obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Livebox vreemde klikgeluiden
jolanda2
Je maakt een ebay-account aan ,voert je persoonsgevens in,en de livebox begint spontaan klikgeluiden te maken,hetzelfde als je iets post op een forum,weer dat ge-klikkerdeklik. het gebeurt altijd 's avonds.

Wie veroorzaakt deze klikgeluiden ? ( het zijn niet de schakelklik(ken) die je hoort bij telefonie of een harde reset)









.
Gewijzigd door jolanda2 op 14 juni 2009, 12:17
 
rrozema
Ik heb nog nooit een livebox uit elkaar gehad, maar volgens mij is de enige component dat kan klikken het telefonie relais. Voel eens aan de voeding van je livebox, is die misschien erg heet? Veel (meestal oudere) liveboxen trekken dusdanig veel stroom dat de spanning maar net voldoende is om correct te functioneren. Het zou kunnen dat jouw livebox ook net op het randje zit van wel of niet voldoende spanning, zodat wanneer er veel activiteit is, de spanning inzakt en het relais afvalt. De voeding zal dan flink heet zijn omdat hij continu op de top van z'n vermogen stroom aan het leveren is. 'Heet' is in dit geval > 60 graden; je kunt dan niet langdurig je handpalm er op gedrukt houden zonder een brand gevoel te krijgen.

Is dit het geval, neem dan even contact op met de helpdesk en vermeld de hoge temperatuur van je voeding. Je krijgt dan ofwel een nieuwe voeding of helemaal een nieuwe livebox opgestuurd, waarna je probleem opgelost moet zijn.
 
jolanda2
rrozema bedankt voor uw reactie.

de klikgeluiden zijn een vast ritueel op alleen deze momenten...als ik iets post op een forum ,als ik familiefoto's heb upgeload,of als ik mn persoonsgegevens invoer om bv een ebay of yahoo account aanmaak.
alleen dán begint het geklik,dus niet op andere momenten.

ps. de adapter is lauwwarm.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vreemde klikgeluiden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vreemde Latency Snelheid : 7 30 apr 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Vreemde telefoontjes Algemeen : 3 12 sep 2014
vreemde storing Storing : 5 16 sep 2013
Advertentie