obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding Linksys router - Thomson TG712
N3WeiJun
Dag iedereen,

Heb een internet-only abonnement van 20MB bij Online (Heb de eerste 5 dagen offline gezeten, geen goede eerste indruk achtergelaten) En vanaf vandaag dus eindelijk een internetverbinding, gelukkig.
Maar bij het instellen vd router (Linksys WRT320N) stuitte ik op een probleem en wellicht kunnen jullie mij hiermee helpen:

De router hád een verbinding met de modem en ik kon internetten, maar de pagina's wilde maar niet laden. Na wat gegoogle kwam ik uit op deze topic: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=3737

Ik heb m'n modem gereset, router-instellingen gewijzigd maar helaas geen resultaat.. Sad

Huidige situatie kort samengevat:
Mijn desktop heeft een verbinding met de router maar de router kan geen verbinding maken met de Thomson modem. Ik heb een crossover UTP kabel tussen modem en router.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, would really appreciate it.

Mvg,

Wei Jun
 
N3WeiJun
@Oppie
Ok dan maak ik vd crossed wel een normale patchkabel.
Heb gister wat proberen te sleutelen aan de instellingen van de router, waaronder het uitzetten van de DHCP en de ip adres veranderen. Maar dit leverde geen resultaar op. (Toen waren modem en router nog met crossed kabel verbonden)

@Sjaakaq
Ik zal vanavond even proberen

Hartelijk bedankt voor de tips, ik zal binnenkort een reactie plaatsen of het gelukt is.
 
N3WeiJun
@Oppie
Ok dan maak ik vd crossed wel een normale patchkabel. Verder krijgt de router de IP instellingen via DHCP
Heb gister wat proberen te sleutelen aan de instellingen van de router, waaronder het uitzetten van de DHCP en de ip adres veranderen. Maar dit leverde geen resultaar op. (Toen waren modem en router nog met crossed kabel verbonden)

@Sjaakaq
Ik zal vanavond even proberen

Hartelijk bedankt voor de tips, ik zal binnenkort een reactie plaatsen of het gelukt is.

-Update- 20:02

Ik heb weer een UTP kabel lopen tussen de modem en de router. De kabel gaat in de LAN poort vd router ipv WAN poort.
Vervolgens de instellingen vd router gewijzigd;
DHCP - uit
NAT - uit
Firewall - uit
Na het uitzetten van de DHCP is er geen verbinding meer tussen de desktop en router. Pas als ik een (hard?) reset uitvoer bij de router, dan is er een verbinding tussen desktop en router.
 
N3WeiJun
Ik stuit nu dus op het volgende probleem;
De internetverbinding (modem->router->desktop) gaat heel langzaam en is instabiel. Enig idee waaraan dit kan liggen? Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding Linksys router - Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie