obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Geen IP adres met speedtouch 510
Dal
Hallo,
Onlangs ben ik verhuisd en er schijnt hier nog een Online connectie te liggen volgens Online zelf.
Nu heb ik nog een oud modem liggen (speedtouch 510) en volgens dit forum moet dat werken met Online ADSL.
Ik heb de volgende guide gevolgd om het modem in te stellen als routed ethernet:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=2285
Ook heb ik eerst de firmware geupdate naar de nieuwste versie.

Alles brand groen, behalve bij diagnostics geeft hij echter altijd de melding: No remote IP address known for ping test.
Het modem krijgt dus geen IP.
Verder heb ik ook al beide config files geprobeerd die staan onder downloads, maar helaas.. hetzelfde verhaal.

Mijn huidige configuratie file heb ik even toegevoegd als bijlage.
Wie kan zien wat ik fout heb gedaan?

edit: ondertussen ook bridge mode geprobeerd en daarmee heb ik ook geen IP adres kunnen krijgen Frown
Dal voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Dal op 28 juli 2009, 14:51
 
TCP_IP
heb je daar een analoge of isdn aansluiting? en heb je een 510 of 510i?
met een speedtouch kan het soms een half uur duren trouwens!
kun je nog wat meer vertellen over hoe je het aangesloten?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Dal
Hallo, Bedankt voor de reactie.
Ik heb een speedtouch 510 v4 (zonder i dus).

Ik heb al veel langer dan een half uur gewacht.

Verder weet ik niet zeker of hier ISDN ligt of niet.
Ik weet wel dat hier in huis 2 ADSL signalen geleverd worden.

1 gaat naar de bovenbuurman en is van Versatel (Tele2).
Dit signaal ziet het speedtouch modem niet (indicator van de WAN licht niet op).

Het andere signaal (degene waar de WAN indicator van oplicht op het modem) gaat naar mijn modem toe.
Bij DSL flavour in het modem staat: ADSL over POTS. Volgens mij is dat analoog toch?

Hier het bijbehorende plaatje:
ss-speedtouch
Gewijzigd door Dal op 28 juli 2009, 18:44
 
thaumaturgy
Het dsl signaal is afkomstig van een Telfort dslam. Met de Online instellingen ga geen verbinding krijgen.
 
TCP_IP
van telfort weet ik niet zo uit mn hoofd.
kijk even in de faq op telfort.gebruikers.eu
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Dal
Telfort Dslam? Het probleem wordt alleen maar vreemder.
Ik zal de hele situatie proberen te schetsen.

Ik woon op een begane grond verdieping.
Boven mij woont een persoon die geen internet via ADSL nodig heeft en daarboven woont een persoon die Tele2 internet heeft.
We delen 1 meterkast op de begane grond.

Ik heb Online internet aangevraagd, maar volgens Online is er al een contract afgesloten naar dit adres (van de vorige bewoonster die op de begane grond woonde heb ik achterhaald).
Volgens online worden er huidig dus twee ADSL signalen naar dit huis verstuurd. 1 van Versatel (tele2) en 1 van Online.

Ik zou graag dat Online signaal willen ontvangen met de speedtouch, zodat ik ook kan internetten.

Hier een plaatje van onze meterkast:
meterkast

Dit was de beginsituatie zoals die was toen ik hier kwam te wonen. De kabel met witte cirkel komt uit in mijn huiskamer (begane grond dus.) De overige 2 grijze kabels gaan naar de eerste en tweede verdieping (welke welke is weet ik niet).

De met groen omcirkelde verbinding geeft signaal op mijn modem, maar dat schijnt dus een Telfort netwerk te zijn? (Kan dat het Tele2/versatel signaal dan zijn??)

De met rood omcirkelde verbinding geeft helemaal geen connectie met de speedtouch. Hij zegt dan Linestate is down.

Ik dacht dat ik de met groen omcirkelde connectie moest hebben, omdat ik dacht dat het tele2 signaal niet door de speedtouch herkend zou worden en het Online signaal wel.

Als nu blijkt dat de met groen omcirkelde verbinding wel het Tele2 signaal is, dan snap ik er niks meer van.
Online zegt dat ze een signaal leveren naar dit adres, alleen die geeft Linestate is down? Hellup! Kan iemand mij een tip geven hoe ik toch signaal kan krijgen?
Gewijzigd door Dal op 29 juli 2009, 13:28
 
TCP_IP
oh verkeerd gelezen, dacht dat jij zei dat het van telfort kwam.
heb werkelijk geen idee waaruit afgelezen kan worden dat het signaal van telfort afkomt.
dat signaal van de vorige bewoonster moet er eigenlijk af, kan zijn dat het account wel al gesloten is en daarom geen ip word uitgedeeld.
Ik zou trouwens even een ander modem proberen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Dal
Het signaal van de vorige bewoonster moet er idd af. Ik heb al vaak gebeld met Online, maar ze kunnen niet zomaar het contract verbreken zonder toestemming van haar. Ik heb al gezegd dat ze geen recht er meer op heeft, omdat ze hier niet meer woont. Ze gaan er wel achter aan, door haar brieven te sturen en e-mails, maar voor de rest kunnen ze niks doen. Het kan dus nog lang duren voordat ik mijn internet heb.
In de tussentijd wil ik graag gebruik maken van het signaal dat dus geleverd wordt.

Nu dacht ik eerst dat de rood omcirkelde verbinding van Tele2 was, omdat het volgende las:
"Het Tele2 signaal werkt alleen icm het tele2/versatel modem"
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=885&pid=4552

Kan iemand bevestigen dat het Tele2 signaal idd niet te ontvangen is met de speedtouch? Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het goede signaal heb. Ik heb helaas geen ander modem die ik kan uitproberen, maar een 510 moet toch gewoon werken met Online?

Ik zal anders binnenkort nog eens bellen naar online, of ze me meer kunnen vertellen of het account gesloten is van haar.

 
I R Baboon
Als er sprake is van een Tele2 verbinding over het Versatel/Tele2 netwerk, kan er alleen een verbinding opgebouwd worden met een Tele2 modem.
Met een Speedtouch zal het niet werken.
 
Dal
Dat klopt, het gaat via het Versatel netwerk bij de buurman.
Vandaar dat via die connectie er ook geen WAN lichtje gaat branden op het modem waarschijnlijk.
Hij is nu op vakantie dus kan het niet vragen welke connectie het is, vandaar moet ik er zelf zien achter te komen.

Dat zou betekenen dat het groene signaal dus wel van Online is en niet van Telfort. Alleen komt er dus maar geen IP.
Het lijkt me dan verstandig dat ik Online nog een keer bel om te vragen of het account van die vorige bewoonster gesloten is, maar dit lijkt me ook sterk.
Gewijzigd door Dal op 29 juli 2009, 22:45
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen IP adres met speedtouch 510', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie