obey-robots.txt
11 December 2018, 20:17
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Kom er niet uit met Online & KPN doorbelasting lijnhuur oude abonnement

VincentJ
Beste allen,

Ik zit met het volgende probleem waar ik maar niet uitkom met Online & KPN en dus op het punt sta om een advocaat in te schakelen.

Mijn probleem:

Ik ben sinds 2002 klant bij Online (toen nog Wanadoo). Sedert 2006 ergens in augustus/september ben ik overstapt naar Orange family. Voorheen had ik de Wanadoo Basic pakket waardoor ik de lijnhuur doorbereken kreeg van KPN, dit alles was op basis van ISDN (heb ISDN in m'n huis). Rond midden 2006 kwam Orange met een nieuwe abonnements vorm: Orange Family zonder lijnhuur meer naar KPN wat betreft doorbelasting op de factuur. Men hoefde dus alleen een bestaande KPN telefoonnummer door te geven en ben dus netjes overgestapt.

Wat ik dus heb laten doen is een analoge telefoonlijn laten aanleggen (de goedkoopste;BelBudget) naast mijn ISDN lijn. Hier is mijn huidige abonnement (Online Family 20Mb) dus op gebasseerd.

Nu wordt ik nog steeds door KPN op mijn 2 maandelijkse factuur doorbelast voor mijn oude abonnement op mijn ISDN lijn wat dus niet meer wordt gebruikt, tot de dag van vandaag. We hebben het nu over een bedrag van om en nabij 850 a 900 Euro. Voor de duidelijkheid op mijn factuur van KPN staat; Abonnement KPN ADSL Basic prijs per maand 23,49 Euro. Dit op een factuur van 31 Augustus 2007 wat ik online kan inzien via mijn KPN. Eerdere facturen kan ik niet meer inzien online waarschijnlijk vanwege de datum.

Meerdere telefoongesprekken naar de administratie afdeling van KPN hierover verwijzen me naar Online dat ik bij hun moet zijn omdat KPN geen opzegging heeft gehad hierover. Online hierover zegt weer dat ik bij KPN moet zijn omdat zij dit wel hebben doorgegeven. Als consument kom ik dus niet verder!

Ondertussen wordt ik weer van het kastje naar de muur gestuurd. Dit houdt nu op!

Ik ben dit dus zat en ben van plan om Online hiervoor aansprakkelijk te stellen die mag het gaan uitvechten met KPN. Het totaal bedrag wat ik steeds gefactureerd kreeg van KPN tot nu, zal worden teruggevorderd en tevens de kosten wat betreft advocaatkosten en gerechtelijkekosten, etc, die hieruit voortvloeien.

Online & KPN mogen dit nu onderling gaan uitvechten wie gelijk had/heeft, zonder dat ik steeds de dupe van wordt.

Naar mijn mening wordt dit nog steeds niet opgelost en blijf ik dus steeds betalen. Heeft iemand misschien suggesties wat ik nog kan proberen alvorens ik tot deze stap overga.

Groetjes,

VincentJ

p.s. ik zie dat dit geplaatst is onder de forum Algemeen. Heb me vandaag pas aangemeld en heb hier niet naar gekeken. Mijn excuus alvast mocht ik dit bericht misplaatst hebben.
Gewijzigd door VincentJ op 12 augustus 2009, 15:23
 
rrozema
print de facturen die je nog wel kunt inzien. Je kunt ze later nog nodig hebben.
 
TCP_IP
Heb je je ISDN lijn laten omzetten naar analoog(PSTN)?
Of er naast laten leggen (kan dat wel?)

Mocht dat kunnen heb jij dus 2 KPN lijnen waarop Online via je PSTN lijn geleverd word.

Tja misschien begrijp ik hetniet goed maar zoals ik het op dit moment zie moet je inderdaad je ISDN lijn betalen. Staat los van dit verhaal, Online staat hier los van.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
VincentJ
Ik heb ISDN & analoog (PSTN) in huis, dit kan wel degelijk. Toen ik mijn huidige huis hebt gekocht heb ik ISDN genomen ipv de standaard analoge lijn. Hier had ik dus ook mijn toenmalige Wanadoo Basic abonnement op afgenomen.

Op een gegeven moment kwam Wanadoo/Orange met een andere abonnement (20 Mbit) zonder lijnhuur meer van KPN. Men hoefde dus alleen een bestaande KPN nummer te hebben. Dit was toen alleen nog mogelijk met een PSTN nummer (maw, als men ISDN had kon men nog niet gebruik maken van dit abonnement)

Ik heb dus mijn oude Wanadoo abonnement (wat dus over mijn ISDN lijn ging) opgezegd, rekening houdend met de opzegtermijn. Tevens had ik voor het beeindigen van het oude abonnement een PSTN Analoge lijn in mijn huis laten plaatsen ( dit dus alleen voor mijn nieuwe abonnement). Ik heb dus gewoon mijn ISDN telefoonlijn behouden, wat ik tot de dag van vandaag gewoon gebruik.

Bij aanvraag van mijn nieuwe abonnement (huidige wat ik nu dus heb.) heb ik dus de nummer van de analoge lijn wat ik heb laten aanleggen laten koppelen aan mijn huidige abonnement zonder huurlijn meer van KPN wat betreft facturatie.

Dit alles werd geregeld door Wanadoo, opzegging oude abonnement tevens melding naar KPN hierover en activeren van mijn nieuwe abonnement. Nu wordt ik dus nog steeds belast door KPN voor de huurlijn van mijn vorige abonnement over ISDN (wat ik dus niet meer heb, tot de dag van vandaag!?)

Navraag bij KPN wees uit dat mijn geval bekend is en dat KPN geen opzegging heeft gehad van Wanadoo van mijn oude abonnement en dus gewoon nog doorbelasten. Online zegt dat ze dit hebben uitgezocht intern en wel degelijk hebben uitgezocht.

Ik begrijp de gedachtengang van KPN als mede van Online. Het probleem is dat ik voor iets moet betalen waar ik geen gebruik meer van maak en nu dus is opgelopen tot 900 Euro wat ik probeer terug te krijgen omdat dit dus niet is opgelost.

p.s. TCP_IP, kan jij me misschien uitleggen waarom ik inderdaad nog mijn ISDN huurlijn nog moet blijven betalen. Gezien ik hierop geen abonnement meer heb van Online sinds 2006 en bij mijn nieuwe abonnement huurlijn van KPN komt te vervallen. Ik word voor mijn PSTN lijn ook door KPN gefactureerd.
Gewijzigd door VincentJ op 16 augustus 2009, 12:26
 
VincentJ
Tevens staat Online hier niet los van af. KPN heeft opdracht nodig van elke internetprovider waar huurlijn moet worden afgedragen, dit kan niet door een consument per brief of enige vorm van melding rechtstreeks worden gedaan. Gezien ik een contract had met Online (toen nog Wanadoo) wat betreft het afhandelen van mijn oude abonnement (wat dus niet correct is gedaan) kan ik ze wel degelijk verantwoordelijk houden hiervoor.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kom er niet uit met Online & KPN doorbelasting lijnhuur oude abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen 2 25 november 2018, 19:47
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten 3 30 oktober 2018, 23:56
ONLINE TV via een Android TV Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 2 30 oktober 2018, 21:48
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen 14 18 oktober 2018, 22:28
Tijden van TV gids kloppen soms niet Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten 1 30 september 2018, 12:50
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SuskeTeflon00:21:42
| Deonline00:25:56
| waqqas12301:00:29
| piacco02:28:29
| Wanabo09:36:01
| MM23:42:47
| wolra 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?