obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Veel storing > Overstap naar nieuw modem + ADSL extra ptsn.
Boeiend
Oke hier is de deal,

Wij hebben hier al jaren ADSL basic, via kpn/wanadoo>orange>online.
Dit loopt via een Speedtouch 546i modem over ISDN.
Ik haal hier gewoon de 6 mbit, maar sinds een halfjaar heb ik veel last van storingen(weg vallende verbinding, wisselende connectie op ADSL en ADSL2+ oid) en heb de indruk dat dit aan de modem ligt. Deze is gewoon aan het overlijden denk ik (verbinding in het interne netwerk is ook wel eens weggevallen).

Anyway wat ik dus wil is overstappen naar een analoge verbinding met een ADSL abbo, dit zou goed koper zijn, en sneller.
Maar ik tast een beetje in het duister hoe ik dit moet aanpakken? Kan ik gewoon bellen/aanvragen bij Online en regelen zij dat allemaal dan, of moet er via KPN ook veel gebeuren hiervoor?

-2de optie is ook nog: ik heb in huis (hoek) een 2de ISRA, die zouden we misschien ook nog kunnen gebruiken. Kwa internet onderbreking is dat misschien handig?
 
TCP_IP
Hoe stap ik over van ISDN naar analoog of van analoog naar ISDN?

Van ISDN naar analoog (PSTN)
Indien aan uw telefoonlijn een actieve ADSL-aansluiting is gekoppeld, dan kunnen wij het lijntype alleen naar PSTN (analoog) omzetten als dit tijdens een verhuizing gebeurt. Als alternatief voor de oude analoge telefoonaansluiting met één lijn biedt bieden wij ook ISDN-1, een volwaardige ISDN-aansluiting met slechts één lijn. De prijs van een ISDN-1-aansluiting is vergelijkbaar met die van een PSTN-aansluiting. Voor informatie over en aanvraag van deze omzetting van uw telefoonabonnement kunt u contact met ons opnemen, telefoon 0900 - 0244 .

Wanneer u toch uw telefoonaansluiting wilt wijzigen van ISDN naar PSTN of van PSTN naar ISDN is het noodzakelijk om uw abonnement te beëindigen. Vervolgens kunnen wij de aanvraag voor het wijzigen van het lijntype indienen.

U kunt opnieuw een aanvraag voor een ADSL-aansluiting indienen zodra wij de lijntypewijziging helemaal heeft opgeleverd. Als u uw aanvraag eerder indient, zal deze niet worden geaccepteerd en kan dit leiden tot onnodige vertraging. Houdt u er rekening mee dat u een aantal weken zonder ADSL-aansluiting zit.


Kortom:
Als je je lijn wilt omzetten van ISDN naar analoog mag er geen DSL signaal op zitten, je moet Online abonnement beëindigen. Daar bovenop is het volgens mij ook niet bepaald gratis een dergelijke omzetting, exacte prijs weet ik niet dus ga niet gissen.
Vraag eens bij KPN na of het 2e ISRA punt wel analoog is. Wat je dan zou kunnen doen is aan het einde van je abonnement huidige opzeggen (isdn) en dan een nieuw abonnement nemen voor je PSTN aansluiting (analoog dus).

p.s. Online kan en mag helemaal niks doen met lijn omzettingen, is allemaal van KPN.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Boeiend
Oke, dan ga ik idd ff kijken naar die 2de ISRA want paar weken zonder internet is in ons huishouden eigenlijk niet mogelijk.
 
TCP_IP
Waar wel?
Hooguit bij oudjes die toch geen kaas hebben gegeten van de moderne techniek, en dat ook zo willen houden(70+) Wink

Bel dus idd KPN even of meld je aan op het zusterforum kpn.gebruikers.eu, daar is ook een KPN webcare team aanwezig. Deze heet daar 'swebcare' en de behandelaar heet Stef, heb al eerder contact mee gehad.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veel storing > Overstap naar nieuw modem + ADSL extra ptsn.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie