obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel verbinding , geen internet
Embreon
Hey

Gebruik al 5 jaar Online/Orange/Wanadoo internet en ben tot nu toe nog steeds tevreden over mij internter. Todat eergisteren avond ik geen internet meer had op mijn computer.
Liep naar de livebox , drukte op reset en meestal verhelpt dat wel het probleem. Helaas deze keer niet , dus computer opnieuwe opgestart . Had ook geen effect , zo nog wat meer aangerommeld en toen toch maar Online gebeld , want ik was ofline ....

3 mensen te woord gestaan die dag en de volgende dingen gedaan

- Livebox reset
- Livebox hard reset
- getest op 3 pc's met windows 7 , vista en XP
- getest draadloos en met bekabeling
- ping meteting vanuit de centrale is goed
- de livebox is volgens Online , online
- De lampjes op de livebox branden zoals het hoord ( @ brand , >> brand en antennetje brand )
- Ip instellingen gecontroleerd
- DNS server instellingen gecontroleerd
- Toegang tot de livebox zelf werk goed
- Veilige modus
- virusscanner en firewall uit

En geen van de bovenstaande dingen verhielp het feit dat ik volgens vista en windows 7 wel verbinding had met de livebox , maar geen verbinding had met internet. Dus Online kan naar mijn router , ik kan naar mijn router , maar er is geen internet.....
Internet heeft hiervoor gewoon een jaar probleemloos gewerkt. Zie hieronder de gegevens van mijn livebox ( ADSL statestieken ) , misschien weten jullie er wat aan te doen !


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7688 Kb
Afname Dichtbij : 35.1 (dB )
Ver weg : 12.3 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB )
Ver weg : 11 (dB )
HEC-teller 196447
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 14961 <----- ??
ES-teller van 1 dag 0

Met vriendelijke groet

Embreon
 
TCP_IP
Welkom op dit forum Embreon,

Leuk hé dit soort probleempjes, gelukkig is het altijd maar tijdelijk.

Je noemt dat Vista en Windows 7 geen verbinding hebben, XP wel dan?
Met welke browser internet je, indien alleen Internet Explorer installeer dan eens Firefox (Klik!)
Kijk eens of internet dan wel werkt.

Indien het op XP wel werkt en de andere 2 niet, schakel IPv6 eens uit. Dit is een vinkje bij de netwerkkaartinstellingen.

Controleer ook zeker of je geen spyware/trojans/wormen/virussen op je PC hebt zitten, onlangs had ik er zelf ook eentje! Kon eerst niet meer met nieuwsgroepen werken en na een herstart lag internet er ook uit. Had niet door dat m'n antispyware erdoor was uitgeschakeld. Installeer onder andere malware bytes om te scannen (klik!)

Je kunt ook het een en ander resetten via commandprompt:

TCP/IP stack resetten doe je met dit command vanuit commandprompt:


netsh int ip reset


Bij (win)socket error doe dan dit:


netsh winsock reset


Bij beide moet daarna de PC opnieuw opgestart worden.


Verder ik zie dat je je CRC fouten hebt gekenmerkt ;) 15.000 is aan de hoge kant, hoelang stond je livebox toen al aan?
Zoveel CRC fouten betekent dat je data erg corrupt raakt waardoor data opnieuw verzonden moet worden, dit leidt tot een erg trage verbinding maar blijft meestal wel werken.
Dit is 9 van de 10 keer dat kabel brak zijn en/of de connectoren ervan niet goed zijn, dit is het kabeltje tussen livebox en isra. Zou je kunnen omschrijven hoe je netwerk in elkaar steekt, vanaf het ISRA punt tot en met je computerr met vermelding van kabellengtes.

Je geeft ook aan dat je je DNS settings hebt gecontroleerd, zou eens handmatig de DNS servers van OpenDNS willen proberen? Hier een uitleg hoe: HOWTO Opendns instellen

Je Antivirus en firwall staan uit, welke heb je geinstalleerd momenteel?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Embreon
Hey

In ieder geval al bedankt voor je reactie . Intussen heeft de verbinding besloten het weer te gaan doen en heb ik ook weer internet
Maar toch zal ik nog even je vragen beantwoorden.

Alle 3 de OS'en hebben geen verbinding , dus W7 , vista en XP.
Ze maken wel verbinding met de Livebox maar niet met het internet. ( alleen lokaal netwerk )

Het is mogenlijk dat de bekabeling oud is ( maximaal 20 jaar oud ), Vanaf het ISRA punt uit de meterkast gaat er een kabel naar de woonkamer van ongeveer 4 meter en daar aan vast zit de livebox. Maar ik heb geen last van een trage verbinding . Ik zit wel ver van de wijkcentrale af dus is mijn verbinding maar 800 kb/s down.

Nog even over het antivirus/firewall
- NOD32 antivirus
- Windows firewall.

Maar zoals ik al zei werkt het nu opeens weer en zo te zien werkt het goed.
Het blijft een raadsel , maar toch bedankt voor de tijd om me te helpen !

mvg

Embreon
 
rrozema
Mooi dat het weer werkt. Maar ik zou je toch willen aanraden om de kabel tussen het ISRA en je livebox zo kort mogelijk te houden. 4 meter is best een flinke afstand. Dit kan er toe leiden dat je livebox net iets minder signaal / meer storing ontvangt met als mogelijk gevolg een oplopende crc-teller zoals die van jou. De netwerk kabel mag zo lang zijn als je wilt (max +- 100 m), de kabel tussen je ISRA en de livebox moet je echt niet langer maken dan 50 cm. Veel mensen claimen dat het bij hun met een langere kabel wel werkt en dat geloof ik ook best, je loopt alleen het risico dat je zelf je snelheid omlaag haalt of zelfs een probleemverbinding creëert. Waarom zou je dat risico willen lopen?

Mocht je probleem nog eens optreden, probeer dan eens met ipconfig /all te kijken wat de netwerkinstellingen zijn die je livebox heeft uitgedeeld. Mogelijk werd de default gateway onjuist ingesteld; deze moet het ip adres van je livebox zijn: 192.168.0.1.
 
TCP_IP
Kleine typefout:
Gateway = 192.168.1.1

Beter dan Rrozema kon ik het niet verwoorden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
inderdaad, dank je wel voor de correctie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel verbinding , geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie