Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
online.nl aansluiten op kale koper/ 2e ader paar in isra punt
|
|
LG1 |
Geplaatst op 30 March 2010, 19:20
|
Activiteit Berichten: 35 Lid sinds: 30 Mar 2010 |
beste mensen ik vroeg me af of er al iemand is geweest die online.nl internet heeft aangevraagd op een tel lijn waar nog geen tell abb van kpn op aktief is.? wil namelijk de 2e pair in mijn isra gebruiken om daar internet van online op aan te vragen, dat gaat dan om een zogemaande kaalkoper lijn aanvraag. op die manier heb ik 1 a 2 maanden dubbel internet en als ik tevreden ben met online en alles werkt zeg ik mijn oude abb op. dat kost dan even wat dubbel maar dat valt nog wel mee en het levert me zeker weten geen gedoe op met een periode van geen internet of nog erger problemen met het overstappen en alle gevolgen van langer niet online van dien. kan dit? |
|
|
LG1 |
Geplaatst op 31 March 2010, 07:52
|
sorry dat je het onvolledig vind ik ga ervanuit dat isdn aangesloten is op 1 ader paar zoals in bijne elk huis komen er 2 lijnen binnen ( 2 pair ) ik ging en ga er dan ook vanuit dat op die 2e paar niks is aangesloten en dus in de wijk centrale ook geen isdn toestanden. moet ik nu concluderen dat omdat ik op mijn 1e pair ooit een isdn heb gehad dat op mijn 2e pair geen andere adsl kan worden aangesloten tenzij ik de adsl die ooit eens met isdn is gecombineerd op de erste pair eerst opzeg en laat ontkoppelen? ik dacht ik vraag een aansluiting aan op die andere pair en dat staat los van wat er op pair 1 staat maar dat is dus niet zo? er is geen isdn meer actief op die pair 1 dat heb ik al jaren geleden laten omzetten naar internetbellen dus ik hoop(te) dat ik daar geen last meer van zou hebben Gewijzigd door LG1 op 31 March 2010, 07:58 |
|
|
LG1 |
Geplaatst op 31 March 2010, 08:40
|
nou ik heb zoals ik net zeg het laten omzetten naar internet bellen als nog voor isdn zou hebben betaald hoef ik niet mijn facturen na te kijken lijk me want dan was me wel opgevallen dat ik wel erg duur uit was per maand. bellen doe ik zowiezo nooit met de vaste lijn en worden gebeld ook niet want nummer is nergens bekend heb dit ooit zo eens laten omzetten juist dat ik van de vaste lijn af was en wat minder kosten had toen kon je nog niet adsl hebben zonder een tel nummer. nu kan dat gelukkig wel.. en dus wil ik nu ook af van dat telefoon nummer dat toch nog met 10 euro in de maand gekoppeld zit aan mijn internet abb. dus als ik het goed begrijp zou dit nu mogelijk moeten zijn enige probleem is dat mogelijk in de wijk centrale nog wat isdn kaarten in de kasten zitten die naar mijn huis gaan die kpn heeft laten zitten. dat zou als enige een probleem vormen want kpn is niet te welwillende om voor andere aanbeiders veel dingen te gaan doen in de wijkcentrale ze zeggen dan volgens mij .. pech gehad zit isdn in en dus ma 8mbp down ook al neem je een 20mb lijn tenzij je 20mb bij hun pakt want dan verwijderen ze die spullen wel. heb namelijk begrepen dat als je een 20mb abb neemt op een lijn waar isdn op zit je niet meer dan 8mb kan halen alleen bij een analoge aansluiting zou je verder dan 8mb kunnen komen. |
|
|
LG1 |
Geplaatst op 14 April 2010, 12:00
|
Quote oppie schreef: Kan zeker. Moet je aangeven bij je aanvraag dat je nu Geen / inbelverbinding hebt. Als ze je dan bellen voor de levering geef je aan dat je een 2e signaal op het 2e aderpaar wilt. Of je bent nadat je je bevestigingsbrief hebt gehad met de klantenservice om te controleren of je aanvraag als zogenaamde NLS ACCESS is ingezet (signaal op het eerste vrije aderpaar) en niet als TELCO MIGRATE. Dit laatste zou betekenen dat je huidige signaal wordt overgenomen en dat wil je dus niet. Mocht dat dan het geval zijn dan kan de klantenservice dit via de technische dienst laten aanpassen. ik heb hier ergens gelezen dat al vanaf de 2e wereld oorlog elke isra punt dat in een woonhuis word aangelegd uit 4 aders bestaat en je dus paar a1,a2 hebt en b1,b2 toch hoor ik nu dat bij mij er maar 1 ader paar zou liggen en daarom geen 2e adsl op de andere lijn kan worden aangevraagd omdat deze er niet zou liggen ? nou ik ga het eens nakijken in de meter kast...... en dan terug berichten.. maar vind het wel vreemd. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'online.nl aansluiten op kale koper/ 2e ader paar in isra punt', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
M7 aansluiten achter switch? | Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? | : 1 | 16 Jun 2021 |
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Online.nl | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 30 Mar 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 Mar 2020 |
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 | Eigen modem configuratie en problemen | : 7 | 29 Sep 2019 |
Advertentie