obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Verhuizing verprutst... opnieuw.
HizWiz
Hallo allen,

Al een tijdje lees ik mee met dit forum, maar vandaag voor het eerst de zin gehad om een berichtje te posten.

In 2006 had ik een ADSL-abo bij het toenmalige Wanadoo en liet deze verhuizen. Deze verhuizing draaide compleet in de soep. Ik had de verhuizing enkele weken van tevoren doorgegeven, maar Wanadoo verzekerde me dat ik niets hoefde te doen. Alles zou automatisch meeverhuisd worden met de analoge KPN-lijn. Niets bleek minder waar: na de verhuizing van de analoge lijn bleek Wanadoo van niets te weten en hebben we 6 weken zonder internet gezeten.

Onlangs hebben mijn vrouw en ik een ander huis gekocht. Met de vorige verhuiservaring in het achterhoofd nam ik enkele weken voor de geplande verhuisdatum telefonisch contact op met Online. Wederom kreeg ik de verzekering dat Online een verhuisopdracht van KPN zou krijgen voor ADSL en dat alles automatisch meeverhuisd zou worden. Ik heb gevraagd om toch separaat een verhuistraject te starten, maar de dame gaf aan dat zij dit niet mocht en dat de KPN-route nu echt zou werken.

KPN had mijn verhuizing gepland op 26 november. Klokslag 13.00 uur werkte de vaste lijn op het nieuwe adres. Super! ADSL? Helaas, de Livebox knipperde wanhopig. Meteen de klantenservice gebeld om het probleem te melden. "Meneer, verhuizing? Daar weten we niks van." Zucht. De medewerker verzekerde me om mijn aansluiting met spoed te laten verhuizen na opname van mijn nieuwe adresgegevens. OK, afwachten maar...

De eerstvolgende zondagmorgen om 09.30 ging de telefoon. Ik had (schoon)moeders aan de lijn verwacht, echter het bleek Online. "We hebben hier een aantekening dat u wilt verhuizen. Klopt dat?" Ja, dat klopte. Maar waarom belde Online? "We hebben nog wat gegevens nodig. Bijvoorbeeld uw nieuwe adres." Maar die had ik de 26e toch al doorgegeven? "Eh ja, meneer, maar die hebben we hier niet meer staan." Diepe zucht mijnerzijds...

Daar had het bij kunnen blijven. Ik informeerde echter naar de mogelijkheden voor compensatie voor het aantal dagen dat ik ADSL niet zou kunnen gebruiken door de vertraging. Volgens de medewerker kon hij bij hoge uitzondering de offline dagen crediteren indien ik een contractverlenging van een jaar af zou sluiten... Dacht het niet! Lever eerst die lijn maar eens op, dan praten we verder. Hoe lang zou dat gaan duren? "Drie tot vier weken, meneer." Argh. Waar had ik dit aan verdiend? En durfde Online hier nog 50 euro verhuiskosten voor te vragen? "Ja meneer, u kunt hier niet onderuit.". Ik was inmiddels zo boos geworden, dat ik de medewerker - in nette bewoording - heb aangegeven dat ik Online bij deze een week de tijd gaf om de aansluiting te verhuizen. Zo niet, dan volgde een opzegging mijnerzijds. "Sorry meneer, maar verhuizingen zijn volgens de Algemene Voorwaarden geen reden voor opzegging". Misschien niet indien wij nog een contract hadden lopen, echter wij zijn contractvrij! Kortom, een prettig begin van de zondagmorgen!Frown

Ontstemd over deze gang van zaken stuurde ik Online een e-mail met een samenvatting van het bovenstaande (er paste niet meer in de tekstbox van 1000 karakters). Het antwoord volgde binnen een halve dag:

Geachte heer, mevrouw,

Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat de verhuizing nog niet is afgerond. Echter KPN is verantwoordelijk voor het doorgeven van de verhuizing. Indien dit niet wordt gedaan weten wij niet dat uw verbinding verhuisd moet worden. U heeft inderdaad bij ons gemeld dat de verbinding verhuisd moet worden. Echter wij kunnen dit niet doen omdat het ADSL signaal gekoppeld is aan het telefoonnummer van KPN. Wij voldoen dus ook aan onze contractuele verplichtingen omdat een verhuizing bij Online moet worden gemeld door de klant of de verantwoordelijke partij. Op basis van deze informatie kunnen wij daarom ook geen creditering maken voor de periode dat de verbinding niet werkt op uw nieuwe adres.
Met vriendelijke groeten,
Online


Hier klopte iets niet. Met name de passage "Wij voldoen dus ook aan onze contractuele verplichtingen omdat een verhuizing bij Online moet worden gemeld door de klant of de verantwoordelijke partij.". Ik had nota bene enkele weken voor de verhuizing toch zelf telefonisch contact opgenomen om de verhuizing aan te vragen? Maar toen werd mij gegarandeerd dat KPN alles zou melden en dat verhuizingen gemeld door klanten niet behandeld konden worden. Echter volgens Online zou ik de verhuizing dus niet hebben aangevraagd, mijn klomp was meer dan gebroken. Uiteindelijk heb ik geantwoord dat ik eerst de verhuizing zou afwachten om het overzicht te houden, maar dat ik een opzegging serieus overwoog.Angry

De week er na ontving ik een bevestigingsmail van de verhuizing: 9 december. Joepie, dat was tenminste sneller dan de aangekondigde 3-4 weken. Toch even afwachten. Ee aantal dagen, op 4 december, later volgde een nieuwe brief:

Geachte heer,

U heeft aangegeven uw ADSL Extra verbinding per 09-12-2009 te willen verhuizen. helaas kunnen wij de ADSL verbinding niet op deze datum opleveren op uw nieuwe adres.

Op 11 12 2009 kunt u uw modem aansluiten op uw nieuwe adres en gebruik maken van uw ADSL Extra verbinding.


Niet leuk, maar tenminste wel netjes gecommuniceerd. Zou men het bij Online gaan leren?

Vandaag is het 11 december. Helaas werkt de verbinding nog steeds niet. Wel is het @ lampje op de Livebox langzamer gaan knipperen sinds woensdag 9 december, echter internetten zit er niet in. Vandaag maar weer twee keer de helpdesk gebeld. Deze keer heb ik alle vragenlijstjes voor de technische dienst maar over me heen laten komen, maar helaas geen indicatie gekregen wanneer ADSL wel zou werken.Shock

Het moge duidelijk zijn dat Online inmiddels voor mij volledig heeft afgedaan. De abonnementsprijs per maand mag dan misschien wel laag zijn, de administratieve processen lijken niet op orde en over compensatie van klanten die buiten hun schuld om zonder verbinding zitten, kan niet worden gesproken. Ik ben diep teleurgesteld en voel mij als trouwe klant (sinds 2005) in de kou gelaten. Gee compensatie voor offline dagen, wel 50 euro berekend voor de verhuizing, en dan heb ik de belkosten naar de helpdesk nog niet eens genoemd. Los van of de verbinding nog ooit gaat werken, zullen mijn vrouw en ik een andere provider gaan zoeken.

Mocht iemand in mijn familie-, kennissen- of werkkring overwegen een product af te nemen bij Online, dan zal ik dat absoluut afraden.

Groeten,

Geoffrey
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing verprutst... opnieuw.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verhuizing Klacht over Online : 7 19 apr 2015
Verhuizing buitenland Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 3 16 jan 2015
nieuwsgroepen opnieuw ragen Frequently Asked Questions : 7 06 jul 2013
Vergoeding bij mislukte verhuizing Opleveringsproblemen : 2 08 apr 2013
Verhuizing niet verwerkt?! Opleveringsproblemen : 1 03 mrt 2011
Advertentie