obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thompson ST706 in combinatie met Linksys WRT54G router
GLGriffioen
Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik aangesloten op ADSL extra & telefonie basis. Momenteel kan ik alleen via de
LAN verbinding tussen mijn desktop en de Thompson ST706 (zonder WIFI) met een standaard patchkabel
internetten. Ik heb van mijn vorige aansluiting bij Alice DSL nog een bijna nieuwe Linksys WRT54G router
liggen die ik graag aan wil sluiten op Thompson ST706. Hierbij wil ik graag WIFI gebruiken voor de
laptop en LAN voor de desktop (ik heb WIFI geprobeerd op mijn oude desktop P4, 2,66 ghz, 2 GB PC3200,
XP prof. Dit schiet qua stabiliteit en snelheid echt niet op)

Ik heb voordat ik ging posten dit forum proberen te doorzoeken naar mijn probleem en wel het een en
ander gevonden. Helaas wil het me niet lukken en daarom vraag ik jullie bij deze om hulp en reacties.

Ik heb zelf wel wat ervaring met het instellen van mijn PC. Ik beschouw mijzelf als een geintresseerde
hobbyist/Noob.

Wat heb ik al geprobeerd;

1.De desktop met PATCH op LAN 1 van de Thompson aan te sluiten en de Linksys met CROSS op LAN 2
2.De desktop met PATCH op LAN 1 van de Thompson aan te sluiten en de Linksys met PATCH op LAN 2
3.De Linksys (WAN) met PATCH op LAN 1 van de Thompson en de desktop met CROSS op LAN 2 LINKSYS
4.De Linksys (LAN1) met PATCH op LAN 1 van de Thompson en de desktop met CROSS op LAN 2 LINKSYS
5.De Linksys (WAN) met CROSS op LAN 1 van de Thompson en de desktop met CROSS op LAN 2 LINKSYS
6.De Linksys (LAN1) met CROSS op LAN 1 van de Thompson en de desktop met CROSS op LAN 2 LINKSYS

Om DHCP uit te kunnen zetten en toegang tot de Linksys te krijgen via http://192.168.1.1/ moet ik de
desktop met de CROSS aan de linksys verbinden (LAN 1), met de PATCH krijg ik geen verbinding.

In de Linksys heb ik geprobeerd de standaard DHCP aan te passen naar een STATIC IP.
(volgens mij wordt dit bedoeld bij http://www.xpvista.nl/articles.php?article_id=1) maar dit snap ik
niet helemaal.

Mijn vragen aan jullie;

1. Heeft iemand voor mij een afbeelding/overzicht met de juiste configuratie van de Linksys WRT54G?
2. Welke kabel/poort combinatie moet ik gebruiken?
3. Hebben alleen Linksys routers dit probleem?
4. Wat doe ik nu verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie interesse en hulp!

Greetz Gerard

Nb. de Thompson ST706 is standaard ingesteld (UPNP staat uit),
Linksys WRT54G Firmware 7.00.8 (na firmware update)
 
TCP_IP
Ik zal deze ochtend een uitleg posten Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Tussen 2 gelijke apparaten plaats je in principe een Cross-cable en tussen 2 niet-gelijke apparaten meestal een patch-cable.

De WAN poort van de Linksys laat je ongemoeid.


Makkelijkste is om de Linksys als eerste te configureren.
Ik raad je aan om eerst een harde reset te doen dmv 30-30-30 methode.

Houd reset knopje 30 sec ingedrukt
Haal stroom daarna eraf terwijl je het knopje ingedrukt houd
Na 30 seconden plaats je de stroom er weer op en nog steeds het resetknopje ingedrukt houden(gedurende 30 sec).

Bij elkaar heb je het knopje 90 sec ingedrukt gehouden.

Sluit je Linksys met een patch-cable aan op je desktop of laptop.
Open Internet Explorer en voer het volgende adres in:
http://192.168.1.1
Onder Basic of Setup kun je de basisinstellingen doen, meer heb je eigenlijk ook niet nodig.
Aangezien het LAN IP adres van de ST706 al 192.168.1.254 is hoef je die van de Linksys niet te wijzigen(standaard al 192.168.1.1).
Enigste van belang nu is dat je de DHCP uitschakeld, dit doe je op de 1e pagina die je te zien krijgt.
Een bolletje wat je moet uitvinken.
Klik daaronder op "Save settings".

Oké, je Linksys is in principe klaar nu. Draadloos beveiligen komt later wel.

Volgende stap is je Linksys aansluiten op je ST706.
Pak een cross-cable en plaats ene uiteinde in een LAN poort van je 706 en andere uiteinde ook in een LAN poort van je Linksys (WAN poort is de afgezonderde, deze ongebruikt laten).

Sluit je desktop met een patch cable aan op de ST706 of linksys, maakt weinig uit eigenlijk.

IP adressen worden nu door de ST706 uitgedeeld (ST706=DHCP server).
Linksys is nu een switch cq. accespoint.

Kijk even hoever je hiermee komt.

Wifi beveiligen is opzich vrij simpel.
Beste is om dit vanaf een pc te doen dia via een kabel verbonden is met je linksys.
Ga wederom naar http://192.168.1.1 en klik op "Wireless".
Eronder staat "Wireless security" (hier ga je je draadloze verbinding beveiligen).
Kies voor Security mode WPA2 met encryptie AES(momenteel hoogste).
Kies een wachtwoord tussen de 8 en 63 tekens.
Laat de overige instellingen ongemoeid.

En klik op "Save settings".

Dit was het volgens mij wel Pfft

Linksys menu zit nog aardig in m'n hoofd Pfft gisteravond nog over de telefoon m'n tante haar netwerk zo laten beveiligen toevallig... zelfde router.


Succes, hoor het wel als je tegen problemen aanloopt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Is het nog gelukt ?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
GLGriffioen
Ik ben er nog niet aan toe gekomen omdat ik ziek op bed lig. Zodra ik beter ben ga ik ermee aan de gang.
Nog bedankt voor je snelle reactie. Greetz Gerard
 
Bigpapa
Waarom moet je de livebox of de thomson 706 met een crosskabel naar de linksys verbinden.
Kan toch gewoon met een cat5 of cat6 patch kabel..
Of zie ik wat over het hoofd..
 
TCP_IP
Ja hoeft eigenlijk tegenwoordig niet meer nee.
Toen ik het destijds schreef zat ik nog in gedachten met, 2 dezelfde apparaten met een crosscable aansluiten.
Maar goed aangezien de poorten auto-sense zijn gaat dat al niet meer op.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thompson ST706 in combinatie met Linksys WRT54G router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie