obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Wie kan me helpen. DSL lampje gaat niet branden.
quilia
Ik heb onlangs internet van online aangeschaft. Nu kreeg ik de mail dat internet was aangesloten en dat ik de box kon aansluiten.
Nu heb ik dat gedaan volgens de gebruiksaanwijzing. Ik heb mijn ISRA aansluiting die in me woonkamer zit met zo'n wandcontactdoos. Ik heb dus gewoon de stekker er ingestoken en aangezet volgens handleinding. Maar het DSL-lampje ging niet branden. Dus dacht misshcien zit er een foutje in de wandcontact door dus heb het ook geprobeerd met de door hun bijgeleverde contactdoos. Ook helaas dat heeft geen resultaat.

Ik heb geprobeerd te bellen naar de helpdesk, maar na 2 keer ruim een half uur in de wacht te hebben gestaan was ik het wel een beetje zat en dacht probeer dit forum maar.

Het is wel dat ik een oude stap58 aansluiting heb van PTT. Toen ik in deze woning kwam wonen 17 jaar geleden had ik wel gewoon een telefoonaansluiting daarop die werkte.
Ik heb verder geen andere aansluitingen en ook niet in de meterkast.

Kan iemand mij vertellen of ik alles goed heb gedaan? Of dat ik iets anders zou moeten proberen.

Groet,
Quilia
 
I R Baboon
Wat mogelijk is dat het signaal op een ander aderpaar geleverd wordt, dan nu is aangesloten in de WCD.
De combinaties die bij STAP 58 horen is zwart/transparant en wit/transparant.
Die draden moet je eens uitproberen aan te sluiten op het aansluitdoosje wat bij je installatiepakket zat.
Als je toch graag gebruik wilt maken van de standaard telefoonstekker, moet een van twee combinaties
aangesloten worden op de twee pinnen die het verst uit elkaar staan. Volgorde is niet belangrijk.

Gun overigens het DSL signaal enkele minuten tijd om een verbinding op te bouwen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
quilia
Je bedoeld die rode en blauwe draad die er nu uitkomen aansluiten op 2 andere punten op de stap58, En dan vervolgens op de contactdoos.

Ik plaats er wel een foto bij.
Onderin zitten 2 zwarte, 2 witte en 1 koperenkleur

img2013011000001
Gewijzigd door quilia op 10 januari 2013, 12:51
 
I R Baboon

Quote

Ik plaats er wel een foto bij.
Onderin zitten 2 zwarte, 2 witte en 1 koperenkleur


Dat zijn de draden die ik bedoel. De koperkleurige is de transparante.
De zwarte en witte zijn dubbel uitgevoerd. Het echter allemaal aparte lijnen. Die mag je niet samenvoegen.

Wat doe je nu?
De transparante blijft altijd in gebruik en die moet je net zolang samen met de andere zwart/witte draden aansluiten/combineren tot het DSL lampje gaat branden. De overige draden/kleuren zijn normaal gesproken nooit in gebruik.
Zorg ervoor dat er geen kortsluiting optreedt. Dan schakelt de beveiliging even het signaal helemaal weg.

Als er echt geen signaal is, ontkom je niet aan een telefoontje naar de helpdesk.
Dan is waarschijnlijk wat mis met de aansluiting naar de centrale.

Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
quilia
Is het dan het beste die draden direct op de contactdoos te doen. Of zou ik dat via die rode en blauwe draden moeten doen?
 
I R Baboon
Het beste is met zo min mogelijk aansluitpunten te werken.
Dus als je genoeg kabellengte hebt, dan direct aansluiten op het aansluitdoosje.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
quilia
ok bedankt... ik ben ermee aan de slag. Smile

Ik zal laten weten hoe het afloopt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 10 2013 20:54:16:
NU heb ik alles geprobeerd met de zwarte, witte en transparante geprobeerd.
zelf.

rechts de doorzichtige en dan links alle draadjes eens geprobeerd. zelf minimaal 30 miniten gewacht. toen dat niet lukte heb ik de andere combinaties geprobeerd... zwart/wit en zwart/zwart en wit/wit.
Nu lukt het allemaal niet.

Zou ik het nog met de gekleurde kunnen proberen?
Gewijzigd door quilia op 10 januari 2013, 20:54
 
I R Baboon
Dat mag je doen. Het is wel onwaarschijnlijk dat daarop een signaal staat.
Vermoedelijk is wat mis gegaan met de aansluiting of is ergens tussen ISRA en telefooncentrale een probleem.

Ben bang dat je moet je bellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
quilia
Heb online gebeld en ze gaan de technische dienst inschakelen. Schijnt dat ik alles goed heb gedaan.

En ze bellen me z.s.m. terug. In ieder geval voor volgende week vrijdag.
 
I R Baboon
Spijtig dat het niet gelukt is. Maar gelukkig zijn nu de juiste stappen gezet.
Houdt ons maar op de hoogte van de afloop, als je dat wilt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie kan me helpen. DSL lampje gaat niet branden.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie