obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding/Telefonie
Jeff
Heb vandaag de nieuwe adapter gekregen, vervolgens de livebox gereset naar de fabrieksinstellingen en de nieuwe adapter er aangehangen.
de nieuwe waardes zijn nog steeds waardeloos
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6344 Kb
Afname Dichtbij : 41.9 (dCool
Ver weg : 22.1 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 671
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 297
ES-teller van 1 dag 0


Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté

snelheidstest:
528088191

en de nieuwe adapter voelt ook weer warm aanShock
 
rrozema
Er zit wel wat storing op je lijn, die zorgt er voor dat je verbinding wat vertraagd wordt. Storing kan diverse oorzaken hebben, vaak echter is die het gevolg van een oude kabel die nog op hetzelfde ISRA zit aangesloten; zelfs als er niets op die kabels zit aangesloten zorgt dat nog steeds voor storing. In jouw geval heb je dit al uitgesloten, dus moet de storing ergens anders vandaan komen.

Klopt het dat je op een centrale zit waar maximaal 8Mbps wordt geleverd? Je adsl standaard luidt namelijk "G992_3_A" i.p.v. "G992_5_A". Dit gebeurt normaal enkel bij aansluitingen die door Online bij KPN WholeSale worden afgenomen. De maximale snelheid op zo'n lijn is altijd 8Mbps. Controleer dit eens op de snelheidstest pagina op de Online site? Als het goed is komt er daar, nadat je jouw postcode hebt ingegeven, een melding bij te staan dat de maximale snelheid op jouw adres 8Mbps is.

Als je de storing weg kunt krijgen moet je wel vrijwel die 8Mbps kunnen halen, maar sneller dan dat zal het niet worden.
 
Jeff
Ja inderdaad:
2yzjs7r

maar hoe wil je dat ik de storing weg krijg ??
 
rrozema
Als de storing wordt veroorzaakt in de kabel onder de grond, of in de centrale dan kun je er zelf weinig aan doen. Je kan proberen de helpdesk te bellen en vragen of ze een lijn meting willen uitvoeren, afhankelijk van de uitkomst kunnen ze een port-reset uitvoeren of misschien hebben ze nog andere ideeen. De HEC-teller en de CRC-teller horen -in korte tijd!- niet zo ver op te lopen.
Maar meestal wordt storing juist veroorzaakt in je eigen huis; het modem zelf kan een storingsbron zijn (de voeding b.v.), het kabeltje tussen de livebox en het ISRA of het ISRA zelf. Controleer daarom nogmaals of er echt maar precies 2 draadjes op het ISRA zitten aangesloten. Afhankelijk van het type aansluiting kun je het kapje er afhalen om binnenin te kijken. Dit kan echter niet bij alle typen, dus maak het ISRA niet stuk in een poging er toch in te kijken terwijl dat niet de bedoeling was... Ook een enkel draadje waarop verder niets zit aangesloten zorgt, bij de frequenties die adsl 2 gebruikt, voor echo's en dus storingen. Kijk ook de contacten goed na of ed aansluitponten niet geoxideerd zijn (als een pootje heel licht verbogen is wil dit nog wel eens gebeuren) en controleer ook het kabeltje op knikken. Vervang het kabeltje als er een scherpe knik in zit. Maar als dat allemaal niet helpt, dan heb je echt je best gedaan en kun je er gewoon zelf niets aan doen.
 
Jeff
zal als ik weer terug ben in nederland eens kijken.
maar het ziet er naar uit dat het probleem erger word.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6140 Kb
Afname Dichtbij : 41.8 (dCool
Ver weg : 22.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 4 (dCool
Ver weg : 9 (dCool
HEC-teller 1201
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 605
ES-teller van 1 dag 0

de teller blijft oplopen met de fouten dit zijn de gegevens na een reset van 11u gisteravond.
Gewijzigd door Jeff op 03 augustus 2009, 22:37
 
Jeff
Is het mischien beter om een nieuwe livebox aan te vragen ??
gezien de marges lijkt me dat beter niet ?
 
Jeff
er zitten odd maar twee draadjes aangesloten op mijn isra punt (een gewone wand contactdoos)
maar die is wel doorgelust naar iets verder op reden daarvoor is dat de telefoon een dect toestel anders stoord op de tv
en heb dan een opbouw stopcontact waar de hoofd kabel van kpn mijn huis binnen komt (de inbouwq hebben we er uit gehaald omdat er anders geen internet mogelijk was,
(de lan kabel loopt dus door een electrapijp naar de zolder waar de 1e pc staat)

voor de duidelijkheid hier n paar fototjes Pfft

mijn isra punt:
[img] http://img197.imageshack.us/i/p1215170809.jpg [/img]

mijn livebox
[img] http://img197.imageshack.us/i/p121501170809.jpg [/img]

mijn doorgeluste telefoonlijn waar nu niets meer opzit:
[img] http://img44.imageshack.us/i/p1216170809.jpg [/img]

mijn splitter;
[img] http://img197.imageshack.us/i/p1217170809.jpg [/img]

heb nu dus de verkorte line kabel er in zitten en dus afwachten.....
Gewijzigd door Jeff op 17 augustus 2009, 13:01
 
Jeff
heb net gebeld met de helpdesk en het blijkt dat het probleem niet in mijn huis ligt
maar bij hun ergens dus het word opgelost door online binnen 7 werkdagenGrin
 
rrozema
Helaas doen de links naar je fotos het niet (meer). Ik had graag je isra punt even gezien. Want uit je verhaal kan ik nog steeds niet goed opmaken of je het nou wel of niet goed hebt aangesloten; het lijkt namelijk alsof je je telefoon parallel aan de livebox hebt aangesloten en dat zou een hoop verklaren...

Het isra is trouwens niets bijzonders hoor, het is gewoon het allereerste punt nadat de telefoonkabel je huis is binnengekomen waar je je eigen apparatuur op kunt aansluiten.
 
Jeff
http://img18.imageshack.us/i/p1215170...70809.jpg/ mijn isra punt

http://img24.imageshack.us/i/p1215011...70809.jpg/ isra/livebox

http://img16.imageshack.us/i/p1216170...70809.jpg/ mijn oude isra

http://img15.imageshack.us/i/p1217170...70809.jpg/ mijn splitter

hopelijk werken ze nu wel
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie
data-full-width-responsive="true">