obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Switch achter Livebox
janp
Hallo,
Ik heb sinds deze week de LB in huis.
Pc is aangesloten op de rode ethernet-poort, deze heeft een ip-adres van de LB gekregen (192.168.1.10), en alles werkt prima.
Maar ik wil een netwerkje creƫren van 3 pcs.
Ik krijg dan het volgende probleem:

Zodra ik tussen de LB en de PC een switch aansluit, dan ziet de pc de Livebox niet meer.
Als ik met de pc ping naar 192.168.1.1 dan krijg ik 3 timeouts en 1 reply. meestal echter alleen 4 time outs.
Er is dus blijkbaar nog wel connectie naar de LB door de switch, maar om de een of andere reden gaat er iets mis.

Ik heb verschillende switches en hubs gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat:
De LB is niet of nauwelijks bereikbaar door een hub of switch.
Zodra ik de kabel van de LB weer direct in de pc steek, werkt het weer prima.
Wie weet waar dit aan kan liggen?

Groeten Jan
 
Wanabo
Wat is de snelheid van die switch 10/100 megabit? Of is het een oudje, 10 megabit. Dan kan het zijn dat de snelheden niet goed op elkaar afgestemd zijn.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
janp
Snelheid is 10/100, autosensing, dus aan de kabels ligt het ook niet.
Heb andere switches geprobeerd, werkt ook niet. Zodra je een switch of hub tussen de pc en de LB zet, is het einde oefening.

Grz Jan
 
Maurits
Jan,

Nadat ik mijn accesspoint/router als switch had ingesteld kon ik de wlanpoort niet meer gebruiken en moest de kabel komend van de livebox in een lanpoort. Ook de kabel die uitgaat naar mijn andere accesspoint/router (op de 1ste verdieping) steekt in een lanpoort. Kortom, steek de kabels eens in de lanpoorten, misschien werkt het dan.

Groet,
Maurits
 
Richard

Quote

steek de kabels eens in de lanpoorten, misschien werkt het dan.

Dat gaat niet werken, want we hebben het niet over een router maar over switch en hub, die hebben alleen maar lanpoorten, geen wanpoorten dus helaas is je antwoord niet van toepassing.

De Livebox zelf doet echt niets met een switch of een hub.

Autosensing werkt niet altijd even goed. Als je een 100mbit hub hebt, stel je netwerkkaarten dan eens in op 100mbit half-duplex. Als dat werkt kun je ook full-duplex gebruiken.
Idem met een 10mbit hub of switch, maar dan dus met 10mbit instellingen.

Als dat allemaal niet werkt, dan moet het probleem toch bij een kabel liggen. Misschien dan niet de kabel van de LB naar de pc (c.q. LB naar pc als je dat omzet) maar wellicht dan wel aan de kabel die je dan van de PC naar de switch/hub gebruikt.

Als de LB werkt op een pc netwerkkaart moet ie ook werken op een switch, doet ie dat niet, dan kan het niet aan de Livebox liggen.

Greetings, Richard.
 
janp
Probleem opgelost! Richard heeft gelijk, het lag aan de kabel van de LB naar de switch.
Heb op deze kabel 2 nieuwe rj-45's geknepen, en het probleem was over. Vreemd genoeg werkte deze kabel WEL rechtstreeks op de ethernetpoort van de pc. Vandaar dat ik ook dacht dat er met de kabels niet aan de hand was.

thanks voor jullie inbreng,

Groeten jan
 
johnEnschede

Quote

janp schreef:
Probleem opgelost! Richard heeft gelijk, het lag aan de kabel van de LB naar de switch.
Heb op deze kabel 2 nieuwe rj-45's geknepen, en het probleem was over. Vreemd genoeg werkte deze kabel WEL rechtstreeks op de ethernetpoort van de pc. Vandaar dat ik ook dacht dat er met de kabels niet aan de hand was.

thanks voor jullie inbreng,

Groeten jan


Is het nu misschien een crosscable geworden, waardoor het nu wel werkt?
Gewijzigd door johnEnschede op 18 augustus 2006, 20:48
 
Richard
Of het was een crosscable en is nu straight upt geworden? Kan ook.

Het kan echter ook zijn dat de kabel gewoon hetzelfde is gebleven maar dat de plug net niet lekker genoeg in elkaar zat en daardoor het benodigde magnestische veld niet meer hoog genoeg was om het signaal ook nog eens door een hub of switch te jagen.
Of dat de pennetjes van de switches die van de plug net niet raken en van de pc wel. Heb ik hier ook al eens meegemaakt. De lampjes van de switch gaven toen zelfs aan dat ie verbonden was, maar werken homaar. Nieuwe plug erop en klaar.

Maar ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig of er verandering is gekomen in de kabel (dus van cross naar straight) of dat het uitsluitend het vervangen van de plug betrof waarbij de bekabeling hetzelfde is gebleven.

Greetings, Richard.
 
Richard
P.s. Dat soort grappen kun je trouwens ook meemaken als mensen niet duidelijk uitgelegt word hoe een plug te knijpen, men spreekt te vaak over een "straight" kabel die 1 op 1 aangesloten moet worden.
Dat werkt enorm verwarrend (is mij ook gebeurd) omdat er vrijwel nooit bij verteld word dat je het tweede kabeltje uit elkaar moet halen en moet splitsen zodat je aansluitingen op pen 1, 2, 3 en 6 komen te zitten. Oftwel officieel:
1.) oranjewit
2.) oranje
3.) groenwit
4.) blauw (<-hier plaatsen mensen dus al gauw dan groen vanwege dat 1 op 1 verhaal en da's dus fout)
5.) blauwwit
6.) groen
7.) bruinwit
8.) bruin.

Dus mocht men iemand een tip willen geven, zeg dan niet klakkeloos 1 op 1 maar vermeld a.u.b. ook het 1, 2, 3, 6 truukje.
Greetings, Richard.
 
Wanabo
http://www.patchkabel.nl/schema/

Te vinden bij Weblinks

http://online.gebruikers.eu/weblinks.php?cat_id=8
Gewijzigd door Wanabo op 19 augustus 2006, 03:25
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie