obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
wie kan me helpen?
raja
Ik heb online internet van 20mb, maar via speedtest.net heb ik een snelheid van 7,18.

880928737

Afstand tot centrale 1350 meter

Informatie

Status: Actief
Type: Generic Device
Verbonden met: ethport1 (Ethernet)

Addressering

Fysiek adres: 00:1e:33:05:b6:1b
Toewijzing IP-adres: DHCP
IP-adres: prive
Gebruik altijd hetzelfde adres: Nee
DHCP-leasetijd: 0 dagen, 23:06:17

Ik heb een speedtouch st706. Ik heb 1 computer erop aangesloten, bekabeld. kabel is niet beschadigd en modem werkt gewoon.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het internet sneller krijg of hoor ik 7 mb internet te krijgen met dit abonnement van 20mb
 
mesa57
Je internet snelheid hangt af van op welke snelheid het modem intraint en dat is weer afhankelijk van je afstand naar de centrale en de kwaliteit van de bekabeling. Je upload zou echter hoger moeten zijn, dus er lijkt wel een probleem met de bekabeling te zijn. Als je de intrain statistieken eens post hier kunnen we zien of die normaal zijn of niet.
 
raja
Beste,

Koppelingsinformatie

Actief: 8 dagen, 21:13:16
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 939 / 8.357
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 6,30 / 8,64
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 27,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 14,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 18 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.258 / 233.429
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.294.967.258 / 305
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 279

Dit zijn mijn statiestieken. Mijn kabel is helemaal goed en voor de rest is de afstand tot centrale ook niet behoorlijk veel. 1350 meter, is er er manier om het te verbeteren of dat je bij die statistieken kunt zien wat er aan de hand is?
 
mesa57
Je upload moet rond de 1000 liggen en dat was met speedtest niet het geval. Een veel lagere upload duidt op kabelproblemen. Maar het modem traint in op 939, dus dat lijkt wel goed. Zeker als je de afstand berekent aan de hand van de demping : 27 / 13.8 = 1.956 km = 1956 meter.
Toch vind ik de download wat laag. Het zou kunnen dat je nog op een oude wba kpn centrale aangesloten bent. Die leveren niet meer dan 8Mb. Daar kan ik je verder niet mee helpen, dan moet de toch de online helpdesk hebben.
 
raja
IS goed ik ga de online helpdesk bellen en laat hier dan bericht achter wat ze te melden hebben.

Over de kabel gesproken. Mijn kabel is goed, alleen het afstand tussen de modem woonkamer is me een kabel van 10 meter, kan dat invloed hebben?
 
mesa57
Daar zijn de meningen over verdeeld. De meesten, en helaas ook de helpdesk, zijn van mening dat het modem heel dicht (50cm) bij het isra punt moet staan. Ik zelf heb het eens geprobeerd met een Blokker telefoonkabel verlenging van 20m. Dat gaf nauwelijks (200 bytes) verlies in snelheid.
 
I R Baboon
Je hebt meer dan 4 miljard fouten gemeten in de router stats. Dat is niet goed.
Voer een fabrieksreset uit van de router en test je verbinding opnieuw.
Als de problemen blijven, moet je bellen met Online.
De router (of voeding) is dan zeer waarschijnlijk defect.
Gewijzigd door I R Baboon op 20 juli 2010, 18:23
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
De 4 werkdagen zijn om. Medewerker had beloofd het te regelen en dat ik op minimaal 16mb zou moeten zitten. Toen ik belde zat ik op 7,18 mb per seconde. Nu, zit ik wel elke keer rond de 9 mb per seconde.

Moet ik hiermee tevreden zijn of toch nog even bellen met online klantenservice?

886785942
 
I R Baboon
Dat is beter mag nog niet optimaal.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
Dit heeft er niets mee te maken. IEmand?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wie kan me helpen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Opgelost] Wie heeft TP-link TD-8816 modem werkend kan mij helpen? Eigen modem configuratie en problemen : 7 06 aug 2013
Wie kan me helpen. DSL lampje gaat niet branden. Frequently Asked Questions : 10 11 jan 2013
wie kan mij helpen Eigen modem meer apparaten aansluiten : 36 24 nov 2011
Wie kan mij helpen? Algemeen : 2 15 okt 2008
Wie kan mij helpen?? Livebox configuratie en problemen : 18 18 jan 2007
Advertentie