. Ik heb recentelijk niets gewjijzigd. ZIj wel.

Zijn er meer gebruikers die tegen timeout problemen aanlopen?

Ik heb ADLS Extra (20MB/1MCool met een Orange Livebox
Gewijzigd door Hensepens op 07 juni 2009, 11:38
 
rrozema
Na 3 dagen nog geen reacties. Ik vermoed dat je toch even in je eigen configuratie moet gaan spitten...
 
Hensepens
Joepie. een reactie Smile

Dat gevoel bekruipt mij ook. Wat echter steekt is dat het zo onregelmatig is. Ik lees 3 adressen uit. Dan blijft de ene hangen, dan de andere. En het is echt begonnen na een verschuifactie met mailservers.

Vanuit online werd geroepen dat ik mij timeout tijden langer moest zetten. Zou niet weten hoe ik dat moet doen.

Ik kijk wel verder, maar blijf hopen dat ik niet de enige ben.
Gewijzigd door Hensepens op 10 juni 2009, 07:23
 
rrozema
Je kan ook nog eens kijken welke adressen je precies gebruikt. pop3.online.nl vertaalt, afhankelijk van welke dns server(s) je gebruikt niet altijd naar hetzelfde ip adres. En sommige servers zijn drukker/stabieler zijn dan anderen. Je zou dan bijvoorbeeld eens kunnen kijken of je een ip adres kunt instellen i.p.v. een dns naam en zien of het dan beter wordt. Je kan ook de verbinding tussen jouw machine en de server eens wat uittesten met bijvoorbeeld tracert of pathping, mogelijk komt er dan een zwakke schakel boven water.
 
Hensepens
Kijk,

hier kan ik wat mee. Dank. Zal eens gaan kijken wat ik hiermee kan doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met ophalen e-mail bij Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie