obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online ADSL Extra met Gigaset SX762
dutch1
wat ik je nu stuur is misschien wat verwarrend.
ik heb geprobeerd via een reset de gigaset opniuw te installeren.
het apparaat vraagt op de eerste bladzijde al om de gebuikers/account-naam bij online. Als ik dan mijn online-emailadres opgeef (online noemt dit de account naam dan wordt de installatie gestopt omdat er geen verbinding kan worden gemaakt, maar misschin moet ik dan mijn inbel van budgetphone al gaan gebruiken?)

In ieder geval heb ik daarna geprobeerd om de Huawei verder in te stellen.
Zoals je uit de meegestuurde screenshots kunt zien is de telefoonlijn actief gemeld echter ik kan niet uitbellen. Inmiddels wel internet.

hierkomen de screenshots:

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 13 2013 14:35:41:
heb inderdaad geprobeerd iets te doen met tiny pic, maar het werkt niet of ik maak een fout

dutch1
Gewijzigd door dutch1 op 13 mei 2013, 14:35
 
devious
ik denk..dat je de Gigaset als modem aan het installeren bent. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn nodig voor een PPPoA of PPPoE verbinding. Die heb je niet.

Je gigaset moet eerst als router worden ingesteld. Dan accepteert het gewoon de toegewezen IP van de Huawei. Het klinkt namelijk alsof nu de Gigaset de DHCP-gever is.

2
<<>>
 
dutch1
dank je
ik heb alles op dezelfde maniet ingevuld
echter het werkt niet
op dit moment werkt de huawei meestal wel
maar telefoneren vanuit de huawei met 12 voip en budgetphone lukt niet.
wel het gebruik van 12voip maar dan vanuit de computer

dank overigens voor het mee denken

dutch1
 
devious
dat bedoel ik

als je alles idd zoals het plaatje hebt ingevuld dan heb je nu dus gewoon TWEE modems achter elkaar staan. En dat moet niet. Je moet de Gigaset een routerfunctie geven, nu heeft ie een modemfunctie en wordt dus gestoord door de Huawei. Je kunt de Huawei nu ook gewoon weghalen, niks aanpassen aan de Gigaset.
 
dutch1
nog even ter zekerheidsstelling ""je moet de gigaset een routerfunctie geven"" hoe doe ik dat dan?

Ik ben uinmiddels behoorlijk verward door de benoemingen van router en telefooninstallingen in- en uitgaand.

excuus dat ik zo zeur, maar ik wil het gewoon een keer goed in kunnen stellen.

dutch1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online ADSL Extra met Gigaset SX762', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie