obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Firmware 3202_2601EA: server achter livebox niet meer bereikbaar
mkrijtenberg
Oke.. ik heb een probleem:

Voor de nieuwe firmware update werkte 't. Ik had TCP port 80 geforward naar m'n webserver op ip 192.168.1.2, via WiFi verbonden.
Nu, sinds de update issie niet meer bereikbaar. Ik heb een domeinnaam gekoppeld van m'n vaste ip adres en kon zo m'n webserver bereiken.

Als ik in de logging kijk, zie ik 't volgende:

1) Inkomend verkeer Geaccepteerd - Service TCP 62.140.xx.xx:60702->192.168.1.2:80 on ethoa7
(Als test ben ik met een laptop via UMTS dongle met ip adres 62.140.xx.xx naar m'n site gegaan)

Vervolgens zie ik nergens meer "Uitgaand verkeer" terug naar 62.140.xx.xx.... alsof de livebox dit blokkeerd...

Zijn er nieuwe instellingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt
 
TCP_IP
Reset je livebox nog eens en maak nog eens een nieuwe forward aan.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkrijtenberg
Ik heb reeds al eens alles teruggezet naar factory settings, en al meerdere malen ge-restart na configuratie wijzigingen. Helaas...
 
TCP_IP
Tja dan word toch ff troubleshooten.
Je webserver is intern wel bereikbaar?

Draai je de webserver onder Windows of Linux?
Draait er wellicht iets van een firewall?

Staat IP adres op je webserver nog wel goed ingesteld?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkrijtenberg
Mmm.. aan je vraagstelling hoor ik dat je niet denkt dat 't in de Livebox zit? Is die port forwarding dan echt voldoende? Ik zag in 't geavanceerde menu dat je er tientallen opties zijn van routering tot filtering tot port triggering...

Ik ga nog een keer hard resetten dan maar. Dat is stroom eraf en knopje ingedrukt houden als je de stroom er weer op zet toch?

M'n servertje is overigens een Windows machine, firewall uit en werkt via m'n internet netwerk goed. Hij heeft ook verbinding naar buiten, want 't is ook een download box Smile

Bedankt voor de snelle reacties trouwens!
 
TCP_IP
Ja min of meer door deze melding:

Quote

1) Inkomend verkeer Geaccepteerd - Service TCP 62.140.xx.xx:60702->192.168.1.2:80 on ethoa7


Je je draait toch gewoon een http webserver? Dan is poort 80 voldoende in principe.
Met Xampp(apache) of IIS?

In het firewall menu van de livebox heb je ook 3 mogelijkheden voor de firewall, laag/hoog/aangepast meen ik.. zet deze ook eens laag.

Verder.. probeer DMZ eens. Dus 192.168.1.2(je webserver) in DMZ zetten. Deze optie zit in de Livebox.

Verder geen beveiligingssoftware op je webserver staan ?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkrijtenberg
Het ziet er naar uit dat 't is verholpen!! Grin

Ik ben alleen nog niet achter waardoor... Ik heb een aantal zaken tegelijktijdig gedaan:

Livebox:
- DMZ ingesteld
- Security mode op laag

Server:
- Aantal services gestopt (Apple dingen, SVN server, Media sharing, SABnzdb.. en ga maar door)
- M'n Windows 7 action center waarschuwing OK geklikt

En toen was m'n server weer bereikbaar (via www en Remote Desktop...)

Dus ik ga even uitzoeken waar 't precies aan ligt, en dan post ik 't hier. Misschien kan iemand z'n voordeel er nog uithalen Smile


Tot zover bedankt!! En fijne kerstdagen meneer TCP_IP Pfft
 
TCP_IP
Goed bezig!

Hoor graag van je.


Jij ook alvast Wink

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firmware 3202_2601EA: server achter livebox niet meer bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie