obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
AVM Fritz! Wlan repeater N/G
ronnydrenthe
Hallo heeft iemand al een fritz wlan repeater aangesloten op de livebox? Ik ben hier al dagen mee bezig en blijft iedere keer problemen geven met ip of zo Geeft soms wel aan dat ik verbonden ben maar dan met beperkte toegang, kan dan dus ook niet op internet komen Ik heb al van alles wat geprobeerd maar ik kom er niet meer uit Ik hoop dat iemand hier het al heeft geprobeerd of wat tips voor mij heeft Bijvoorbaat alvast bedankt Ronny
 
TCP_IP
Welkom op dit forum Ronny,

Ken het netwerkapparaat niet verder maar wil weleens een poging wagen om te helpen.
Het is dus een repeater, heb je dan ook draadloos op de livebox dat ie dat signaal 'repeat'?

Wat zijn op dit moment je instellingen van zowel livebox (draadloos) en van je Fritzbox?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Hallo, ja ik dacht dat ik al behoorlijk veel wit van pc maar sommige dingen lukken niet zo 1 2 3 Maar ja daarvoor zijn deze forums ook he Het is een repeater die ik gewoon in het stopkontakt druk en moet werken met vista 32 bit en dat heb ik hier op staan Als het goed is dan neemt de repeater automatisch mijn verbinding over van de livebox, alleen hier zit het probleem Na een stuk of wat pogingen krijg ik de repeater wel geinstaleerd en zie ik ook wel dat hij 100% geeft, de livebox normaal 85% Alleen als ik wil verbinden geeft hij aan (tis allemaal in het duits) ip-adres ophalen en dan doet hij het niet, kan dan geen verbinding krijgen Ik had al wat dingen geprobeert met mac filters uitzetten en dhcp uitzetten maar weet niet of ik dat goed deed Ik was in ieder geval gisteren mijn hele internet kwijt en had alleen lokaal toegang In ieder geval alvast bedankt voor het mee denken maar welke gegeven wil je precies weten en waar vind ik deze??
 
TCP_IP
Gegevens:

livebox:

-SSID
-kanaal
-MAC filter aan/of uit

repeater:

-SSID
-kanaal
-MAC filter aanwezig?
-het IP van repeater

Met repeaters weinig ervaring, alleen met WDS op routers.
WDS=Wireless Distribution System ook wel repeater genoemd.

Bij WDS is het geval dat het kanaal en SSID van de repeater hetzelfde moet zijn als die van de livebox. Tevens moet bij zowel livebox als bij repeater elkaars MAC adres toegevoegd worden. De repeater draait geen DHCP. Het IP van zowel livebox als repeater moeten veschillen maar wel in zelfde subnet liggen maar buiten DHCP range.

subnet van livebox is 192.168.1.0/24
DHCP range = 192.168.1.10~192.168.1.50
LAN IP van livebox = 192.168.1.1

Dat betekent dat de volgende IP adressen beschikbaar zijn:
192.168.1.2~192.168.1.9
192.168.1.51~192.168.1.254

(192.168.1.0 = netwerkadres en 192.168.1.255 = broadcast adres en in principe niet beschikbaar tenzij je variabel gaat subnetten maar dat verhaal gaat hier niet op, deze IP's zijn niet beschikbaar)

Kijk eens of je dat ingesteld kunt krijgen.
Gewijzigd door TCP_IP op 09 juni 2009, 13:11
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Livebox
SSID: livebox-7885 broadcast
Kanaal: 4
Mac filter: geactiveerd

Repeater:
SSID: ? (zie ik zo niet maar heeft wel ergens een funktie en die staat normaal op aan, zodat hij de naam van de livebox overneemt)
Kanaal: 4
Mac filter aanwezig: ja (als ik deze uitzet moet ik met de hand een mac adres ingeven)
Ip: 192.168.1.11

Als ik verbinding heb met de repeater komt er wel de teks te staan: ip adres 192.168.1.11 54 Mbits/s 1 client

Alleen kan ik dan niet met de laptop waar hij op geinstalleerd is bij het menu komen van de repeater (toest dan het ip adres in, dit kan ik wel bereiken door vanaf een andere laptop het ip adres in te toetsen

En ik ga ook nog even aan de slag met je gegevens
 
TCP_IP

Quote

Mac filter aanwezig: ja (als ik deze uitzet moet ik met de hand een mac adres ingeven)


Geef daar eens het MAC adres van de WLAN van de livebox, denk dat daar het euvel in zit.

(dus het MAC adres van de PCMCIA kaart die in je livebox zit, niet van de WAN of LAN)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Moet ik in de livebox nog wat aan of uitzetten? want dit lukt nog niet
Ik zal evt. ook even wat screenshots maken met gegeven
ronnydrenthe voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door ronnydrenthe op 09 juni 2009, 19:24
 
TCP_IP
hmm dacht het niet maar voeg voor de zekerheid het MAC adres van de repeater toe in de lijst van de livebox.

Mijn Duits is niet meer wat het was, kun je het niet in het nederlands of engels zitten bij de opties?

Bekannte Netzwerkgerate (WLAN) = bekende netwerkapparaten?
Dus lijkt erop dat Livebox nog niet aangemeldis bij de Fritz.

Vink 1e eens aan en dan 'OK' of iets dergelijks en eens kijken wat er dan bij de mogelijkheden hoort.

Neue WLAN-Netwerkgerate zulassen = Nieuwe WLAN netwerkapparaten toelaten

Screenshots wel makkelijker inderdaad, als het kan graag.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Nee is helaas allemaal in duits
Wat voor screenshot heb je meeste aan want kan iedere keer maar eentje mee sturen geloof ik

af en toe als repeater reset geeft hij ip adres 192.168.178.2 weer en 1 Mbit hij is nu trouwens ook weer naar ip adres 192.168.1.10 gegaan maarlukt nog steeds niet zoals het hoort

In de livebox staan 8 mac adressen en daar staat de repeater ook wel bij

dit beeld blijft hij dus vaak hangen
ronnydrenthe voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
TCP_IP
Zet beveiligings een aan op de livebox.

Kijk eens of je ergens een optie tegenkomt om de repeater met de livebox te verbinden waarbij je een WEP key moet invoeren.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AVM Fritz! Wlan repeater N/G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
HG655d icm Dymond wr03 repeater Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 nov 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie