obey-robots.txt
13 November 2018, 04:38
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wel Livebox, geen signaal

NITRO
Ook weer een klager.. als het allemaal goed was gegaan was ik hier waarschijnlijk nooit terecht gekomen...Wink

In ieder geval...

Alle brieven ontvangen aangaande mijn overstap naar ADSL Family + Telefonie.

Livebox ontvangen en uiteindelijk ook de brief ontvangen waarin werd vermeld dat de zaak 09-08-2006 opgeleverd zou worden. Alles lekker snel, geeft goede hoop.

Op de bewuste datum probeer ik mijn server vanaf het werk te pingen.. en inderdaad, geen verbinding meer. Ik ben blij want dat betekent dat Orange de lijn heeft overgenomen en ik diezelfde avond lekker kan gaan klussen in de meterkast.

Thuis aangekomen, lekker gegeten. Daarna de livebox uit zijn doos bevrijdt. Zoals aangegeven in de handleiding de line-stekker uit de splitter in de Livebox line-ingang gestoken en hetzelfde gedaan met de phone ingang. Van een oude ADSL situatie naar de nieuwe.

Ik had een aparte, loze UTP kabel uitgerold, per abuis heb ik echter wel de verkeerde UTP kabel er in gestoken, degene die aan de server hangt. Daarna Livebox gereset. en de procedure verder gevolgd.

Livebox start op, doorloopt zijn procedures en geeft daarna een knipperend @ lampje aan. Dit blijft zo.

Helpdesk gebeld, prima te woord gestaan door enen mevrouw D van de L, gezellig gesprek zou ik bijna zeggen. Zij zit echter waar ik vroeger dus zat: bij Demon Internet. Zij verteld mij dat er inderdaaad nog geen ADSL signaal op de lijn staat en dat dit morgen, overmorgen en uiterlijk maandag geregeld gaat zijn.

Elke dag even checken uiteraard, status blijft hetzelfde, livebox nog een aantal maal gereset. Kortere kabel geprobeerd tussen hoofdlijn en Livebox. Allemaal geen resultaat.

Nog twee keer gebeld met de helpdesk, maar die mensen mogen geen afspraken maken of uitspraken doen. Ze kunnen me ook niet vertellen wanneer er gebeld gaat worden of wat de normale gemiddelde verwerkingstijd is die staat voor zo'n issue.

Het is nu 15-09-2006 en ik heb nog geen internet, ben nog niet gebeld dat het in orde is. En ik ben ook nog niet gebeld om een afspraak te maken.

Ik heb overwogen om me aan te melden bij www.boycot.nu maar vraag me af of dat werkelijk helpt. (Iemand ervaring ?)

Nu de vraag aan jullie... Hoe lang denken jullie dat dit gaat duren? Graag iets nauwkeuriger dan "Tussen de twee dagen en een half jaar" Smile En is het wellicht wijsheid om de opzegbrief ivm de 30 dagen termijn alvast klaar te leggen? Wink
 
Tequila
Klinkt me bekent, bij mij duurde het ongeveer een week (na opleveringsdatum) voordat m'n internet deed. (heb iets van 5 keer moeten bellen) lampje bleef maar knipperen, en plots deed iet het. heb ook geen telefoontje gekregen over hoe of wat, niet zo netjes. ik had namelijk wel willen weten wat de oorzaak was.

ik zou zeggen heb geduld.
 
NITRO
Is het in dat proces noodzakelijk om de livebox aan te laten staan? Of boeit dat niet en is het puur een patch aangelegenheid in de Wanadoo/Orange verdelers?
 
Richard
Zoals aangegeven in de handleiding de line-stekker uit de splitter in de Livebox line-ingang gestoken

Ik neem toch wel aan dat je nu geen splitter meer gebruikt, toch? Want dat is namelijk niet de bedoeling.
Dat zou overigens niet de oplossing bieden die je zoekt, maar wel voor als je verbinding hebt al problemen kunnen voorkomen als je de oude splitter er tussenuit haalt.

Het is inderdaad vervelend, maar het is wel zo dat je vorige provider die lijn vrij moet geven of als vrij moet doormelden. En er zijn er die er hun tijd voor nemen.
Dan zit je nog bij BBNed en die moet de lijn dan weer vrijgeven aan de netwerkprovider waar Orange mee te maken heeft, een telco-telco migratie naar de concurrentie dus en daar zijn ze ook niet zo happy mee.

Dus de vraag is of het inderdaad wel aan Orange ligt. Het kan natuurlijk wel maar het kan ook aan externe oorzaken liggen. Nadeel is dat je van niets of niemand wat te horen krijgt en dat werkt behoorlijk irriterend omdat je dan niet weet wie je op z'n tenen kunt gaan trappen.

Greetings, Richard.
 
Tequila
Precies, als het mij 20c/min kost om hun te bellen wil ik ook netjes teruggebeld worden.

dat was ook zo grappig, helpdeskmedewerker: oh kunt u uw livebox even reseten? ik: maar dan verbreekt m'n telefoonverbinding ook. medewerker: oh dan moet u maar opnieuw bellen zo. ik wth....

bij een andere medewerker was het stukken beter: hij ook: reset je livebox, ik met m'n stomme kop reset, verbreekt m'n telefoon ook (terwijl de eerste keer ik er nog aan dacht) belt ie me terug. maar omdat de livebox nog een keer verbrak, belde hij me daarna nog een keer op m'n mobiel. ik was stomverbaasd dat er eindelijk iemand zo slim was.
hij was ook uiteindelijk die de juiste storing doorgaf.

petje af voor hem, ik weet niet of ik namen mag noemen, maar bij deze dan: B.F. Grin
 
Tequila
Traint de livebox wel in? bij mij was dat namelijk wel het geval tijden het geknipper.

om dat te checken: 192.168.1.1, informatie, ADSL info ->
 
Tequila
Ik wist het ook niet, todat een helpdeskmedewerker me dat vertelde. Ik zo van: hoe kan die in godsnaam intrainen zonder dat ik internet heb?? Shock

installeren kan geen kwaad, want daar vragen ze ook om. (anders gaan ze de hele procedure doorlopen met je, kost nog €0.20/min ook)
 
NITRO
Splitter is er idd tussenuit.. Gisteren nog even met de Heldesk contact gehad.

Eergisteren had ik een arrogante zak aan de lijn. Die vertelde me dat het probleem waarschijnlijk toch bij mij zou liggen.. ik dacht daar gisteren nog even over na en realiseerde me dat hij de LB waarschijnlijk heeft geprobeerd te bereiken... dan moet die wel aanstaan.. wordt je ook niet verteld. Ik had hem dus uitstaan, beetje nutteloze stroomverbuiker.... Ik heb hem gisteren aangezet en de helpdesk nog maar een keer gebeld om te melden dat de test opnieuw uitgevoerd dient te worden... we zullen wel weer zien.. overigens werd mij verteld dat ze de lijn wel degelijk overgenomen hebben. Ik kan eventueel nog even met Demon bellen om de status op te vragen van die lijn, of die is vrijgegeven ja of nee. Het contract loopt de 28e af.
Gewijzigd door NITRO op 16 augustus 2006, 11:02
 
Tequila
Volgens mij is dit probleem nu standaard bij het overnemen, ik heb er last van gehad en anderen waaronder jullie ook. (dat je pas na een week internet hebt) volgens mij is het gewoon een soort van procedure dat ze de lijn nog niet gelijk daadwerkelijk mogen inschakelen, wel overnemen maar niet activeren.

Ik zou gewoon de livebox installeren, want zoals ik in m'n vorige post al zei: dat willen ze dan ook nog stap voor stap met je nalopen. is zonde van je tijd en geld als je aan de lijn hangt.

ik weet bijzonder goed hoe het gaat: elke helpdeskmedewerker zegt wat anders, soms verschilt het totaal de aanpak. en dan zeggen ze altijd: moet je afwachten. niet echt professioneel.
 
NITRO
Er wordt morgen een monteur langsgestuurd.. die gaat de boel nakijken. Ik weet dat het goed is aangesloten en naar wat ik heb begrepen is de installatie van de CD helamaal niet nodig als er via dhcp en met een UTP-kabel gewerkt wordt.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel Livebox, geen signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 14 08 november 2018, 19:32
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo05:55:17
| harmposthumus 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?