obey-robots.txt
20 September 2018, 05:50
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen onderwerp

sprokkel
Geachte heer Van de xxxxx

We hebben uw probleem onderzocht, en u heeft last van het zogenaamde overspraak probleem.
De snelheid die u op deze afstand behaalt is een maximaal haalbare snelheid. U zult helaas geen snellere verbinding kunnen krijgen (ook niet bij een andere provider) omdat u simpelweg te ver bij de centrale vandaan woont.

De reden dat u een snellere verbinding had destijds, was puur omdat er minder buren in de wijk een internetverbinding hadden. Nu zijn het er vele malen meer, en naarmate er meer buren internet nemen, deste groter de kans voor verstoring van signaal door spanning en weerstand van andere Telco's die ook internet leveren aan hun klanten. Omdat alle kabels waar internet overgeleverd word door KPN op 1 centraal punt binnenkomen in de wijk, is uw snelheid hier minder geworden.

We vinden het spijtig dat we uw probleem niet kunnen verhelpen, maar hopen u met deze uitleg in ieder geval een beetje geholpen te hebben.

Met vriendelijke groet,
XXXXX
Het Online Service Team

Zullen er wel veel opstappen bij hun isp

Het mooi is dat dit allang bij online bekend was, waar voor moet je dan nog bellen als dit bekend is bij online ? €€€

Abo 100% betalen 25% product.
lijn huur betaald blijkt achteraf dit was incl.. Abo wordt verrekend volgens medewerker?? helpdesk.

Jaar contract is nu verlopen dus kan per maand opzeggen, en nu komen ze aan met omdat het jaarcontract is afgelopen moet ik weer lijn huur betalen.
[img]704356236[/img]
 
data-full-width-responsive="true">
Tiger
@sprokkel,

Ben een beetje verbaasd dat jij je bijna 1 jaar lang door Online van het kastje naar de muur hebt laten sturen tenminste als jij daadwerkelijk die +/- 1400 mtr. van de centrale af zit.

Verbaasd ben ik ook over de uitspraken van het Online Service Team die niet kenbaar moeten maken dat er meer buren zijn met internet MAAR dat Online een overboeking heeft gedaan in jou omgeving.

En om even op de opmerking van rrozema terug te komen jij hebt 8 topics geplaatst waarvan er 7 over hetzelfde probleem gaan en dat is inderdaad een vervuiling van het forum en zijn 6 topics teveel.

Ik hoop dat je een goede keus gaat maken om van je problemen af te komen en ben benieuwd of jij de lijnhuur die jij bijna 1 jaar ten onrechte hebt betaald teruggeboekt krijgt.

Succes er mee.
 
sprokkel
Tiger,

Wat the fxxxk zullen we nu krijgen

Verbaasd ben ik ook over de uitspraken van het Online Service Team die niet kenbaar moeten maken dat er meer buren zijn met internet MAAR dat Online een overboeking heeft gedaan in jou omgeving. (dit begrijp ik niet helemaal van je) anders doe ik het wel!!!!

Ben eerder verbaasd van de levering,diensten van online en hun oplichters praktijken terwel het probleem in de buurt al bekend was bij online heeft ook klanten hier in de wijk!!

1. Ben er geen jaar mee bezig even de topic's goed lezen.
Afgezien wat voor verhalen extra en smoezen je allemaal te horen krijgt van de helpdesk.
en de afstand van de centrale is hemelsbreed gemeten is met de wegen er bij (3,2 KM)

en onnodige post (En om even op de opmerking van rrozema terug te komen jij hebt 8 topics geplaatst waarvan er 7 over hetzelfde probleem gaan en dat is inderdaad een vervuiling van het forum en zijn 6 topics teveel.)n hoe noem je dit dan)

Heb inmiddels een utp kabeltje naar de buren 10-15 Mbit verbinding
Gewijzigd door sprokkel op 05 februari 2010, 13:37
 
sprokkel
Sorry hoor maar waar heeft hij het over!!!! aandelen bij online
 
Tiger
sprokkel schreef:
Sorry hoor maar waar heeft hij het over!!!! aandelen bij online


Beste sprokkel,

Als je op de link klikt kan je lezen wat ik met een overboeking bedoel

http://www.shopadsl.nl/faq/3_adsl-begrippen/2_wat-is-overboeking.html
 
I R Baboon
@ Tiger

Online bedoelt overspraak, niet overboeking. Twee totaal verschillende dingen.

@ sprokkel

Jij overtreedt duidelijk de net etiquette. Dat willen de andere leden (en ik) je zeggen.
Jij vergeet dat jij hier een gast bent! Focus je agressie liever op Online...
Gewijzigd door I R Baboon op 05 februari 2010, 21:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
@ I R Baboon,

Het Servis Team Online zegt dat sprokkel last heeft van het zogenaamde overspraak probleem.

Maar uit het volgende wat ze aangeven,

De reden dat u een snellere verbinding had destijds, was puur omdat er minder buren in de wijk een internetverbinding hadden. Nu zijn het er vele malen meer, en naarmate er meer buren internet nemen, deste groter de kans voor verstoring van signaal door spanning en weerstand van andere Telco's die ook internet leveren aan hun klanten. Omdat alle kabels waar internet overgeleverd word door KPN op 1 centraal punt binnenkomen in de wijk, is uw snelheid hier minder geworden.

Ben ik er van overtuigd dat er sprake is van overboeking in de wijk waar sprokkel woont alleen formuleert het servive team dit anders.
 
I R Baboon
@ Tiger

Spijtig genoeg klopt je redenering niet.

Ze hebben het over de verstoring van het signaal in de bekabeling van KPN.
Dat zijn dus de telefoonlijnen die van de huizen naar de nummercentrale (colo) lopen.
Dat zijn altijd bundels die bestaan uit heel veel individuele kabels.
Als daar veel signalen van hoge frequentie (ADSL/VDSL) door heen lopen, gaan ze elkaar storen.
Daar kan je als provider niet veel aan doen.
Dus als veel buren allemaal ADSL nemen met een wide open profiel, dan kan overspraak ontstaan.
Hoeveel overlast overspraak brengt is erg afhankelijk aan de aantallen lijnen, afstanden en de kwaliteit van de kabels.


Overboeking gebeurt aan de provider kant. Dat gebeurt in de kasten van Online die in de centrale staan.
Die kiest ervoor om een aantal klanten op één lijn naar de backbone met elkaar te laten delen.
De capaciteit wordt dus verdeelt over meerdere aansluitingen.
In de praktijk merkt je daar niets van, want niet iedereen gebruikt zijn ADSL maximaal en dat de hele tijd.
Overigens gebruikt elke ADSL en kabel provider overboeking in zijn netwerk.
Gewijzigd door I R Baboon op 06 februari 2010, 01:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
@I R Baboon,

Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel aan te geven, het service team heeft het inderdaad over een overspraak probleem en anderzijds halen ze aan dat er VEEL MEER gebruikers in zijn omgeving zitten maar sprokkel heeft niet alleen een probleem met de telefonie ook met zijn internetverbinding.

Ik zelf formuleer dit anders dan het team en zeg dan dat dit door overboeking komt.

Zelf geef jij ook al aan dat elke ADSL en kabel provider overboeking in zijn netwerk gebruikt.

En wat overboeking is heb ik zelf al een paar antwoorden terug aangegeven in de bijgevoegde link maar als je terug gaat kijken in de historie van de topics van sprokkel kan je ook zien dat in febr. vorig jaar zijn problemen al begonnen zijn niet alleen met de telefonie maar ook met de internetverbinding.

Maar wat mij tenslotte wel opgevallen is dat hij met een utp kabel via zijn buurman wel een verbinding heeft tussen de 10-15 Mbit maar oke ik heb mijn mening hierover gegeven ik hoop dat sprokkel dit opgelost krijgt want ik weet wat het is als je een slechte verbinding hebt.
 
I R Baboon
@ Tiger

"Ik zelf formuleer dit anders"...Inderdaad, jij formuleert iets anders, ik probeer de problemen te verklaren. Dat is het verschil.
We gaan nu wel te zeer off-topic met deze nutteloze discussie.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen onderwerp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen 1 03 juli 2018, 08:40
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk 1 24 mei 2018, 18:08
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 3 23 mei 2018, 16:07
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| visitor10:09:42
| Huaawei12:31:31
| Wanabo13:00:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update