obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 draadloze verbinding lukt niet met windows 7 en XP
dikkebril
Beste Medegebruikers,

Vorige week ontving ik de Thomson TG712 bij mijn nieuwe Online abonnement. Sinds toen ben ik al flink wat uurtjes bezig geweest om de draadloze verbinding tot stand te krijgen. Ik heb het op twee laptops geprobeerd met Windows 7 en Windows XP. De signaalsterkte is optimaal en er wordt om het wachtwoord gevraagd. Het verbinding maken duurt vervolgens heel lang met meestal een foutmelding op het eind (helaas niet meer dan "verbinding maken mislukt"). Heel soms is er een verbinding maar die heeft dan meestal beperkte mogelijkheden en valt na een paar seconden alweer weg.

Na de eerste paar uur heb ik op gegeven en de helpdesk gebeld. Met een medewerker heb ik alle checks doorlopen (resetten, opnieuw starten, CD, handmatig, andere beveiliging, opstarten in veilige modus,...) met uiteindelijk de conclusie dat het de modem zelf moest zijn. Daarom heb ik vandaag een nieuwe modem gekregen (weer een TG712). Vol goede moed weer aan de slag, maar weer geen draadloze verbinding. De LAN verbinding werkt overigens prima, net als de telefoonverbinding. Alle modem lampjes zijn ook groen.

Wat allemaal niet werkt m.b.t. de draadloze verbinding:
- verbinding maken via de Online installatie CD
- handmatig de draadloze verbinding instellen
- het Wifi Protected Setup (WPS) systeem werkt niet op de Windows 7 computer, althans ik krijg geen schermpje om de Wireless-PIN in te voeren
- opstarten in beveiligde mode
- avg virus scanner de-installeren
- modem resetten
- de wifi knop indrukken vóór een verbindingspoging
- een nieuwe modem
- de draadloze verbinding op 2 laptops (XP en 7)
- het commando "netsh winsock reset" en daarna opnieuw opstarten en weer verbinding proberen te maken

Wat wel werkt:
- LAN met internet
- telefoon
- alle lampjes zijn groen
- geen foutmeldingen/waarschuwingen in het modem configuratie scherm (192.168.1.154)

Heeft iemand een oplossing voor dit raadsel en is daarmee dan dus slimmer dan de helpdesk??

Alvast heel veel dank!
Gewijzigd door dikkebril op 21 juli 2010, 23:47
 
TCP_IP
Installeer inSSIDer eens op een van je computers en start een scan.

http://www.metageek.net/products/inssider

Kijk eens hoeveel draadloze netwerken je hebt en welke kanalen in gebruik zijn.
Als je niet weet hoe je de resultaten moet aflezen maak dan een screenshot en post deze.

Heb zo'n vermoeden.
Al die modems staan vaak standaard op kanaal 10, zou dus zomaarkunnen zijn dat een of meerdere netwerken op die van jou storen (een aloud bekend probleem).
Mocht dat het geval zijn moet je een vrij kanaal kiezen, wat je dus kunt checken met inSSIDer.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
dikkebril
Briljant!

Volgens inSSIDer zaten er nog 4 andere wifi netwerken op kanaal 11, waarvan 1 met een bijna net zo sterk signaal als die van mij. Kanaal 4 was nog over, dus gewijzigd en meteen een stabiele verbinding!

Heel erg bedankt voor je antwoord!
 
TCP_IP
Geen probleem, jij bedankt voor je uitgebreide beschrijving!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Miekesplace
ik zit met hetzelfde probleem, geen draadloze verbinding voor elkaar te krijgen en online zegt heel makkelijk dan zal er een monteur moeten komen maar die moeten we ook nog zelf betalen ... met een draadje werkt de verbinding wel trouwens.
sinds februari dit modem en online vertikt om er iets aan te doen verder ... met dat programma inssider al gekeken, kanalen is niet het probleem, enige op dat kanaal.
 
Miekesplace
daarmee bedoel ik dat mijn modem als enige op kanaal 1 zit, de andere zitten bv op kanaal 6 of 11.
en kanaal veranderen via de modempagina heeft ook niet geholpen. inclusief de reset.
 
rrozema
Hallo Miekesplace. Het is op dit forum de bedoeling dat je voor een nieuw probleem een nieuwe thread opent: Je geeft zelf al aan dat met inssider uitzoeken welk kanaal het best geschikt is niet jouw probleem oplost, zoals dat bij dikkebril wel het geval was, je hebt daarmee dus zelf uitgesloten dat je het zelfde probleem hebt. Dus je had eigenlijk een nieuwe thread moeten starten voor jouw probleem. Maar aangezien je nu hier al begonnen bent, weten we in ieder geval een ding zeker: dat je een goed voorbeeld hebt gehad hoe je een vraag moet stellen op een forum. Door veel informatie te verschaffen, zoals dikkebril deed, zorg je dat we inzicht krijgen in wat er aan de hand kan zijn. Jouw vraag is onvoldoende onderbouwd om er ook maar iets mee te kunnen doen.

Dus als je geholpen wilt worden, post dan eens wat meer informatie, bijvoorbeeld:
- welke router heb je?
- hoe zit je netwerk in elkaar?
- krijg je een foutmelding of waar zie je aan dat je verbinding niet werkt?
- wat heb je al geprobeerd en wat waren de uitkomsten daarvan?
- welk os heb je op je pc draaien, wat voor netwerk adapter heb je daar in zitten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 draadloze verbinding lukt niet met windows 7 en XP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie